Eelmine pĂŒhapĂ€ev, 18 juuni, tĂ”i rattasportlased Rakverre, kus sĂ”ideti Bosch Eesti Maastikrattasarjas jĂ€rjekordne etapp – Rakvere Rattamaraton. Sportland Bottecchia Team oli stardis oma parimas koosseisuga, ainult Robi Niit pidi tervislikel pĂ”hjustel seekord vĂ”istlusest loobuma.
PĂ”hisĂ”it sĂ”ideti Rakveres 48 km distantsil ning noorte- ja matkasĂ”idu pikkuseks oli 19 km. âKes on varem Rakveres kĂ€inud teavad, et midagi kerget ees oodata pole,â ĂŒtleb Sportland Bottecchia tiimi eestvedaja Marek KĂ”iv ja lisab, et samas on Rakvere rada paljude maastikuratturite ĂŒks lemmikutest, sest see on vĂ€ga vaheldusrikas. âKĂ”ik on tasakaalus, st raja tehnilised osad – singlid, kruusateed, metsa- ja suusarajad, mĂ€ed ja laskumised,â kirjeldab Marek.
Haamrit Ônnestus vÀltida
Etteruttavalt vĂ”ib öelda, et Sportland Bottecchia Team saavutas Rakveres 3. koha. Tubli panuse andis selleks ka Margus Mikson, kellele mĂ€rgiti lĂ”puprotokolli 27. koht. âSĂ”itsin soojenduse ajal raja alguse lĂ€bi ning selle pĂ”hjal tundus, et tuleb hea sĂ”it,â meenutab Margus, kes lĂ€ks esimest korda starti uute Northwave kingadega. âStardikoridoris lasin Lauri (Malsroos) enda ette Kristo (Sepp) taha. Alustasin kolmandast reast ja kui pauk kĂ€is, siis ei saanud kohe jalga kinni ja vajusin veidi tahapoole,â tunnistab Margus, et uute rattakingadega sĂ”itmine vajab harjumist. âAsfaldil liikusin ettepoole, aga mitte nii palju, kui vaja oleks olnud, et lossimĂ€gedes vabalt liikuda. Rakvere vallimĂ€e esimesel pĂ”ksul, millest sĂ”itsin hooga ĂŒles, pidin ummiku tĂ”ttu peaaegu seisma jÀÀma. SĂ”itsin sel hetkel kĂŒll TOP 30 hulgas, aga vaja oleks olnud veel rohkem eespool olla,â rÀÀgib Margus. Tema sĂ”nul edasises sĂ”idus palju möödumisruumi ei olnud ja pargisirgele jĂ”udes olid sĂ”itjatel juba suured vahed. Siis hakkas Margus aga ĂŒhe kaaslasega head tempot tegema ning ettepoole liikuma, lĂ€ks isegi nii hĂ€sti, et koht 15 parema hulgas tundus reaalne. âMingil pĂ”hjusel unustasin aga esimesel tunnil juua ja sĂŒĂŒa ning 15 kilomeetrit enne lĂ”ppu hakkas pilt virvendama ja tempo langes, siis kosutasin end SIS geeli ja joogiga ning haamrit suutsin vĂ€ltida. KĂŒll aga ei saa 27. kohaga rahul olla, sest Rakvere on ĂŒks mu lemmikradu,â vĂ”tab Margus kokku, et lemmikrajal oleks tahtnud lĂ”petada eespool.
Pidurid on kiiruse surm
Ka Kristo Sepp meenutab, et enne Rakvere starti oli tunne super. Peale 3-4 soojenduskilomeetrit asus ta stardijoonele ja vĂ”itles esimesel asfalditĂ”usul end 6. positsioonile. âAlgus oli hea, kuid singlite peal langesin kĂŒmnendaks, vahe tuli sisse ja esimese jĂ€rsu tĂ”usu peal olin nii punases, et kaasa ei suutnud minna. Tagant tulid Randma ja Kattai, kellega liikusime koos parajas tempos edasi, kuid siis olin jĂ€lle punases,â meenutab Kristo sĂ”itu, mis kulges justkui Ameerika mĂ€gedel. Kristo ei pÀÀsenud ka kukkumisest – see oli ĂŒhe kivise koha peal juhtunud vÀÀratuse tagajĂ€rg. âKukkumisest taastusin kiirelt ja liitusin kohe jĂ€rgmise pundiga, mis sĂ”itis kohtadel 10-20. Seal oli tempo veidi rahulikum ja sobis mulle,â rÀÀgib Kristo. Kuid poolel maal tabas Kristot veel kord ebaĂ”nn, kui kadus Ă€ra tagumine pidur. âAinult esipiduriga sĂ”ita oli suhteliselt raske ja selle tehnilise viperuse tĂ”ttu kaotasin palju ja langesin mitukĂŒmmend kohta tahapoole. Otsustasin ikkagi riskida ning panin edasi ainult esipiduriga. Ăeldakse ju, et pidurd on kiiruse surm,â muigab Kristo ja vĂ”ib nentida, et risk tasus ennast Ă€ra, sest lĂ”puprotokolli mĂ€rgiti talle 30. koht.
JĂ€rgmine etapp Rakkes!
Nagu eelpool öeldud, siis lÔpetas Sportland Bottecchia Team Rakvere vÔistluse 3. kohaga. VÔistlejate individuaalsed kohad olid jÀrgmised:
Tair Stalberg 4. koht, Lauri Malsroos 8. koht, Margus Mikson 27. koht ja Kristo Sepp 30. koht. Naiste arvestuses lÔpetas Merili Sirvel kolmandana ning Janelle Uibokand oli tema jÀrel neljas. Sportland Bottecchia Team on tÀnulik toetajatele: Sportland, Polar, SIS ja Bliz!
JÀrgmine Bosch Eesti Maastikurattasarja etapp peetakse 9. juulil Rakkes, kus pÔhidistantsi pikkuseks on 47 km ning noorte- ja matkasÔidul 18 km.
Tekst: Merilin Piirsalu
Fotod:Â Bosch Eesti Maastikurattasari