Gerda Karman on Sportlandi sotsiaalmeedia juhina ametis olnud vaid viis kuud, kuid on juba planeerinud ja läbi viinud suurel hulgal kampaaniaid. Ta räägib oma varasemast töökogemusest, mitmekülgsest ametist Sportlandis ning töistest väljakutsetest.

Soov Sportlandi tööle asuda oli Gerdal juba pikemat aega, kuid õige aeg saabus alles möödunud suve lõpus. „Sel korral kõik õnnestuski – olin just uute väljakutsete otsingul, kui nägin Sportlandi tööpakkumist. Pärast mitut kandideerimisvooru sain soovitud töö. Tänaseks olen Sportlandis töötanud veidi üle nelja kuu,“ räägib ta.
Oma turunduskarjääri algust seob Gerda TV3-ga, kus ta alustas eetripromode planeerijana ja kasvas vähem kui aastaga sotsiaalmeedia spetsialistiks. „TV3-s haldasin ja tootsin sisu kõigile sotsiaalmeediakanalitele, seal hulgas suurtele saadetele nagu „Su nägu kõlab tuttavalt“, „Maskis laulja“, „Eesti otsib superstaari“ ja paljud teised. Lisaks vastutasin ka veebilehe sisuhalduse eest. TV3-st liikusin edasi Apollo TV-sse, kus jätkasin turunduse projektijuhina ning sealt edasi Elisasse uute teenuste tootejuhiks,” kirjeldab ta oma senist karjääri.

Sportlandis pole miski võimatu
Sportlandi tööle asudes oli Gerda peamiseks sooviks töötada toredas tiimis, kus oleks hea energia. „Reaalsuses on see täielik jackpot – mul on meeletult hea juht ja tiim, kellega ei ole ükski tööpäev üksluine ega ükski ülesanne võimatu,“ ütleb ta ning kinnitab, et viieliikmelise tiimi koostöö sujub ladusalt. „Meil on väga hea vastastikune usaldus ja iga inimene on oma ala täielik professionaal.“
Sotsiaalmeedia juhi peamiseks tööülesandeks on kaasahaarava ja brändingule orienteeritud sisu loomine Sportland Eesti sotsiaalmeedia kanalites. See hõlmab strateegiat, sisuloomet, postitamist ning järelanalüüsi. „Üldiselt seisneb tööpäev ennekõike jälgimises, et vajalikud postitused saaksid korrektselt sotsiaalmeediakanalitesse üles. Kui on lähenemas produktsioonipäev, siis otsin selleks vajalikud partnerid ja pean läbirääkimisi. Samuti töötan läbi loovkontseptsiooni, mõtlen välja sotsiaalmeedia ideed ning koos Sportlandi kauplustega komplekteerime kõikidele modellidele vajalikud fookustooted,“ räägib Gerda.

Mitmekülgne ja tempokas töö
Talle meeldib tegutseda just spordivaldkonnas ning inspireerida inimesi aktiivsema elustiili suunas. „Sportlandil on Eesti spordis väga suur roll ning minu jaoks on oluline teha tööd, millel on ka päriselt väärtus,“ leiab Gerda.
Samuti on positiivsel poolel vaheldusrikkus ja kiire tempo, mis hoiavad pidevas tegutsemises ega lase langeda mugavustsooni. „Reaalsus on see, et tegelikult ei tea mitte kunagi, mida päev toob ning kõigeks tuleb valmis olla. Sportlandis on töötempo väga kiire, kampaaniaid on palju ning peab olema valmisolek kiirelt reageerida.“

Kuigi Gerda on Sportlandis töötanud napid viis kuud, on ta juba osa saanud paljudest huvitavatest projektidest. Ta meenutab „Tagasi kooli“ aktsiooni, mis leidis aset juba teisel töönädalal. „Viisime neli lukustatud koolikappi Kvartali kaubanduskeskuse aatriumisse ning koolinoortel oli võimalus erinevaid mänge läbides võita terve kapitäis Sportlandi tooteid. Aktsioon tekitas väga palju elevust, tuues kohapeale umbes 250 inimest.“
Ägedad koostööd ja nutikad lahendused
Sotsiaalmeedia juhi jaoks on lahe boonus ka see, et koostööd saab teha ägedate inimestega. Näiteks „Minu sport“ kampaania raames puutus Gerda kokku mitmete Eesti tippsportlastega. „Pildistasime ja filmisime sportlasi neile omases keskkonnas – jalgpalliväljakul, staadionil, ujulas, tennisehallis jne. Oli väga lahe kogemus niivõrd paljude tippudega koostööd teha ja erinevates keskkondades produktsiooni kulgu koordineerida,“ räägib ta.
Gerda peab oluliseks leida töös pidevalt uusi ja huvitavaid lahendusi. „Minu eesmärk on, et meie sotsiaalmeedia kanalite jälgijate arv oleks tõusutrendis ja sisu mida loon, oleks kaasahaarav, inspireeriv ja Sportlandi missioonile vastav. Samuti tahan leida ja katsetada pidevalt uusi nutikaid lahendusi, mida varasemalt tehtud ei ole. Be 1st!“ viitab ta Sportlandi mõtteviisile olla alati esimene.

Kolm peamist platvormi
Kõige olulisemad sotsiaalmeedia platvormid on Sportlandi jaoks Instagram, Facebook ja TikTok, sest need on Eestis kõige enam kasutatavad kanalid, kus Sportlandil on juba tugev jälgijaskond.
Platvormide kombineerimine aitab katta kõiki peamisi sihtrühmi Eestis, tagades maksimaalse nähtavuse, mitmekesise sisuvõimaluse ning tõhusa kommunikatsiooni.
„TikTok on populaarne nooremate seas. Sealne formaat võimaldab luua lühikesi, kaasahaaravaid ja trendikaid videoid. Instagram on tugev visuaalne platvorm, mis kõnetab nii noori täiskasvanuid kui ka keskmist vanuserühma. Facebook on endiselt üks populaarsemaid kanaleid Eestis, eriti pisut vanemate inimeste hulgas. Seal saab jagada infot, luua sündmusi ja jõuda sihtrühmani, kes Instagrami ja TikToki igapäevaselt ei kasuta.“
Ilma spordita ei saa

Kuna tööd on palju, siis on Gerdale praegu suurimaks väljakutseks töö- ja eraelu vahelise tasakaalu hoidmine. „Turundusega on juba kord nii, et sellel ei olegi lõppu. Aju protsessib pidevalt, mida saaks teha veel paremini ja veel ägedamalt. Toimetulek ei ole lihtne ja alati ma selles ei õnnestu, kuid tasakaalu aitab hoida sportimine ja värskes õhus liikumine.“
Erandina võib olla nädalaid, kus üldse trenni ei jõua, aga üldjuhul leiab ta alati aja, et liikuma minna. „Minu süda kuulub jõusaalile, aga käin ka jooksmas, tegelen veokoeraspordiga, mängin padelit ja talvel meeldib mägedes suusatada. Vaba aeg möödubki peamiselt sporti tehes või looduses koos koeraga matkates. Samuti meeldib mulle veeta aega oma kõige lähedasematega ja raamatuid lugeda,“ lisab Gerda.

Tekst: Rasmus Piirsalu
Avafoto: Karli Haava
Spordinädala kokkuvõte: jõulueelne nädal möödus peamiselt talispordi lainel