MĂ€letad seda venda, kes ĂŒtles, et disainib ja pildistab ainult sĂŒdamelĂ€hedasi asju ja pĂ€riselt ka tegi ainult sĂŒdamelĂ€hedasi asju? Meie ka mitte. Hooligan Hamlet teeb.
Loovtöö, mis sĂŒnnib vĂ€ljaspool eesmĂ€rgi pinget ja tööstressi,â nii tutvustavad end ĂŒleöö tuntuks saanud veebikĂŒlje hooliganhamlet.com tegijad Rainer Olbri, Felix Laasme ja Georg MĂ€ll.
Ent mis on Ă”igupoolest hooliganhamlet. com? Miks seda tehakse ja kelle jaoks? âHooligan Hamlet on suure raamatu pealkiri, kuhu on kokku kogutud meie disaini, fotograafia ja video projektid, mida oli Ă€ge teha. Eranditult ainult Ă€gedad asjad. SĂŒdamelĂ€hedased, pĂ€ris, meie asjad,â annavad Olbri, Laasme ja MĂ€ll oma kodulehel vastuse.
Olgu öeldud, et loovjuhina töötav Rainer Olbri on avalikkusele rohkem tuntud kui Eesti rĂ€ppar Metsakutsu, Felix Laasme töötab graafilise disainerina ja Georg MĂ€ll team leaderâina. Mida, miks ja kuidas nad teevad hooliganhamletâis, lugege allpool olevast vestlusest Rainer Olbriga.
Mida kujutab endast hooliganhamlet.com?
Hooligan Hamlet on kolmest heast sÔbrast koosnev loovkollektiiv. Me tegeleme graafilise disaini, foto- ja videograafiaga, kujundame logosid ja visuaalseid identiteete, illustreerime, pildistame ja teeme video- ning reklaamklippe. Lisaks peame oma online-ajakirja Life X Hooligan Hamlet. Veebiaadress hooliganhamlet. com kujutab endast meie portfoolio lehte, kus saab tutvuda meie tehtud töödega: muusikavideod, muusikaplaatide disainid, illustratsioonid.
Kust tuli idee hakata hooliganhamletâit tegema?
Minul graafilise disainerina ja Felixil foto- ja videograafina oli vajadus oma portfoolio jĂ€rele. Otsustasime kahe eraldi portfoolio asemel panna kokku ĂŒhise. Mina pakkusin sellele ĂŒhisele portfooliole vĂ€lja nime Hooligan Hamlet (ingl k â huligaanide kĂŒla). Ăhine portfoolio leht tĂ”i meile palju ĂŒhiseid projekte ning vajasime kahe kunstniku kĂ”rvale ĂŒhte selge peaga organiseerijat. Hea sĂ”ber Georg nĂ€itas meie tegemiste vastu ĂŒles suurt huvi ja loomulikult kulgedes sai osaks meeskonnast. Ilma igasuguste pingutusteta.
Otsustasime kohe, et tahame kindlasti hakata oma tööprotsessi ja projektide telgitaguseid inimestega jagama. Tavalise âmeie agentuuri blogiâ asemel mĂ”tlesime vĂ€lja online-ajakirja kontseptsiooni â see on koht, kus saame rÀÀkida kĂ”igest, mis meid oma töös inspireerib, muusikast kuni tossudisainini, Lindsay Lohani pesukollektsioonist Eesti hiphopi vĂ€rskemate reliisideni. SĂŒndis Life X Hooligan Hamlet.
Mis on ettevÔtmise eesmÀrk? Miks te seda teete?
Online-ajakirja eesmĂ€rk on hoida meid ennast igapĂ€evaselt uue informatsiooni jĂ€rele janusena. Samal ajal harime oma jĂ€lgijaid kĂ”ige uuemate trendidega ja suundadega teemadel, mis neile korda vĂ”iks minna. Kui inimesed teavad nĂ€iteks, milliseid Ă€gedaid Nike tosse maailmas vĂ€lja tuleb, oskavad nad ka kohalikele edasimĂŒĂŒjatele targema ja asjatundlikumana lĂ€heneda. See omakorda paneb edasimĂŒĂŒjaid rohkem pingutama ja kokkuvĂ”ttes muutub kĂ”ik moodsamaks ja paremaks. See asi laieneb kĂ”igele â muusikast, disainist kuni fotograafia ja videoni vĂ€lja. MĂ”nes mĂ”ttes justkui harime oma klienti, et meie enda töö oleks huvitavam.
