Sportland Eesti brändijuht Anete Liivak on väga õnnelik, et saab töötada koos inimestega, kelle silmis ei hõõgu mitte lihtsalt säde, vaid põleb ere leek. Talle meeldib end kursis hoida uute moesuundadega, ta armastab reisimist ning kogub kõige jaoks uut energiat talisuplusest. Naine usub, et õige mindset’iga on elu alati suurepärane.
„Minu teekond Sportlandis algas aasta tagasi aprillis väga ootamatult,“ alustab Anete. „Varasemalt töötasin ligi 12 aastat ühes spordi- ja vabaajakaupadega tegelevas ettevõttes. Sellest viimased seitse aastat kategooriajuhina ning tegelesin igapäevaselt suures osas samade brändidega nagu praegu. Pikaaegselt palgatöölt tulin ära 2021. aasta suvel, kui tundsin, et on aeg muutuseks ning asutasin koos abikaasaga oma ettevõtte. Kümme kuud hiljem olin parasjagu Aafrikas reisil, kui mulle jäi sotsiaalmeedias juhuslikult ette värbamisvideo Sportlandi brändijuhi ametikohale. See jäi kripeldama ning otsustasin end proovile panna. Eesmärk ei olnudki sel hetkel tegelikult palgatööle naasta, kuid vahel elu üllatab ja pakub võimalusi, millest on raske keelduda. Siin ma nüüd olen,“ muigab ta.
Uuendusmeelne ja ambitsioonikas
Anete on väga rahul oma otsusega Sportlandi tööle tulla, sest ta naudib oma tööd ning talle meeldib tiim, kes teda igapäevaselt ümbritseb. „Oma töö juures hindan kõige enam mitmekülgsust. Naudin seda, et töö on osaliselt liikuva iseloomuga ning sisaldab lisaks arvuti taga istumisele tööreise erinevatesse riikidesse. Samuti meeldib, et saan olla kursis trendidega ning uute ja huvitavate kollektsioonidega,“ kirjeldab ta. „Sportland on väga uuendusmeelne ning ambitsioonikas. Samad omadused iseloomustavad ka mind ning seetõttu hindan oma tööandjat väga kõrgelt. Mind ümbritsevad igapäevaselt inimesed, kes on Sportlandi tulihingelised fännid ja kelle silmis ei hõõgu mitte lihtsalt säde, vaid põleb ere leek. Väga suur osa meie tiimist on hästi pikaajalised töötajad, mis on kindlasti ka kogu tiimi üheks tugevuseks. Inimesed on kokku kasvanud nii omavahel kui ka Sportlandi kui brändiga.“
Anete portfellis on kümme brändi, mille ühiseks nimetajaks sobib kõige paremini fashion. Tema hallata Calvin Klein Sport, Tommy Hilfiger, EA7, Champion, Puma, Converse, Vans, New Era, Dickies ja Skechers. „Kõik on sportlikud vabaaja brändid, kust igaüks leiab endale soovi korral midagi meelepärast,“ ütleb ta.
