Ka minu armastus ketside kandmise ja nende disaini vastu sai alguse paarist Nike Air Maxidest ning pole tänaseni jahtunud. Pigem läheb see kirg iga kuuga ainult tugevamaks ja kui Nike 2014. aasta 26. märtsil kuulutas selle kuupäeva Air Maxide päevaks (tähistades esimest Air Max 1 mudeli reliisi 1987. aastal), oli selge, et kevad on ketside maailmas pühendatud just sellele mudelile.
Nike Air Max on algusest peale olnud üks brändi kõige innovaatilisemaid ja vingemaid disaine olenemata sellest, kas tegemist on Air Max 87 või Air Max 1 mudeliga.
Esimene Air Max, mis nägi ilmavalgust 1987. aastal, võlus masse pehmel Air-tehnoloogial põhineva tallaosaga, mis on tänaseks juhtinud ka paljude teiste populaarsete Nike ketside arengusuunda. Uudne tehnoloogia muutis maailma ja reaalsuses taaselustasid Air Max 1 ketsid inimestes kire jooksmise vastu ja Nike oli selle eesotsas!
Hetkega välja müüdud!
Kui 26. märtsi näol oli esmalt tegemist lihtsalt ühe kuupäevaga, siis aasta-aastalt on Air Max Day muutunud ketsimaailmas järjest olulisemaks. Just sel ajal toob Nike taas poodidesse valitud mudelid originaaldisainiga Air Max siluetist, mida sneakerhead’id on aastaid oma kogusse ihaldanud ja ka 2017. aasta ei ole erandiks. Nike.com lehele on saabunud mitmed Air Max 1 mudelid, mis on hetkega välja müüdud. Instagram on täis fotosid mainekatest sneakerhead’idest, kes ei kanna viimastel päevadel muud kui just Air Maxe ja isegi paljud mainekad ketsibutiigid on pühade tähistamisega liitunud valmistades fännidele teemakohaseid videoklippe ja täiustades oma tootevalikut vingete Air Maxidega.
Ihaldusväärsed ketsipaarid
Kuigi tavapäraselt on ketsimaailmas kõige tahetumateks ketsideks siiski Air Jordanite eriväljaanded, siis Air Max Day on toonud viimastel nädalatel tähelepanu just Air Maxidele. Näiteks sõidavad Lõuna-Koreas ja Torontos ringi ikoonilise Air Maxi disaniga kaunistatud autod või bussid ja 2015. aastal kasutas Nike ära selle erilise päeva, et luua uus siluett, Air Max Zero, mis põhineb Tinker Hatfieldi enne Air Max 1 skitsi tehtud visandil.
Kõkkuvõtlikult võiks öelda, et Nike on suutnud muuta 26. märtsi brändi ajaloo üheks suurimaks turundustrikiks ja teinud taas ihaldusväärseks ketsipaarid, mida müüs rohkem kui 20 aastat tagasi. Selle asemel, et luua taas mõni kallis reklaamikampaania lõi Nike hoopis ühe hashtag’i, võttis ühendust ägedate tuntud inimestega ja lasi Air Max päeval loomulikul viisil levida.
2017. aasta Air Max Day
26. märts 2017 on Air Max 1 mudeli 30. sünnipäev ja selle tähistamiseks lasi Nike välja mitmeid erimudeleid retrodisainist tõeliselt innovaatiliste mudeliteni (näiteks kauaoodatud Nike Air VaporMax).
Ka sel aastal kantakse sel päeval just erinevaid Air Max siluette ja isegi maailmakuulsad sportlased, kes muidu ehk seoksid kinni ASICSite, New Balance’ite või adidaste ketsipaelad, panevad sel päeval jalga just Air Maxid. Need, kes jäid aga Jordanitele kindlaks, otsivad oma kogust välja paari Air Max 90 ja jagavad nende ilu läbi Instagrami lisades pildile juurde hashtag’i #AirMax.
Lisaks räägib Nike sel aastal lugusid enda lokaalsetest revolutsionääridest ehk n-ö “homse loojatest”, valides välja inimesed, kes on omal alal läbi seinte murdnud ja loonud kampaania “Vote Forward”. Valitud revolutsionääride sekka kuuluvad nii kunstnikud ja disainerid kui ka DJ’d ja poodide omanikud, kelle ülesandeks oli taasluua erinevatele Nike Air Max mudelitele oma stiil ning kõige rohkem poolthääli saanud disan jõuab ka poelettidele.
Pole siis ime, et tegemist on ülemaailmse sensatsiooniga.
Sportland tähistab Air Max Day’d!
Air Max Day’ks valmis! Tee Sportlandi poodides pilti enda lemmik Air Maxidega, laadi üles Instagrammi, lisa #KissMyAirs ja #SportlandEesti ning võid need endale võita!
Ketsid loosime välja 27.03. Osalevad Viru Sportland, Kristiine Sportland, Rocca al Mare Sportland ja Ülemiste Sportland.
Tekst: Keilit Aedma
Metsakutsu & Alisa foto: Felix Laasme/ Hooligan Hamlet