Sportlandi graafiline disainer Jelizaveta Karavajeva | Sportland Magazine

Jaga „Jelizaveta Karavajeva: Disainerina leiutad justkui iga päev midagi uut ja põnevat“

Jelizaveta Karavajeva: Disainerina leiutad justkui iga päev midagi uut ja põnevat

Sportland Eesti graafilise disaineri Jelizaveta Karavajeva teekond oma ameti juurde algas juba lapsepõlves, mil loovus oli tema igapäevane kaaslane. Täna kujundab ta reklaame, kampaaniaid ja visuaalseid materjale, mis innustavad inimesi veelgi rohkem liikuma ja sporti nautima.

Juba lapsepõlves oli Jelizaveta lemmiktegevus luua midagi uut. Väikese tüdrukuna voolis ta plastiliinist tegelasi, ehitas nukumajasid ning joonistas täis lugematul hulgal paberit. „Ema märkas, et mul oli kogu aeg pliiats käes ja viis mind kunstikooli. Tõsisem disainihuvi tekkiski seal. Alguses tahtsin saada moe- või ehtedisaineriks, aga siis hakkas mind huvitama graafiline disain. Nii läkski pall veerema,“ meenutab ta.

Esimesed sammud disainis

Esimesed sammud graafilise disaini maailmas tegi Jelizaveta põhikoolis, kui hakkas kujundama kleepse, postkaarte ja muud sarnast. Tõsisemaks muutus asi tudengina, kui ta disainis kujundusi ülikooli sündmusteks. „Lisaks sain toimetada Noortebänd 2020 tiimis disainerina. Tegin esimesed disainid, mis jõudsid suurema publiku ette. Kujundasin ka esimese pakendi, milleks oli Noortebänd 2020 x Tanker alkoholivaba õllepurk. Olin väga õnnelik, kui sain seda purki esmakordselt käes hoida. See oli võrratu tunne,“ räägib ta.

Teekond jätkus praktika ja töökohaga reklaamiagentuuris La Ecwador. „Töötasin koos väga inspireerivate inimestega, kellelt õppisin ääretult palju. Praktiseerides ongi kõige parem õppida, sest asju läbi tehes tekib arusaam süsteemist. Agentuuri ajal oli põnev töötada erinevate klientidega. Tegime nii kampaaniaid kui ka brändinguid ja riigihankeid. Isegi paar auhinda saime tiimiga kätte.“

Jelizaveta

Uudishimu tõi Sportlandisse

Juulikuus liitus Jelizaveta Sportland Eesti tiimiga. „Mind tõi siia uute väljakutsete otsing ja uudishimu. Sportland on mulle brändina alati meeldinud ning panin tähele, kui ägedaid asju siin tehakse. Kui nägin töökulutust, tundus väga loomulik kandideerida. Ja selline on kogu teekond siiamaani olnud – loomulik. Kõik klappis kohe ning kui selline klapp tekib, siis tunned ennast ka õiges kohas,“ räägib ta.

Graafilise disaineri ülesanded on mitmekesised. Väga palju on tehnilist tööd, kuid tuleb kasutada ka loovust ning saab kaasa lüüa filmimistel ja fotosessioonidel. „Suures pildis on töö Sportlandis agentuuriga sarnane, kuid erinevate klientide asemel on erinevad brändid. Töö on üsna tempokas, kuna kampaaniad vahelduvad päris kiiresti, aga mulle tempo meeldib, sest muidu hakkab igav. Peamine erinevus mu varasema tööga on see, et siin on üsna palju visuaalset kommunikatsiooni kaupluste sees, mis on üsna spetsiifiline teema. Nüüd oskan juba pöörata rohkem tähelepanu sellele, kuidas erinevates kauplustes mingid lahendused tehtud on, millised on värvid ja millised elemendid,“ kirjeldab Jelizaveta.

Olgu tööülesanded millised tahes – tööpäev algab kohviga. „See on rituaal, mida vahele jätta ei saa, sest hommikukohv annab päevale positiivset hoogu,“ ütleb Jelizaveta. Edasi tuleb meilid läbi lugeda ning siis kõrvaklapid pähe ja läheb tööks. „Kõrvaklapid aitavad mul keskenduda, eriti kui ees on väga konkreetne ja süsteemne ülesanne. Vahepeal suhtleme muidugi tiimikaaslastega, kui käsil on loovam projekt, siis teeme väikese ajurünnaku.“

Jelizaveta

Tulemused on kohe näha

Õnneks ei käi kogu töö arvuti taga ja koosolekuruumis, sest tuleb külastada ka kauplusi ning osaleda võttepäevadel stuudios või mujal. Need ülesanded muudavad päevad vaheldusrikkamaks. „Mulle meeldib minu töö ning see on väga oluline, sest kui veedad suure osa elust tööl, siis see peaks meeldima. Põnevust pakub võimalus ideid visuaalselt ellu viia. Iga projekt on uus väljakutse, mis vajab lahenduste leidmist. Lisaks meeldib mulle uut tarkvara või tööriistu proovida ja selgeks õppida. Eriti põnev on uusi teadmisi kohe töös rakendada,“ ütleb Jelizaveta.

