Tallinki tennisekeskuse läheduses asuv Sportland Lasnamäe on hetkel ainus Sportland kogu suure Lasnamäe peale. Mõned kuud tagasi asus poe juhatajaks noor ja energiline Zahhar Lossev (23).
Kauplusesse kohale jõudes teen esmalt lettidele ja kaubavalikule tiiru peale. Pood pole väga suur, kuid riietuse ja jalanõude osas on valik väga korralik. Edasi läheme intervjuuks läbi laoruumide Zahhari kabinetti, et rääkida, kuidas ta on sisse elanud ning mida jõudnud mõne kuuga korda saata.
30 kg kaalust alla ja eesti keel paari aastaga suhu
„Pärit olen Narvast, Tallinnasse kolisin kolm aastat tagasi. Kuigi ma õppisin Narva koolis ka eesti keelt, ei jäänud praktika puudumise tõttu peaaegu mitte midagi külge. Tallinnas õppisin paari aastaga keele enam-vähem selgeks,” ütleb noormees sissejuhatuseks puhtas eesti keeles.
Esmalt räägime spordist. „Tegelikult olin Narvas elades ülekaaluline, sest lapsena armastasin kommi ja muud magusat. Alles mõni aasta enne pealinna tulekut võtsin aastaga 30 kilo alla. Kaalu langetamiseks alustasin koduste treeningutega ning muutsin ka toitumist ehk eesmärk oli püsivalt kaalust alla võtta,” üllatab ta mind kohe alguses, sest välimuse järgi poleks seda iial arvanud. Praegu hoiab ta oma vormi eelkõige jõusaalis trenni tehes.
Koroona tõi Sportlandi
Tallinnasse tuleku plaan oli Zahharil seotud esmalt õppimisega, kuid elutee viis teda hoopis Rimi teenindusjuhiks. „Rimis saingi tõelise keelepraktika, kui kõik töökaaslased suhtlesid minuga eesti keeles. Ühel hetkel suutsingi juba vastu rääkida,“ meenutab noormees. Hiljuti omandas ta eesti keeles C1 taseme, mille üle on väga uhke.
Rimi saalist suundus Zahhar väga ruttu kontori poolele. „Sain vist pool aastat kontoris töötada, kui algas koroona ja noore inimesena mulle kodukontor pigem ei meeldinud. See mõjutas füüsilist ja vaimset tervist. Ka lähedased märkasid muutusi ja hakkasin uut tööd otsima,” räägib ta.
Sportland Lasnamäe juhiks kandideerides läbis noormees mitu vooru ning pealtnäha kergelt osutuski valituks. Tagantjärele peab ta seda väga soodsaks asjade kokkulangemiseks. „Mul oli kaheaastane töökogemus inimeste juhtimisel juba olemas ning minu eas otsitaksegi uusi väljakutseid,“ sõnab ta.
Oma tööandjaga on Zahhar väga rahul. Tööpäevad on vaheldusrikkad, rutiini pole karta ning kollektiiv on väga tore. „Sportlandis töötades on suureks boonuseks ka spordihüvitis, mis motiveerib pidevalt liigutama. Kaupluste juhtidel toimuvad iga kahe kuu tagant strateegiapäevad, mille sisse on planeeritud nii töökoosolekud kui ka vaba aja tegevused. Erinevaid üritusi on päris palju,” ütleb ta.
Motivatsiooni hoidmine on oluline
Kokku töötab Lasnamäe Sportlandis üheksa inimest – lisaks juhatajale üks vanemteenindaja ja seitse saaliteenindajat. „Minu tulles oli tiim paigas. Hiljem on liitunud vaid üks töötaja, kellega sõlmisin lepingu oma esimesel tööpäeval. Lahkunud on samuti üks, kes leidis oma kutsumuse teisel erialal,” räägib Zahhar.
Tema sõnul motiveerib töötajaid järjepidev töötingimuste parandamine. „Sellised pisiasjad nagu kohv ja tee on tegelikult väga olulised. Hiljutisel naistepäeval olid loomulikult maiustused ja lilled. Töötajad peavad tundma, et neist hoolitakse ja nad on hoitud,” usub ta.
Sportlandis on lubatud ka tööampsud, mis tähendab, et mitmesugustel üritustel on võimalik Sportlandi pop-up poodides müügitööd teha. „Selle organiseerimisega tegelen jooksvalt. Sellistel üritustel saavad osaleda teenindajad, kel on näiteks ürituse ajal vaba päev,” kirjeldab Zahhar lisa teenimisvõimalust.
Klientide eelistused on tähtsad
„Enne Lasnamäe kauplusesse tööle asumist arvasin, et enamuse meie klientuurist moodustavad venekeelsed inimesed, kuid tegelikult käib siin ka palju eestlasi. See oli selline esimene väiksemat sorti üllatus,” ütleb noormees.
Kui pisut võrrelda, siis juhtaja sõnul on vene kliendid rohkem n-ö kindlatele markidele truuks jäänud, näiteks väga hästi läheb kaubaks adidas ja Tommy Hilfiger. Eestlased on aga julgemad katsetama uusi brände. „Väljapanekute tegemisel jälgime tegelikult väga palju ka oma klientide riietumist ja maitse-eelistusi. See info aitab meid valikute tegemisel väga palju,” selgitab ta töövõtteid.
Zahhar lisab, et poes käivad pidevalt ka brändide juhid, kes aitavad väljapanekuid organiseerida ja teevad töötajatele koolitusi. Kui mõni bränd müüb väga hästi, on võimalik sortimenti suurendada. Näiteks hiljuti laiendati poes Calvin Kleini ja Tommy Hilfigeri valikut.
Kõige töötihedamad ajad on siis, kui hooaeg vahetub, sest uued kaubad on vaja esile tõsta. „Hetkel kui lumi on veel maas, peame hoidma tasakaalu talve- ja kevadriiete vahel,“ kirjeldab ta kevadhooaja ootust.
Tööruumid peavad korras olema
„Minu suurim väljakutse on praegu kaupluse tagaruumid korda saada. Paljud materjalid ja töövahendid ei sobi näiteks enam saali kontseptsiooniga. Töökoha puhtus ja korrashoid on minu jaoks üliolulised ning iga töötaja peab teadma, kus midagi asub, muidu pole tööprotsess sujuv,” tutvustab ta oma prioriteete.
Zahhar näitab lauasahtleid, kus isegi kirjutusvahendid on sorteeritud ja märgistatud ning seda põhjusel, et tulevikus ei tellitaks asjata mittevajalikke kontoritarbeid. „Täna ma tean täpselt, mida ja kust ma leian ja kaua peab midagi säilitama, aga selles vallas tööd veel jagub,” ütleb ta.
Korraarmastuse on noormees pärinud oma vanaemalt, kes teda kasvatas. Juba lapsena koristas Zahhar alati oma tuba ise. „Kui sa sellega ära harjud, muudab see elu palju lihtsamaks. Samuti õpetas vanaema suhtumist rahasse ja dokumentidesse, et need peavad alati korras olema,“ ütleb ta.
Tekst: Kärt Radik
Fotod: erakogu