Sportland International Group´i turundus- ja kommunikatsioonivaldkonna juht Liis Veersalu teeb suure pühendumisega kõike, mida ette võtab. Ta naudib oma töös lugude jutustamist ja soovib läbi selle inimesi veelgi rohkem liikuma inspireerida, sest just aktiivses eluviisis seisneb nii vaimse kui ka füüsilise heaolu saladus.
Liis asus Sportlandis ametisse poolteist aastat tagasi. „Minu positiivseks üllatuseks tehti mulle läbi värbamisagentuuri ettepanek kandideerida. Pärast põhjalikku kandideerimisprotsessi ütlesin tiimiga liitumiseks kindla JAH ning pole otsust hetkekski kahetsenud. Sportland oli mulle juba varem silma jäänud kui särava meeskonna ja suurte ambitsioonidega ettevõte. Täna tundub mulle, nagu oleksin siin töötanud palju kauem kui poolteist aastat ja seda parimas mõttes!“ ütleb ta.
Kirev ja mitmekülgne karjäär
Oma teekonda alustas Liis kommunikatsioonist, õppides Tallinna Ülikooli Balti Filmi ja Meediakoolis meediat ja suhtekorraldust ning asudes selles vallas kohe tööle. „Kommunikatsioon ja turundus on tegelikult lähedalt seotud – mõlemad jutustavad lugusid, mis puudutavad inimesi. Mind paelub see, et läbi turunduse saan tekitada emotsioone, inspireerida, ärgitada mõtlema ja tegutsema. See on nagu sild inimeste ja brändide vahel, kus iga kampaania on võimalus luua midagi mõjuvat ja meeldejäävat,“ kirjeldab ta.
Liis on aidanud lugusid jutustada väga erinevate ettevõtete kaudu. Ta alustas PR-agentuuris kommunikatsioonikonsultandina. Seejärel viis tee lennundussektorisse, et vastutada Nordica esimese aasta kommunikatsiooni eest. Sealt edasi tuli Eesti Energia, kus Liisi juhtida oli taastuvenergia- ja võrguteemade kommunikatsioon ning turundus. Töö Starshipis viis tehnoloogiamaailma ning 2023. aasta suvi lisas portfooliosse rahvusvahelise ürituskorralduse kogemuse Tallinn Digital Summit tippkohtumise korraldusmeeskonnas.
Nii rikkaliku pagasiga varustatult saabuski ta Sportlandi, kus alustas kommunikatsioonistrateegina, mille loomulik osa oli algusest peale ka turunduse vaade. Ajaga lisandus orgaaniliselt turunduse juhtimine. „Need mitmekülgsed rollid on andnud mulle laia pildi ja oskuse näha kommunikatsiooni ning turunduse võimalusi erinevates kontekstides. Naudin väga seda punkti, kuhu mu teekond on mind toonud,“ kinnitab ta.
Privileeg töötada koos tippudega
Praegu juhib Liis Sportland International Group´i turundus- ja kommunikatsioonivaldkonda. „Minu peamine roll on tagada ühtne sportlandlik kommunikatsioon kõikidel meie turgudel – läbi meie kõigi turundustegevuste ja kõikide kanalite. Soovime, et meie sõnum ja visuaalne keel oleksid alati pilkupüüdvad, inspireerivad, värsked ja kohalikke turge arvestavad,“ selgitab ta.
