Sportland Eesti teenindusjuht Evely Heinpalu on selles ametis olnud alates maikuust, kuid samas ettevÔttes tÀitub tal Ôige pea juba 17 aastat. Naine tÔdeb, et nende aastate jooksul on tal olnud palju vÔimalusi Ôppida ja areneda ning temast on saanud tÔeline Sportlandi fÀnn.
â2004. aasta sĂŒgisel olin seoses elukoha vahetusega tööotsingutel. Kui nĂ€gin Sportlandi töökuulutust, kus otsiti teenindajaid, panin pikemalt mĂ”tlemata CV teele. Mujale ei kandideerinudki, sest olin tĂ€iesti veendunud, et Sportlandisse ma tahan ja lĂ€hen,â meenutab Evely.
Ta alustas Rocca al Mare keskuse Netospordis vanemteenindajana ning juba aasta hiljem sai uue kontseptsiooniga kaupluse 100% SPORTS juhatajaks. âKuigi mul juhtimiskogemused puudusid, mĂ”tlesin, et mis mul kaotada. VĂ€ga suurt veendumust ei olnud, et valituks saan, aga tegelikult lĂ€ks vastupidi. See Ă”petas, et endasse tuleb kĂ”vasti rohkem uskuda.â
RÔÔmu on palju
Enamiku ajast ongi Evely töötanud erinevate Sportlandi ketti kuuluvate kaupluste juhatajana. Töö on olnud vaheldusrikas ja pĂ”nev ning pakkunud erinevaid vĂ€ljakutseid âInimesed on erinevad, nad muutuvad, kohanevad ja Ă”pivad eri kiirusega ning tahavad erinevalt toetust ja juhendamist. Juht peab tagama, et töötajad annaksid klientidele edasi ainult positiivseid emotsioone ning suutma oma tiimi valida Ă”iged inimesed. Tihti on selleks vaja palju kannatlikkust, head kuulamis- ja mĂ€rkamisoskust ning mĂ”nikord ka kiirreageerimist, nĂ€iteks ootamatult haigeks jÀÀnud töötajale asendaja leidmiseks,â rÀÀgib Evely töistest vĂ€ljakutsetest. Ta kinnitab, et rÔÔmu ja arenguvĂ”imalusi on samuti palju olnud. âMĂŒĂŒme maailma parimaid brĂ€nde ja megaĂ€gedaid tooteid, see juba loob keskkonna, kus on vĂ”imatu mitte rÔÔmus olla. Kaupluse juhataja töös on ĂŒsna palju vabadust ja otsustusĂ”igust, mis kĂ”ik on vĂ€ga Ă”petav ja arendav, kui seda Ă€ra kasutada.â
Uued vÀljakutsed
Evely peab end tööalaselt vĂ€ga Ă”nnelikuks, sest on saanud karjÀÀris pidevalt edasi liikuda. Eelmise aasta kevadel asus ta tööle Sportlandi online klienditeeninduse juhina. âKui Covid-19 esimese laine ajal kauplused suleti, tekkis ootamatult vajadus e-poe ja online klienditeeninduse jĂ€rele, mida meil tol hetkel ei olnud. Sain pakkumise hakata Eesti online klienditeenindust juhtima ning kuna olin juba kaupluses vĂ€ga pikalt töötanud, tundus see hea vĂ”imalus midagi tĂ€iesti uut Ă”ppida ja teha. MĂ”eldud, tehtud!â meenutab ta. âSisemiselt arenesin ja kasvasin selle aasta jooksul meeletult, minu kriitikataluvuse tase on nĂŒĂŒd palju kĂ”rgemal ehk kasvatasin endale ĂŒsna paksu naha ning hakkasin rohkem tĂ€helepanu pöörama keerulistes olukordades enesejuhtimisele. Mul oli vĂ”imalik töötada ka LĂ€ti ja Leedu kolleegidega ning luua kogu Baltikumile online klienditeeninduse standardid. See oli vĂ€ga arendav kogemus.â
Inimesi inspireerides
TĂ€navu kevadel astus naine aga veel ĂŒhe sammu ning maikuus sai temast Sportlandi teenindusjuht. âTeenindusjuhina vastutan, et igas meie kaupluses pakutaks ainult parimat klienditeenindust,â selgitab ta lĂŒhidalt ametikoha olemust. âMeie suur soov on jĂ”uda selleni, et Sportlandi kauplustes töötaksid vĂ”itja mentaliteediga inimesed, kes teevad oma tööd, sest pĂ€riselt tahavad inimesi sporti tegema inspireerida ja lĂ€bi meeldiva ostukogemuse Ă”nnelikuks teha, isegi kui see mĂ”nikord on keeruline. See on kindlasti suur vĂ€ljakutse, et suudaksime selle suhtumise igasse meie kaupluse töötajasse istutada,â rÀÀgib Evely.
Tema sĂ”nul Ă”petas Covidi periood, et pĂ€riselt klientide teenindamine on tegelikult privileeg. âKui meile on see privileeg antud, siis peame seda maksimaalselt Ă€ra kasutama ning teenindama kliente neid inspireerides ja neile ainult parimat kliendikogemust pakkudes,â ĂŒtleb ta. âKuna e-kaubandus on vĂ€ga tugevalt kasvanud, siis ĂŒha olulisem on kaupluse klienditeenindaja kui konsultandi roll, mis eeldab ka jĂ€tkusuutlikku ja head koolitussĂŒsteemi. Peamised eesmĂ€rgid ongi maailma parim klienditeenindus ja selle toetamine lĂ€bi parima koolitussĂŒsteemi. Kindlasti tahan maksimaalselt toeks ja abiks olla meie kaupluste liidritele, et nemad saaksid oma poode efektiivsemalt juhtida ning uusi kĂ€iberekordeid pĂŒĂŒda,â sĂ”nastab naine oma eesmĂ€rgid.
