Casey Neistat on 35-aastane USA juutuuber, kelle videod on justkui meeldetuletus, kui lÔbus vÔib olla elu, kui sulged enda jÀrel ukse ja astud seiklustele vastu.
Mehe YouTubeâi kanalit jĂ€lgib nĂŒĂŒdseks peaaegu seitse miljonit inimest ja videote vaatamiste arv ulatub pea pooleteise miljardini. Olgu mainitud, et nende sisu pole nĂ”rganĂ€rvilistele!
Probleemne noorukiiga
Casey pere ei olnud eriti jĂ”ukas ja noorukieas oli tal palju probleeme. Poisi koolitöö ei edenenud ning 15-aastaselt otsustas ta Ă”ppeasutuse ukse enda taga lĂ”plikult sulgeda. Ăsna pea pĂ€rast seda lahkus ta vanemate juurest, et kolida kokku oma toonase kallimaga. Casey oli vaevalt 17-aastane, kui ilmavalgust nĂ€gi tema esimene laps, poeg Owen. Noored vanemad elasid sotsiaalabist ja ĂŒritasid kuidagi hakkama saada. Suhtest ei tulnud midagi vĂ€lja ning peagi leidis Neistat end oma lapse ja tĂŒdruksĂ”bra Robin Harrisega karavanipargist. Just sel ajal otsustas ta, et peab Ă€ra saama ja New Yorki kolima. MĂ”eldud, tehtud. Esmalt oli vaja natuke raha koguda, mĂ”nda aega tuli selleks isegi restoranis nĂ”udepesijana tööd murda. New Yorgis leidis Casey esimese tööotsa rattakullerina.
Elumuutev hobi
Videomaailma juurde jÔudis ta pigem tÀnu juhusele. Nii filmimise kui ka monteerimise Ôppis ta Àra omal kÀel. Esimese kolmeminutise filmiklipi, mis suurt tÀhelepanu pÀlvis, tegi ta koos venna Vaniga 22-aastaselt.
âiPODâs Dirty Secretâ kritiseeris Appleâi garantiipoliitikat ja vĂ”imekust seadmete akusid vahetada. Film algab kĂ”nega ettevĂ”tte tehnilise toe keskusele. Telefonile vastab Ryan, kellele Casey kurdab, et pĂ€rast 18 kuud iPodi kasutamist on seadme aku tĂ€iesti töökĂ”lbmatu. Klienditoe töötaja soovitab noormehel osta uus seade, sest see tuleb ettevĂ”ttele odavam, kui vana tagasi saatmine ja aku vĂ€ljavahetamine. JĂ€rgneb tarbijatele mĂ”eldud avalik kampaania, mida saadab rĂ€pilugu âExpress Yourselfâ. Videos nĂ€eb, kuidas Manhattanil olevad iPodi reklaamid saavad vĂ€rvipihustiga juurde sĂ”numi: iPodâi aku kestab vaid 18 kuud. Klipist sai YouTubeâis hitt ning ei kulunud kaua, kui poiste sĂ”num jĂ”udis kĂ”ikidesse suurematesse meediakanalitesse.
Pane end maksma!
TĂ€nu oma sotsiaalsele nĂ€rvile ja suurele fĂ€nnide arvule pole harvad juhused, kus ettevĂ”tted soovivad Casey abil nĂ€htavust vĂ”ita. Videoklipp âMake it countâ on tema ĂŒks kĂ”ige pöörasemaid ettevĂ”tmisi, mis sĂŒndis koostöös Nikega. Mehe ĂŒlesanne oli teha kolm reklaamiklippi. Kaks esimest lĂ€ksid plaanipĂ€raselt ja tĂ€pselt kliendi soovide jĂ€rgi. Kolmanda klipi filmimise eel tunnistas Casey toimetajale, et on lĂ€bipĂ”lenud, ning soovis kogu ĂŒlejÀÀnud eelarve mĂ”ne toreda reisi peale laiaks lĂŒĂŒa. Projektiga seotud inimesed olid nĂ”utud ja arvasid, et mees on aru kaotanud. PĂŒsimatu Casey suutis end siiski maksma panna, kuigi tal ei olnud Ă”rna aimugi, mis tĂ€pselt ees ootab. Kuidagi Ă”nnestus tal Niket veenda. Ta haaras kaasa sĂ”bra, lĂŒlitas telefoni vĂ€lja, ja lĂ€inud nad olidki. Raha jĂ€tkus tĂ€pselt kĂŒmneks pĂ€evaks. Materjalist sĂŒndis klipp, mis levis sotsiaalmeedias kulutulena ja osutus oma pöörasusega Nike ĂŒheks kĂ”ige vaadatumaks videoks.
Casey on adrenaliinihull
Tema sotsiaalkriitilised sĂ”numid on tihti osavalt pĂ”imitud tĂ€ieliku absurdi ja koomikaga. Nt kurikuulus lĂŒhifilm âBike Lanesâ jutustab loo sellest, kuidas juutuuber politseilt vĂ€idetavalt eeskirjade rikkumise eest 50 dollarit trahvi sai. AmetivĂ”imude sĂ”nul peab jalgrattaga sĂ”itma spetsiaalselt mĂ€rgistatud teel. Neistat ĂŒritas selgitada, et vahel ei ole need teed kĂ”ige turvalisemad, kuid politsei jĂ€i endale kindlaks. Caseyle omaselt tuli videos kĂ”ik puust ja punaseks teha. Mees vĂ”ttis ratta ja hakkas sellega mööda linna kulgema, komistades ĂŒhe takistuse otsa teise jĂ€rel. Kukkumisi, mis on kĂŒll pĂ”himĂ”tteliselt lavastatud, on sellest videost valus vaadata. Video lĂ”pus soovitab juutuuber oma armsal kodulinnal trahvida ratturite asemel neid, kes sĂ”itjaid oma tegevusega takistavad.
Tekst: Marta Vasarik
Fotod: Vida Press