Kõige keskmes on loovus, suhtlemine ja koostöö. „Igapäevaselt teen tihedat koostööd Sportland grupi loovjuhi Karel Kaljustega, kellega loome ja hoiame meie visuaalset ja turunduslikku identiteeti kõigil turgudel. Meie koostöö on dünaamiline – arendame kampaaniate keskseid kontseptsioone ja kohandame neid iga turu eripäradele vastavaks.“
Liis peab väga põnevaks suhtlust maailma tippbrändidega. Koostöös Sportlandi brändijuhtidega tagatakse, et ettevõtte lai brändiportfell jõuab klientide seas õigete sihtrühmadeni. „See koostöö tugevdab ka Sportlandi positsiooni hinnatud partnerina. Samuti on minu igapäevatöö osaks tihe suhtlus Balti turgude turundusjuhtide, kohalike turundustiimide ning meie grupi e-kaubanduse ja veebi meeskondadega, mis tagab ühtlase kvaliteedi kõigis Sportlandi kanalites.“
Ta naudib päriselt ka, et iga päev toob uusi väljakutseid ja võimalusi. „Mul on privileeg töötada koos maailma tippbrändidega ja seda meeskonnas, kus iga liige on oma valdkonna tõeline professionaal. Eriti inspireeriv on Sportlandi mõtteviis – me seame endale kõrged standardid ja püüdleme kogu aeg parima poole, tehes seda seejuures alati positiivse energia ja kirega.“
Südameasjaks on elusid paremaks muuta
Isiklikud tööalased eesmärgid on Liisil samuti paigas. Ta usub põhimõttesse olla täna parem kui eile ja homme parem kui täna. „Kuigi Sportlandi turundus on juba praegu tasemel, näen selgelt, kuidas saame veelgi tugevamaks. Soovime muuta oma kampaaniad strateegilisemaks, juhtida valdkonda senisest veel andmepõhisemalt ning olla alati sammuke trendidest ees. Meie eesmärk on tõsta järjepidevalt turunduskontseptsioonide taset, astudes iga kampaaniaga sammu edasi, ja ühtlustada seeläbi kommunikatsiooni kõigil turgudel. Meie fookuses on ka tööandjabrändingu tugevdamine, kliendimõistmise süvendamine ning suurepärase kogemuse pakkumine tervel klienditeekonnal ja meie kõigis kanalites,“ kirjeldab ta.
„Kõige selle juures on mu südameasi jätkuvalt panustada Sportlandi missiooni – muuta noorte inimeste elu huvitavamaks, paremaks ja emotsionaalsemaks läbi meie toodete ja teenuste. Kommunikatsiooni ja turunduse kaudu saame olla inspireeriv jõud, mis innustab inimesi aktiivsema ja täisväärtuslikuma elu poole ning annab hoogu kohaliku spordikultuuri edendamisele.“
Koos saab mägesid liigutada
Liisi selja taga on tugev tiim, kellega koos võiks iga kell luurele minna. „Mul on au töötada erakordsete professionaalidega. Otsesesse meeskonda kuuluvad kolm säravat tiimiliiget: Liilia Türkson, kes on uudiskirjade, veebisisu ja sõnaseadmise meister, Jane Lanno, kes turundusspetsialistina hoiab kampaaniad ja bränditegevused kindlal kursil ning Kätlin Kriisa, kes juhib digiturundust ja SEO-d kõigil turgudel,“ toob ta välja.
Tihe koostöö on ka kõikide turundusjuhtidega, nii Sigrid Kupenkoga Eestis, Edgars Miezītisega Lätis ja Edita Čivilytėga Leedus. „Nad kõik on oma valdkonna eksperdid, kellega töötame igapäevaselt külg külje kõrval, et viia ellu Sportlandi turundusstrateegiat ja -tegevusi parimal võimalikul moel,“ kiidab Liis. Aga nende kõrval on veel palju suurepäraseid kolleege, kellega koos ühise eesmärgi nimel igapäevaselt toimetatakse.
Kui keskkond inspireerib ja süstib positiivsust, muudab see ka kõige intensiivsemad tööpäevad nauditavaks. „Just meeskond teeb Sportlandist erilise töökoha. Meil on koos nii säravad isiksused kui ka kõvad professionaalid. Selliste inimestega saabki mägesid liigutada. Teeme kvaliteetset tööd ja naudime samaväärselt ägedalt ja ühiselt ka vaba aega. Eriti meeldib mulle, et aktiivne eluviis on loomulik osa Sportlandis töötamisest ning sellele annab ettevõte väga palju hoogu. Me ei müü lihtsalt spordi- ja aktiivse vaba aja tooteid – me elame selle eluviisi sees!“ ütleb ta veendunult.
