Bottecchia » Sportland

sportlandmagazine.com

Kõik algas sellest, et Itaalias Vittorio Venetos elanud kohalik meistrimees ja rattasõiduentusiast Teodoro Carnielli tegeles 20. Sajandi alguses usinasti jalgrataste parandamise ning valmistamisega. Oma igapäevatöö kõrvalt toetas Carnielli kohalikku jalgrattaühingut. Saanud ühingu presidendiks, jäi talle peagi silma noor ja lootustandev rattasõitja Ottavio Bottecchia. Carnielli haistis häid sõite teinud noormehe juures suurt talenti ning küsis temalt nõusolekut Bottecchia-nimeliste jalgrataste tootmiseks. 1926. aastal alustasid Carnielli ja Bottecchia tõsist koostööd, mis leidis paraku lõpu Ottavio Bottecchia traagilise surmaga 3. juunil 1927. Ent tema nimi jäi. Ning juba mõne aastaga sai Carnielli seni väikesest töökojast arvestatav ettevõte.

Kiire tõus ja populaarsus
1930. aastatel töötas firmas juba sadakond inimest, kes meisterdasid aina suuremat tuntust koguvaid Bottecchia jalgrattaid ning Trionfo ja Vittoria mootorrattaid. Ettevõtte tootevalik oli küllaltki lai, kuid kõige tähtsamale kohale tõusid just Bottecchia võistlusspordiks mõeldud mudelid. Teodoro Carnielli, kes innustus üha rohkem maantee-võistlusratastest, võttis peagi kasutusele nutika nipi. Reklaamimaks rattaid võimalikult väikeste turunduskuludega, ent suurima efektiivsusega, alustas ettevõte Bottecchia jalgratastega tugevamate ja silmapaistvamate sõitjate toetamist. Selline sponsortraditsioon levis profispordimaailmas kulutulena ning samasugust valemit appi võttes on tuntust kogunud nii mõnigi uuema ajastu jalg – ratta bränd.

Mitte ainult võistlusratas
Aastal 1951 tuli firma pärijale Guido Carniellile suurepärane idee – luua inimeste taastusravi- ja treeninguvajadusi arvestav statsionaarne jalgrattatrenažöör Cyclette. 1960. aastate alguses tabas Guidot aga uus revolutsiooniline mõte. Itaalia nautis majandusliku tõusu perioodi ja järjest rohkem inimesi võis soetada endale auto. Nii sündis idee luua väiksemate ratastega kokkupandav jalgratas, mida oleks autoga mugav transportida. Graziella sai nime ajalehe järgi, mis alustas jalgratta reklaamimist. Ratta disainis 1963. aastal Rinaldo Donzelli ja Graziella saavutas peagi ülemaailmse edu.

Bottecchia tänapäeval
1997. aastal omandas Carniellidele kuulunud firma perekond Turato.Nemad olid juba mitmendat põlve tootnud kaubamärgi Esperia jalgrattaid. Bottecchiast sai nõnda Esperia järel tootmis- ja müügimahtude poolest teine Itaalia jalgrattabränd. Näiteks 2009. aastal müüdi üle maailma 60 000 Bottecchia ja 400 000 Esperia jalgratast. Suure spordi ehk profiklubide juurde naasti 2010. aastal ning alustati Itaalia profiklubi Acqua & Sapone toetamist jalgratastega. Eelmisel hooajal sõitis klubi jalgrattamudeliga SP9, sel hooajal aga sõidetakse eestlasele südamelähedaselt kõlava mudeliga EMME2. Parimad tulemused saavutas meeskonna liider Stefano Garzelli, kes võitis kõrgetasemelise Tirreno-Adriatico velotuuri ning Giro d’Italia velotuuril üliraske eraldistardi mäkke.