Kui rääkida konkreetsemalt brändijuhi ülesannetest, siis töö sisuks on valida välja kollektsioonid, mis jõuavad Sportlandi kauplustesse. „Kui olen kollektsioonidega tutvunud, tuleb teha parim võimalik valik ning see tellimuseks kokku panna. Pärast seda algab igapäevane töö – ettevalmistus selleks, et kollektsioonid süsteemi saaks ning kogu vajalik info oleks olemas. Samuti tegelen müükide analüüsi ja hinnastamisega, osalen koosolekutel ja turundustegevustes. Võib öelda, et brändijuhina olen justkui kümnepealise rühma juht, mille igal liikmel on omanäoline karakter ja kes kõik vajavad korraga minu tähelepanu,“ avab Anete brändijuhi tegevusi. Ta lisab, et tegelikult elab brändijuht suuresti tulevikus. „Näen kollektsioone keskmiselt 8-10 kuud enne, kui need meie klientideni jõuavad. Näiteks praegu valmistun tasapisi juba 2024. aasta kevadeks.“
Moemaailmas on võtmesõnaks mugavus
Anetel on alati olnud suur huvi moevaldkonna vastu ning brändijuhi töö võimaldab tal kursis olla kõige uuemate trendidega. „Tutvun uute kollektsioonidega juba mitu hooaega varem ja näen, mis on ees ootamas. Lisaks loen erinevaid moeuudiseid. Samuti ei saa üle ega ümber sotsiaalmeediast, mis on ilmselt kõige kiirem viis olla kursis muutuvate trendidega. Mulle meeldib jälgida inimesi näiteks tänaval või lennujaamades, sest ka see annab väga hea ülevaate inimeste eelistustest.“
Anete jaoks on mood eneseväljenduse viis, mis loob tema olemusest soovitud kuvandi. „Mood on mind juba väiksest peale köitnud. Mäletan, kuidas joonistasin tundide viisi erinevaid kavandeid ja õmblesin käsitsi riideid nii endale kui ka oma mänguasjadele. Praegugi tuleb vahel ette, et võtan õmblusmasina välja või nokitsen juba olemasolevate asjade kallal, tuunides neid endale meelepärasemaks.“
Kui küsida, mis on praegu spordi- ja vabaajariiete osas kõige rohkem moes, siis kinnitab brändijuht, et võtmesõna on kindlasti mugavus, aga märgata võib ka muid trende. „Inimesed on muutunud teadlikumaks ning paljud soovivad eristuda. Seega on kuumad mitmesugused statement elemendid. Tugevalt on tunda ka 90ndate ja 00ndate mõjutusi, näiteks cargo- ja alt laienevad püksid. Selle aasta kevade märksõnaks on aga julged värvid. Eriti domineerib mitmesugustes variatsioonides lillat ja rohelist. Endiselt trendivad kõikvõimalikud nokatsid, eriti naiste seas. Ja minu personaalseks lemmikuks on sportlikud tooted miksituna smart casual stiiliga. Näiteks sport bra ja tenniseseelik kombineeritud pintsakuga, ketsid ja pusa viigipükstega.“
Iga reis on uus seiklus
Kui mood on üks teema, mis Anetet sütitab, siis teine on reisimine. „Ma armastan reisimist. Ei oskagi öelda, kuidas see pisik mulle külge on hakanud, aga ma ei kujuta ennast ette ilma reisimise ja uute kohtade avastamiseta. Olen proovinud igast reisist kujundada seikluse, mida hiljem naeratusega meenutada,“ sõnab ta.
Parimat reisielamust on üsna keeruline välja tuua, sest iga reis pakub midagi uut ja huvitavat, küll aga võib Anete öelda, et tema süda kuulub täielikult Aasiale. „Olen seal kandis üsna palju ringi trippinud ja mälestusi kogunud. Aasia kultuur on võrreldes teiste kultuuridega täiesti teistsugune. Seal olles hindad elus hoopis teisi asju ja tuled tagasi oluliselt laiema silmaringiga.“
