Tippkokk Joel Ostrati missioon on lihtne ja loogiline ning muidugi seotud toiduga. Ta valmistab suure rõõmu ja naudinguga maitseelamusi selleks, et kõik teda ümbritsevad inimesed saaksid neist osa ning loodab seeläbi muuta maailma paremaks ja maitsvamaks kohaks.
„Kokaks saamise kirg tuli mul päris noore poisina. Kokkasin juba 13-aastasena ja kuigi tol ajal oli mu kireks pigem kookide küpsetamine, siis hiljem muutus see siiski kokaameti suunas,“ meenutab ta toiduvalmistamise algusaegu. „Lõpetasin põhikooli, astusin kokakooli ja sealt edasi tulid juba põnevad praktikakohad ja uued kogemused ning nii see lumepall veerema hakkaski.“
Kõigest 22-aastasena avas Joel Tartus, Raekoja platsil oma esimese toidukoha, Café Truffe ja nüüd tunnistab ta tagasi vaadates, et 15 aastat ettevõtlust on möödunud nii, et ta on igal aastal mõne uue toidukoha avanud.
Teeb süüa kire ja armastusega
Kui alguses oli kokkamine Joeli jaoks lihtsalt töö ning ühe unistuse – oma kohviku avamine -täitumine, siis tänaseks ongi sellest saanud tema missioon. „Mulle lihtsalt meeldib inimesi õnnelikuks teha ja üllatada. Minus peitub ka kerge edevus ning eks see kõik kokku ongi siis SEE,“ kinnitab ta. „Toiduvalmistamine on ühest küljest tujude ja emotsioonide väljendus, teisest küljest aga vajadus kehale kütust anda. Eks iga inimene ise teab, mis kütust ta endale sisse valab.“
Inspiratsiooni ammutab Joel iseenda isudest. „Samuti reisil käies või ka hooajalisusest ehk sellest, mida loodus meile pakub,“ lausub ta. „Inspiratsioon on tegelikult iga päev meie ümber. Seda jagub ka tänaval tööle jalutades! Teen süüa suure kire ja armastusega, ei planeeri, vaid lasen kõigel minna. Mulle meeldib see protsess ja tulemus.“
Tervis on oluline
Lisaks sellele, et Joel armastab kokkamist, on tema jaoks alates omanimelise brändi, Joel Ostrat Küpseta-Naudi-Ela, loomist väga oluline ka see, et toit oleks tervislik. „Kuna olen viimased kolm aastat jälginud rohkem seda, mida ma söön ja kui palju liigun, teeb seda automaatselt ka minu bränd ning nii ka kaudselt mu kohvikud ja restoranid. Ma ei tea, kas see tuleb vanusega, aga igal juhul on tervislikum toit ja rohkem liikumist saanud minu igapäevaseks motoks,“ kinnitab ta.
Tervislik eluviis tähendab Joeli jaoks ennekõike õigeid toidukoguseid, värsket ja tervislikku toitu ning liikumist. „Mulle meeldib võtta vastu erinevaid väljakutseid, olgu need nii äärmuslikud kui tahes,“ tunnistab ta. „Näiteks üks kuu ilma igasuguse suhkruta, nädalane värske sellerimahla joomine, kuus kuud ilma alkoholita olemine või midagi muud. Lisaks püüan käia vähemalt kolm korda nädalas trennis: suvel sõidan ratast, talvel olen jõusaalis ja mängin tennist, kevadel käin jooksmas. Mulle meeldib hoida end liikumises, mistõttu nii kui ilm on kuiv, jääb auto garaaži ning liigun jala või rattaga ja naudin seda täiega.“
Trenni teeb adidases
Joeli treeningriiete kapist leiab palju adidase brändi asju, samuti meeldivad talle adidase mugavad ketsid. „Olen isegi paljudel üritustel, kus olen kokana esinenud, kandnud just adidase jalatseid, sest need on mugavad ja jalg ei väsi pika päeva jooksul ära. adidas on minu aja bränd,“ ütleb ta.
Joel soovitab alanud kevadsuvisel hooajal kõikidel end rohkem liigutada ja ehk teha sekka ära mõni väljakutse, olgu see siis toitumis- või sportimisalane või hoopis midagi muud. „Pole midagi paremat, kui hea enesetunne enda kehas,“ usub ta.
Tekst: Keilit Aedma
Fotod: Liina Notta