Kes sellega tegelevad?
IgapĂ€evased artiklid tossudest, disainist, kohalikust muusikast ja muud asjakohast panen pĂ”hiliselt kokku mina. Fotograafia- ja videopostitused on Felixi töö. Suuremad persoonilood ja mahukamad artiklid teeme kĂ”ik kolmekesi koos. Lisaks on ajakiri avatud kĂ”ikidele meie mĂ”ttekaaslastele. Erinevatel teemadel vĂ”tavad ajakirjas sĂ”na Anton Hmelnitski, Asko AstmĂ€e, Mikk Lemberg, Helina MĂ€ll, Anneliis Kits. Kui kellelgi on midagi Ă€gedat kirjutada, mis meie teemaringiga haakub, siis vĂ”tke ĂŒhendust: [email protected].
Kas teete seda pÔhitöökoha kÔrvalt vÔi tÀiskohaga?
Seda teeme pÔhitöö tÀiendusena tÀiskohaga. Online-ajakirja pidamine hoiab mind teravana igal muul alal nii tööl kui ka kodus.
Kui palju on teil lugejaid/ jÀlgijaid?
Ausalt öeldes ei ole sellel vĂ€ga rangelt sĂ”rme pulsil hoidnud. Tean, et kuus on meil umbes 10 000 lugejat ja tĂ€htsamad populaarsemad artiklid saavad 2000â3000 lugemist pĂ€evas. Seda tulemust kellegagi vĂ”rrelda pole, aga usun, et sellises kitsas niĆĄis on edasiajamist vÀÀrt tulemus.
Kes on teie pĂ”hiline sihtrĂŒhm? Mis on tema huvid?
PĂ”hiline sihtrĂŒhm on nooruslik inimene, keda huvitab muusika, vabaaja mood ja tĂ€navakultuur. Ta on enam-vĂ€hem teadlik erinevatest trendidest. Ăks kindel omadus, mida meie lugeja omab, on see, et ta ei vihka jalatsikultuuri ja kĂ”ike sellega seonduvat. Muus osas on lugejaid seinast seinast.
Mis plaanid teil tulevikus selle saidiga veel on?
Plaan on asja ikka paremaks ja kasutajasĂ”bralikumaks teha. Praegu on ĂŒleval alles kĂ”ige esimene versioon, kus on palju toredaid asju, aga samas ka vĂ€ga palju puudusi. Esimene suur uuendus ja tĂ€iendus on tulemas juba ĂŒsna-ĂŒsna pea. Mida see endast tĂ€pselt kujutab, me veel vĂ€lja hĂŒĂŒda ei saa. Loodame endiselt inimeste aina suuremale huvile ja vastavalt sellele saame eesmĂ€rke seada. Ideid on palju. Ja need on suured.
Kus teete lehekĂŒljele reklaami?
LehekĂŒlg on sellega siiamaani ise kenasti hakkama saanud. Otsest reklaami me kuhugi ostnud kunagi ei ole. Kuna lehekĂŒljega ei kaasne mitte mingeid tulusid, siis hea meelega ei toodaks ka mingeid kulusid. Huvilised on kĂ”ik ise tulnud. PĂ”hiliseks turunduskanaliks on olnud sotsiaalmeedia erinevad vormid.
Kas vĂ”tate mingilt lehekĂŒljelt ka ĆĄnitti?
Me pole otseselt midagi eeskujuks vĂ”tnud. Meid inspireerivad paljud sama valdkonna inimesed ĂŒle ookeani ja loomulikult anname endale aru, et me ei ole maailmas esimesed inimesed, kes kirjutavad tossudest, muusikast ja disainist. Seevastu on meil eelkĂ”ige fookuses just kodumaal toimuv. Kodumaiste heade ja Ă€gedate lugude kĂ€ekĂ€ik on meie ajakirja lugejate eriline lemmik!
Tekst Ann Hiiemaa, fotod Oliver Moosus, Laura Vahter