Ja kuigi reisides ei suju alati kõik oodatult, siis oskus kohaneda, kogemustest õppida ja viperustesse huumoriga suhtuda, teeb igast eemal oldud hetkest positiivse elamuse. Siinkohal meenub Anetele, kuidas ta läks Balil Mount Baturi otsa päiksetõusu vaatama. „Batur on 1717 m kõrgune tegevvulkaan ja mul oli kindel eesmärk seal ära käia, sest mäed on mulle alati meeldinud. Nõnda alustasime koos kaaslastega teekonda pool kaks öösel, et sõita paar tundi autoga mäe alla ja alustada sealt koos giidiga kottpimedas teekonda tippu. Mida ülespoole jõudsime, seda jahedamaks ja tuulisemaks läks. Meie aga olime õhukeselt riides, sest arvestasime sooja kliimaga. Mitu tundi hiljem tippu jõudes olime täiesti läbi külmunud. Vahetult enne päikesetõusu serveeriti „hommikusöök“, mis koosnes keedumunast ja kolmnurk võileivast. See keedumuna oli täielik elupäästja, millega sai oma külmunud käed taas üles soojendada. Päiksetõusu kahjuks ei näinud, sest kõik oli paksu udu sees, kuid teel alla udu hajus ning meil õnnestus nautida imelisi vaateid.“
Anete ei paki aga reisikohvreid ainult selleks, et sõita Eestist kaugemale, vaid võimalusel liigub ka kodumaal. „Mulle meeldib Eestis ringi vaadata, sest siit leiab nii palju ilusaid kohti, kui vaid ise avatud meelega olla. Tore on otsida uusi erilisi paiku, eriti selliseid, kus saaks ujuda. Selliseid, kus saaks just talvel ujuda! Kui kuskil mõni huvitav koht silma jääb, siis üldiselt salvestan selle mällu, et õigel hetkel uudistama minna. Väga südamelähedane on juba pikka aega olnud Otepää ja selle ümbrus. Ja värske lemmik on Vormsi, mida külastasin esimest korda alles eelmisel sügisel. Vormsi on väga mõnusa energiaga ja ilusa loodusega saar, kus aeg justkui seisab.“
Tähtis rituaal – talisuplus
Selleks, et palju käia ja teha, peab kusagilt energiat koguma ning Anete ammutab seda talisuplusest ja liikumisest. „Mulle tundub, et minu olemusse on sisse kodeeritud soov teha midagi teisiti kui teised ja ilmselt seetõttu alustasin 2021. aasta sügisel talisuplusega. Esialgu oli see lihtsalt väike eneseületus, mis iga korraga aina enam meeldima hakkas. Tänaseks on talisuplusest kujunenud rituaal, mida üritan teha vähemalt kolm korda nädalas. See aitab kiire elutempo juures kõik teised asjad pausile panna ja lihtsalt hetkes olla. Külm vesi annab meeletu energiasööstu ning pärast seda ei tundu ükski probleem lahendamatu,“ kinnitab Anete.
Trenni teeb ta ka, aga eelistab praegu pigem rahulikumaid treeninguid ja liikumist. „Mu elus on olnud ka perioode, kus eesmärk oli näiteks läbida poolmaraton ning siis tegelesin päris palju jooksmisega. Aga nagu talisupluski, pakub sport ja liikumine võimaluse olla lihtsalt hetkes. Sel ajal suudan kõik muud asjad vaigistada ja tähtsustada just seda momenti. See tundub teoorias lihtne, aga tegelikkuses nõuab selle tunde saavutamine palju tööd. Boonusena annab sport lisaks hea enesetunde, vastupidavuse ja parema vormi.“
Kui asi pole hell yes, siis on see hell no
Anete on rahul, ta saab teha elus asju, mis huvi pakuvad ja mis sütitavad. Ta usub, et heal elul on suhteliselt lihtne retsept. „Ei ole olemas halba ilma, kui mindset on õige – see käib absoluutselt kõige kohta, sest kui su mindset on vastavalt olukorrale õige, siis elu ongi suurepärane,“ leiab ta. „Üks hea elu retsepti koostisosa võiks olla ka oskus öelda: „EI“. Samuti on meeldival tööl suur roll selles, kas oleme õnnelikud või mitte. Hea uudis on aga see, et töö on selles valemis muutuja – kui sinu töö enam tassi ei täida, siis seda koostisosa on võimalik muuta. Üldiselt mulle meeldib elus kasutada ütlust: „Kui asi pole hell yes, siis on see hell no.“ See aitab mul väga palju dilemmasid ära lahendada ning kõrvaldada potentsiaalsed asjad, mis võibolla ei tee nii õnnelikuks.“
Tekst: Merilin Piirsalu
Fotod: erakogu