Oma ameti juures paelub teda kõige enam võimalus teha midagi, mida on kohe päriselt näha. „Disainerina leiutad justkui iga päev midagi uut ja põnevat ning see on vinge, kui see „leiutis“ ka tänavatele jõuab. Mulle väga meeldib töö tulemusi päriselus näha. Ilmselt on ka soov kogu aeg midagi luua minuga täiskasvanu ellu kaasa tulnud.“

Graafilise disaineri amet on tore ka seetõttu, et võimaldab teha nii individuaalset kui tiimitööd. „Kui töö vajab rohkem keskendumist, siis võtan selle ette pigem individuaalselt. Aga väga palju ideid genereeritakse just tavalistes vestlustes ja tiimi koostöös. Ideid on alati tore kellegagi põrgatada. Tõsiselt suuri ja ägedaid tulemusi saavutad ikka koos tiimiga,“ usub Jelizaveta.

Nelja kuu jooksul on tal olnud mitmeid omanäolisi projekte, millest kõige rohkem on meelde jäänud koolikampaania „Start tulevikku“. „See oli minu esimene n-ö nullist alanud kampaania Sportlandis ning esimene projekt jääb alati kõige paremini meelde. Meil oli väga äge fotosessioon, kus energia oli väga hea ja modellid mega toredad. Sellest kampaaniast jäid väga positiivsed emotsioonid.“

Koolikampaania

Teisi inspireerida on äge

Loovinimestelt küsitakse ikka, millest nad inspiratsiooni leiavad. Jelizaveta kinnitab, et sageli sünnib see elust enesest. „Isegi igapäevaelust tuleb uusi ideid. Samas jälgin aktiivselt trende ja uurin, mida teised disainerid loovad, et leida uusi lähenemisviise. Samuti olen väga suur moodboard´i tegija. See aitab leida õige suuna ja oma mõtteid jooksvalt juba natuke visualiseerida.

Kuid inspiratsiooni polegi alati vaja, sest vahel piisab lihtsalt ideede genereerimisest ja katsetamisest. Loominguline protsess on sageli täis avastamisrõõmu ja eksimist, millega tulevad kaasa uued põnevad lahendused,“ ütleb ta.

Jelizaveta leiab, et disaini toimimiseks peab see olema aktuaalne. „Sõltuvalt hooajast on Sportlandis fookuses erinevad tooted ja disain peaks nendega kooskõlas olema. Näiteks sügisel ja talvel võivad olla populaarsed soojad värvid ja mugavad tekstuurid, samas kui kevadel ja suvel tõusevad esile heledamad ja energilisemad toonid. Sporditrendid toovad samuti sisse uusi visuaalseid elemente ja stiile. Oluline on mitte unustada ka suuri kultuuri- või spordisündmusi,“ kirjeldab ta.

Jelizaveta naudib oma teekonda Sportlandis ning hindab tööandjat väga kõrgelt. „Esmajärjekorras meeldivad mulle siinsed inimesed, kes on tõesti väga ägedad. Seda oli kohe tunda. On väga äge olla osa suurest ettevõttest, mis inspireerib inimesi aktiivsem olema ja sporti nautima.“

Sportland

Sport annab energiat ja hea tuju

Sport ja liikumine kuulub ka tema enda ellu, sest aitab olla tasakaalus ja annab uut energiat. „Püüan võimalikult palju jalutada ja õues aega veeta, sest see annab väga palju energiat ja laseb silmadel ekraanidest puhata,“ ütleb Jelizaveta.

Otsest lemmik spordiala tal ei ole. Tähtis on vaid, et sportimine oleks mõnus ja lõbus ning eriti tore, kui seda saab teha koos sõpradega. „Eelistan mängulisemaid alasid nagu padel, korvpall ja võrkpall. Viimasel ajal on põnevateks harrastusteks saanud ka sulgpall ja jooga. Mida rohkem liigun, seda aktiivsem olen. Tööalane inspiratsioon tuleb samuti tihti pärast pikemat jalutuskäiku ja mõtted loksuvad peas paika. Lisaks aitab sportimine stressi maandada ja teeb tuju paremaks,“ ütleb Jelizaveta.

Tema sõnul inspireerivad ka kolleegid rohkem liikuma. „Kui näed, kuidas inimesed jooksevad maratone või läbivad Ironmani, siis tekib endalgi rohkem motivatsiooni ja soov veel aktiivsem olla.“

Tekst: Merilin Piirsalu
Fotod: erakogu

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.

Sarnased postitused

Järgmine postitus:

Speedo valikust leiavad endale parima ujumisvarustuse nii tipud kui ka harrastajad

Edasi skrollides kuvatakse järgmine postitus