Mäletad seda venda, kes ütles, et disainib ja pildistab ainult südamelähedasi asju ja päriselt ka tegi ainult südamelähedasi asju? Meie ka mitte. Hooligan Hamlet teeb.
Loovtöö, mis sünnib väljaspool eesmärgi pinget ja tööstressi,” nii tutvustavad end üleöö tuntuks saanud veebikülje hooliganhamlet.com tegijad Rainer Olbri, Felix Laasme ja Georg Mäll.
Ent mis on õigupoolest hooliganhamlet. com? Miks seda tehakse ja kelle jaoks? „Hooligan Hamlet on suure raamatu pealkiri, kuhu on kokku kogutud meie disaini, fotograafia ja video projektid, mida oli äge teha. Eranditult ainult ägedad asjad. Südamelähedased, päris, meie asjad,” annavad Olbri, Laasme ja Mäll oma kodulehel vastuse.
Olgu öeldud, et loovjuhina töötav Rainer Olbri on avalikkusele rohkem tuntud kui Eesti räppar Metsakutsu, Felix Laasme töötab graafilise disainerina ja Georg Mäll team leader’ina. Mida, miks ja kuidas nad teevad hooliganhamlet’is, lugege allpool olevast vestlusest Rainer Olbriga.
Mida kujutab endast hooliganhamlet.com?
Hooligan Hamlet on kolmest heast sõbrast koosnev loovkollektiiv. Me tegeleme graafilise disaini, foto- ja videograafiaga, kujundame logosid ja visuaalseid identiteete, illustreerime, pildistame ja teeme video- ning reklaamklippe. Lisaks peame oma online-ajakirja Life X Hooligan Hamlet. Veebiaadress hooliganhamlet. com kujutab endast meie portfoolio lehte, kus saab tutvuda meie tehtud töödega: muusikavideod, muusikaplaatide disainid, illustratsioonid.
Kust tuli idee hakata hooliganhamlet’it tegema?
Minul graafilise disainerina ja Felixil foto- ja videograafina oli vajadus oma portfoolio järele. Otsustasime kahe eraldi portfoolio asemel panna kokku ühise. Mina pakkusin sellele ühisele portfooliole välja nime Hooligan Hamlet (ingl k – huligaanide küla). Ühine portfoolio leht tõi meile palju ühiseid projekte ning vajasime kahe kunstniku kõrvale ühte selge peaga organiseerijat. Hea sõber Georg näitas meie tegemiste vastu üles suurt huvi ja loomulikult kulgedes sai osaks meeskonnast. Ilma igasuguste pingutusteta.
Otsustasime kohe, et tahame kindlasti hakata oma tööprotsessi ja projektide telgitaguseid inimestega jagama. Tavalise „meie agentuuri blogi” asemel mõtlesime välja online-ajakirja kontseptsiooni – see on koht, kus saame rääkida kõigest, mis meid oma töös inspireerib, muusikast kuni tossudisainini, Lindsay Lohani pesukollektsioonist Eesti hiphopi värskemate reliisideni. Sündis Life X Hooligan Hamlet.
Mis on ettevõtmise eesmärk? Miks te seda teete?
Online-ajakirja eesmärk on hoida meid ennast igapäevaselt uue informatsiooni järele janusena. Samal ajal harime oma jälgijaid kõige uuemate trendidega ja suundadega teemadel, mis neile korda võiks minna. Kui inimesed teavad näiteks, milliseid ägedaid Nike tosse maailmas välja tuleb, oskavad nad ka kohalikele edasimüüjatele targema ja asjatundlikumana läheneda. See omakorda paneb edasimüüjaid rohkem pingutama ja kokkuvõttes muutub kõik moodsamaks ja paremaks. See asi laieneb kõigele – muusikast, disainist kuni fotograafia ja videoni välja. Mõnes mõttes justkui harime oma klienti, et meie enda töö oleks huvitavam.
Kes sellega tegelevad?
Igapäevased artiklid tossudest, disainist, kohalikust muusikast ja muud asjakohast panen põhiliselt kokku mina. Fotograafia- ja videopostitused on Felixi töö. Suuremad persoonilood ja mahukamad artiklid teeme kõik kolmekesi koos. Lisaks on ajakiri avatud kõikidele meie mõttekaaslastele. Erinevatel teemadel võtavad ajakirjas sõna Anton Hmelnitski, Asko Astmäe, Mikk Lemberg, Helina Mäll, Anneliis Kits. Kui kellelgi on midagi ägedat kirjutada, mis meie teemaringiga haakub, siis võtke ühendust: [email protected].
Kas teete seda põhitöökoha kõrvalt või täiskohaga?
Seda teeme põhitöö täiendusena täiskohaga. Online-ajakirja pidamine hoiab mind teravana igal muul alal nii tööl kui ka kodus.
Kui palju on teil lugejaid/ jälgijaid?
Ausalt öeldes ei ole sellel väga rangelt sõrme pulsil hoidnud. Tean, et kuus on meil umbes 10 000 lugejat ja tähtsamad populaarsemad artiklid saavad 2000–3000 lugemist päevas. Seda tulemust kellegagi võrrelda pole, aga usun, et sellises kitsas nišis on edasiajamist väärt tulemus.
Kes on teie põhiline sihtrühm? Mis on tema huvid?
Põhiline sihtrühm on nooruslik inimene, keda huvitab muusika, vabaaja mood ja tänavakultuur. Ta on enam-vähem teadlik erinevatest trendidest. Üks kindel omadus, mida meie lugeja omab, on see, et ta ei vihka jalatsikultuuri ja kõike sellega seonduvat. Muus osas on lugejaid seinast seinast.
Mis plaanid teil tulevikus selle saidiga veel on?
Plaan on asja ikka paremaks ja kasutajasõbralikumaks teha. Praegu on üleval alles kõige esimene versioon, kus on palju toredaid asju, aga samas ka väga palju puudusi. Esimene suur uuendus ja täiendus on tulemas juba üsna-üsna pea. Mida see endast täpselt kujutab, me veel välja hüüda ei saa. Loodame endiselt inimeste aina suuremale huvile ja vastavalt sellele saame eesmärke seada. Ideid on palju. Ja need on suured.
Kus teete lehekĂĽljele reklaami?
Lehekülg on sellega siiamaani ise kenasti hakkama saanud. Otsest reklaami me kuhugi ostnud kunagi ei ole. Kuna leheküljega ei kaasne mitte mingeid tulusid, siis hea meelega ei toodaks ka mingeid kulusid. Huvilised on kõik ise tulnud. Põhiliseks turunduskanaliks on olnud sotsiaalmeedia erinevad vormid.
Kas võtate mingilt leheküljelt ka šnitti?
Me pole otseselt midagi eeskujuks võtnud. Meid inspireerivad paljud sama valdkonna inimesed üle ookeani ja loomulikult anname endale aru, et me ei ole maailmas esimesed inimesed, kes kirjutavad tossudest, muusikast ja disainist. Seevastu on meil eelkõige fookuses just kodumaal toimuv. Kodumaiste heade ja ägedate lugude käekäik on meie ajakirja lugejate eriline lemmik!
Tekst Ann Hiiemaa, fotod Oliver Moosus, Laura Vahter