Liikumine hoiab värskena
Liis jõudis spordi juurde alles täiskasvanueas, sest kooliajal tegeles ta peamiselt hoopis muusika ja laulmisega. See võiks olla aga kõigile inspiratsiooniks – sportimisega pole kunagi hilja alustada. Täna täidavad tema päevi padelimäng, jõusaal ning suvehooajal ka golf. Südame teeb eriti soojaks, kui saab sportida koos kohe 11-aastaseks saava pojaga. „Ta on tubli ujuja ja noor kergejõustiklane, kes osaleb esimest aastat ka TV 10 Olümpiastarti võistlussarjas. Naudin väga, et saame juba koos jooksuvõistlustel käia, golfiväljakul aega veeta ja suusaradadel mõõtu võtta. On tore olla talle eeskujuks ning samas innustab tema ka mind rohkem liikuma.“
Liisil pole kahtlustki, et Sportlandis töötamine on mõjutanud teda veel aktiivsem olema. „Siinne keskkond ja inimesed inspireerivad tohutult. Sportlandi üritused ja tegemised, mille keskmes tööga oleme, loovad veelgi rohkem võimalusi aktiivseks eluks. Eriti hindan, et Sportlandis olen avastanud mitmeid uusi spordialasid, mida poleks varem osanud enda jaoks võimalikukski pidada,“ avaldab ta.
Nimelt on viimase pooleteise aasta jooksul sportlikusse menüüsse lisandunud jooksmine ja murdmaasuusatamine ning ta on õppinud igapäevaselt liikumist hoopis uuel tasemel väärtustama. „Trenn pole enam lihtsalt kohustus, vaid osa minu igapäevasest elustiilist,“ kinnitab ta. Liikumine ja sport tähendab head enesetunnet, värsket energiat ja tervist. „Kuigi füüsilises vormis on meil kõigil alati arenguruumi, toob juba väiksemgi liikumine suure muutuse. Innustan kõiki endale eesmärke seadma, et vähemalt mingilgi moel aktiivsem olla. Lisaks füüsilisele heaolule on boonuseks vaimse tervise hoidmine – liikumine hoiab meele värske ja mõtte selge.“
Õiged valikud, õigel ajal
Liis tõdeb, et kiire elutempo juures pole lihtne alati kõige vahel tasakaalu leida, kuid see on tehtav. Ta on õppinud olema enda vastu hell ja prioriteete seadma. „Ei saa oodata, et annaks endast igal pool 101%, samas pole ka mõistlik panustada kõigesse vaid minimaalselt. Seega tuleb teha teadlikke valikuid ja suunata energiat sellesse, mis on antud hetkel kõige olulisem,“ räägib ta.
Liisi inspireerib alati väärtuse loomine. Kui tegevusel on suurem või pikemaajalisem tähendus, siis annab ta sinna hea meelega rohkem energiat. Ta on isegi leidnud võimaluse teise magistrikraadi omandamiseks ja õpib TalTechis ettevõtte digimuutuste erialal. Töö ja pere kõrvalt õppimine on muutnud ta ajaplaneerimises lausa meistriks.
„Sel aastal olen seadnud neli selget prioriteeti. Pere ja lähemate sõpradega koosveedetud aeg, et end kõige kallimate seltsis maha laadida ja uut energiat koguda. Õppimine, et võtta kooliteekonnast maksimum ning olla tulemusega rahul. Sportimine, et hoida füüsilist ja vaimset tervist. Ja töö, et professionaalselt areneda ja tunda rõõmu sellest, mida teen,“ loetleb Liis.
Praegu ei saa ta väga palju tähelepanu pöörata reisimisele, üritustel osalemisele ja muudele kõrvalprojektidele. „See on teadlik valik – juunikuus saab magistriõpe läbi ja siis hindan vaba aja võimalused ringi. Eduka elu võti peitub oskuses teha õigeid valikuid õigel ajal. Praegune väljakutse õpetab mind iga päev paremini oma aega planeerima ja prioriteete seadma. Ja mis peamine – see kõik on seda väärt!“
Tekst: Merilin Piirsalu
Fotod: erakogu