Suur Sportlandi fÀnn
Evely tĂ”deb, et ei oleks nii pikalt ĂŒhe tööandja juures töötanud, kui oleks olnud ainult ĂŒhes kaupluses. âMul on olnud vĂ”imalus edasi liikuda, Ă”ppida, areneda. Olen suur muutuste pooldaja, sest need annavad alati vĂ€rsket hingamist ja uusi vĂ€ljakutseid. Kindlasti on vĂ€ga oluline roll ka juhtidel, kelle alluvuses olen kĂ”ik need aastad töötanud. Meie inspireerivad ja Ă€gedad inimesed on loonud Ă”hkkonna, kus pole kordagi tekkinud tunnet, et ma ei taha tĂ€na tööle minna,â rÀÀgib Evely. âMeil on palju paindlikkust, spontaansust, tegutsemisvabadust, firmasisest arenguvĂ”imalust ja Ă€gedaid sportimisvĂ”imalusi, kus ennast proovile panna. Hindan kĂ”rgelt Sportlandi inspireerimisvĂ”imet ja aktiivset tegutsemist Eesti spordimaastikul. Kogu see kompott on teinud minust vĂ€ga suure Sportlandi fĂ€nni,â kinnitab ta.
Naine julgustab ka kĂ”iki tööotsingul olevaid noori Sportlandi tööpakkumistel silma peal hoidma. âOotame kandideerima kĂ”iki, kes fĂ€nnavad ja soovivad mĂŒĂŒa maailma parimaid brĂ€nde kire ja entusiasmiga ning kellele positiivne olek ja kliendile naeratamine ei tundu tĂŒĂŒtu kohustusena. Olen veendunud, et Sportland on parim koht oma esimese töökogemuse saamiseks. Meil on Ă€gedad inimesed ja innovatiivsete lahendustega kauplused, mis on ju suurepĂ€rane ja inspireeriv keskkond ĂŒhele noorele inimesele. Boonuseks rohked sportimisvĂ”imalused ja paindlik töögraafik,â kiidab ta.
Spordiarmastus on sĂŒvenev
SportimisvĂ”imalusi hindab Evely ise samuti kĂ”rgelt, sest spordiarmastus elab temas juba lapsepĂ”lvest saati. âSporti vaadanud ja sportlastele kaasa elanud olen kogu oma teadliku elu. Ei olnud vahet, kas telekast nĂ€idati tennist, korvpalli, rallit vĂ”i murdmaasuusatamist, vaatasin kĂ”ike. Ka tĂ€na hoian end aktiivselt kursis Eesti sportlaste tegemistega ja igal vĂ”imalusel vaatan ĂŒlekandeid. Sportlandis töötades on mu kirg ja armastus spordi vastu ainult sĂŒvenenud ning tĂ€na on trenn ja liikumine igapĂ€evas sama olulised kui söömine vĂ”i magamine,â sĂ”nab ta.
Enda vormis hoidmiseks tegeleb Evely erinevate aladega. âKĂ€in jooksmas ja jĂ”usaalis, kus treenin Monika Soopi kavade jĂ€rgi. VĂ€ga meeldib rulluisutamine, aga seal on veel kĂ”vasti arenguruumi. Korra nĂ€dalas ĂŒritan joogasse jĂ”uda, et ennast korralikult lahti venitada. MĂ”nusat vaheldust ja enese proovilepanekut saan postitantsu ja hammockâi trennidest,â loetleb ta.
Spordis saabuvad paremad tulemused ja mĂ”nusam enesetunne ikka siis, kui seada endale vĂ€iksemad vĂ”i suuremad eesmĂ€rgid. Evely ĂŒks selle aasta eesmĂ€rke oli Tipust Topini jooks. âKuna minu tavalised jooksudistantsid jÀÀvad 6-10 km kanti, siis lĂŒhikese aja sees peaaegu 30 km joosta oli ĂŒsna suur vĂ€ljakutse ja eneseĂŒletus,â ĂŒtleb ta ning lisab, et on mĂ€nginud mĂ”ttega proovida mĂ”nda vĂ€iksemat triatloni. âNĂ€iteks Sportland KĂ”rvemaa triatlon. VĂ”imalik, et sellest saabki minu jĂ€rgmine sportlik eesmĂ€rk, mille nimel oma plaanidesse rohkem ujumist ja rattasĂ”itu vĂ”tta. Pisut olen unistanud rulluisu maratonil osalemisest,â lisab ta.
Selleks, et jaksata töös ja spordis hĂ€id tulemusi teha ja eesmĂ€rke tĂ€ita tuleb vahepeal ka akusid laadida ja puhata. Ănneks pole Evely seda unustanud. âAkusid laen reisides, mĂ”nda head raamatut lugedes vĂ”i lihtsalt metsas jalutades. Minu parim puhkamispaik on Peipsi jĂ€rve ÀÀres oma ema lapsepĂ”lve kodus. See on koht, kus valitseb uskumatu rahu ja vaikus, ajataju kaob ja saab ennast tĂ€ielikult vĂ€lja lĂŒlitada,â ĂŒtleb ta.
Tekst: Merilin Piirsalu
Fotod: erakogu