Casey Neistat on 35-aastane USA juutuuber, kelle videod on justkui meeldetuletus, kui lõbus võib olla elu, kui sulged enda järel ukse ja astud seiklustele vastu.
Mehe YouTube’i kanalit jälgib nüüdseks peaaegu seitse miljonit inimest ja videote vaatamiste arv ulatub pea pooleteise miljardini. Olgu mainitud, et nende sisu pole nõrganärvilistele!
Probleemne noorukiiga
Casey pere ei olnud eriti jõukas ja noorukieas oli tal palju probleeme. Poisi koolitöö ei edenenud ning 15-aastaselt otsustas ta õppeasutuse ukse enda taga lõplikult sulgeda. Üsna pea pärast seda lahkus ta vanemate juurest, et kolida kokku oma toonase kallimaga. Casey oli vaevalt 17-aastane, kui ilmavalgust nägi tema esimene laps, poeg Owen. Noored vanemad elasid sotsiaalabist ja üritasid kuidagi hakkama saada. Suhtest ei tulnud midagi välja ning peagi leidis Neistat end oma lapse ja tüdruksõbra Robin Harrisega karavanipargist. Just sel ajal otsustas ta, et peab ära saama ja New Yorki kolima. Mõeldud, tehtud. Esmalt oli vaja natuke raha koguda, mõnda aega tuli selleks isegi restoranis nõudepesijana tööd murda. New Yorgis leidis Casey esimese tööotsa rattakullerina.
Elumuutev hobi
Videomaailma juurde jõudis ta pigem tänu juhusele. Nii filmimise kui ka monteerimise õppis ta ära omal käel. Esimese kolmeminutise filmiklipi, mis suurt tähelepanu pälvis, tegi ta koos venna Vaniga 22-aastaselt.
„iPOD’s Dirty Secret” kritiseeris Apple’i garantiipoliitikat ja võimekust seadmete akusid vahetada. Film algab kõnega ettevõtte tehnilise toe keskusele. Telefonile vastab Ryan, kellele Casey kurdab, et pärast 18 kuud iPodi kasutamist on seadme aku täiesti töökõlbmatu. Klienditoe töötaja soovitab noormehel osta uus seade, sest see tuleb ettevõttele odavam, kui vana tagasi saatmine ja aku väljavahetamine. Järgneb tarbijatele mõeldud avalik kampaania, mida saadab räpilugu „Express Yourself”. Videos näeb, kuidas Manhattanil olevad iPodi reklaamid saavad värvipihustiga juurde sõnumi: iPod’i aku kestab vaid 18 kuud. Klipist sai YouTube’is hitt ning ei kulunud kaua, kui poiste sõnum jõudis kõikidesse suurematesse meediakanalitesse.
Pane end maksma!
Tänu oma sotsiaalsele närvile ja suurele fännide arvule pole harvad juhused, kus ettevõtted soovivad Casey abil nähtavust võita. Videoklipp „Make it count” on tema üks kõige pöörasemaid ettevõtmisi, mis sündis koostöös Nikega. Mehe ülesanne oli teha kolm reklaamiklippi. Kaks esimest läksid plaanipäraselt ja täpselt kliendi soovide järgi. Kolmanda klipi filmimise eel tunnistas Casey toimetajale, et on läbipõlenud, ning soovis kogu ülejäänud eelarve mõne toreda reisi peale laiaks lüüa. Projektiga seotud inimesed olid nõutud ja arvasid, et mees on aru kaotanud. Püsimatu Casey suutis end siiski maksma panna, kuigi tal ei olnud õrna aimugi, mis täpselt ees ootab. Kuidagi õnnestus tal Niket veenda. Ta haaras kaasa sõbra, lülitas telefoni välja, ja läinud nad olidki. Raha jätkus täpselt kümneks päevaks. Materjalist sündis klipp, mis levis sotsiaalmeedias kulutulena ja osutus oma pöörasusega Nike üheks kõige vaadatumaks videoks.
Casey on adrenaliinihull
Tema sotsiaalkriitilised sõnumid on tihti osavalt põimitud täieliku absurdi ja koomikaga. Nt kurikuulus lühifilm „Bike Lanes” jutustab loo sellest, kuidas juutuuber politseilt väidetavalt eeskirjade rikkumise eest 50 dollarit trahvi sai. Ametivõimude sõnul peab jalgrattaga sõitma spetsiaalselt märgistatud teel. Neistat üritas selgitada, et vahel ei ole need teed kõige turvalisemad, kuid politsei jäi endale kindlaks. Caseyle omaselt tuli videos kõik puust ja punaseks teha. Mees võttis ratta ja hakkas sellega mööda linna kulgema, komistades ühe takistuse otsa teise järel. Kukkumisi, mis on küll põhimõtteliselt lavastatud, on sellest videost valus vaadata. Video lõpus soovitab juutuuber oma armsal kodulinnal trahvida ratturite asemel neid, kes sõitjaid oma tegevusega takistavad.
Tekst: Marta Vasarik
Fotod: Vida Press