Sportlandil on uudiseid kõikidele tõsisematele trikiässadele ja tõukerattasõidu sõpradele, kelle rõõmuks jõudis hooaja alguseks poodidesse kolm uut brändi – Crisp Austraaliast, District Hollandist ning Kota USA-st.
Brändijuht Henri Kruusel hoiab end tõukerattamaailma põnevaimate uudistega pidevalt kursis ja just tänu tema oskuslikule valikule on uued spordivahendid ka Eestis saadaval. „Need kolm brändi on globaalselt parimad tõukerataste tootjad ning antud sõiduvahendid valisin eelkõige hetke trende ning loomulikult kvaliteedi ja hinna suhet silmas pidades,“ selgitab Kruusel.
Seni on populaarseimaks osutunud Crisp, mis on hinda arvestades üsna ootuspärane. Selle brändi vastupidava ja heade komponentidega tõukeratta saab kätte vahemikus 119 kuni 229 eurot. „Kota ja District on mõeldud veidi tõsisematele sõitjatele ning nende hinnatase jääb vahemikku 259 kuni 329 eurot.“
Kuna tõukerattad alles poodidesse jõudsid, siis pole Sportland veel ühegi Eesti sõitjaga nende brändide osas koostööd alustanud, kuid Henri Kruuseli kinnitusel on see kindlasti plaanis.
Crisp ägedad trikitõuksid
Crisp loodi Austraalias 2011. aastal. Brändi tiim nägi palju vaeva, et valida välja parimad materjalid ning viia need siis oma ala meistriteni, kelle eesmärgiks oli luua sõitjatele paremal tasemel trikke võimaldav esmaklassiline tõukeratas. Pärast pikka testperioodi, katseid ja ebaõnnestumisi jõuti viimaks tulemuseni – Crisp trikitõuksid on vastupidavad, ägeda disainiga, kvaliteetsed, võimaldavad piisavalt jalaruumi, kaaluvad vähe, kuid liiguvad kiirelt ning sujuvalt. Just nendest tasub oma trikitõukeratturi unistust alustada.
District sai alguse prantslaste ja hollandlaste koostööst
District tõukerattad sündisid üle kümne aasta tagasi tänu prantslastest sõitjate Kevin Demay ja Johann Moreau unistusele ja Madalmaadest pärit ärimees Marcel Osterveeni seiklushimule noorte ideega kaasa minna. Tõukeratturid üritasid oma äri püsi panna esmalt Taiwanis, kuid said kõrvetada. Elu viis nad kokku Hollandis aastast 1993 tegutsenud ja rullsuuski loonud ettevõttega FSP Group.
Kahe unistuste kohtumise hetkel võis turult leida enamjaolt vaid platsikust kokkupandavaid suhteliselt vähe töökindlaid tõukerattaid, mis polnud tõsisemate trikkide õppimiseks sobilikud.
2008. aastal nime saanud District on aga kuni tänaseni Osterveeni kindla juhtimise all, luues tõukerattaid sõitjatelt sõitjatele oma tehases Hiinas. Lõuna-Hollandis Rotterdamis tegutseva ettevõtte eesmärgiks on pakkuda kvaliteetseid tõukerattaid, mis tõstaksid selle spordiala taset ja tooksid juurde uusi tegijaid – District on kahtlemata bränd, mille trikitõuksid kuuluvad maailma tippu.
Kota tase on esmaklassiline
Kota brändi taga seisab Californiast pärit mitmekordne maailmameister, sotsiaalmeediastaar ja oma ala absoluutne tipp 22-aastane Dakota Schuetz, kes on oma oskusi demonstreerinud ka Simple Sessionil. Ekstreemsportlane oli esimest korda tõukerattaga sõitu proovides kümneaastane. „Spordiarmastus on mul võimaldanud osaleda kõrgetasemelistel võistlustel, mööda maailma ringi reisida ning viinud mind kokku väga eriliste inimestega. Minu kõrgeim eesmärk on panna kõik noored tõukeratastel lustima. Mäletan väga eredalt emotsiooni, mis valdas mind pärast oma esimese triki sooritamist, paremat tunnet lihtsalt pole olemas!“ kinnitab Schuetz oma veebilehele vahendusel.
Kota trikitõukerattad on loodud väga nõudliku sportlase vajadusi silmas pidades. Muide, Dakota Schuetz on üks väheseid, kes on ära teinud kõik 40 väga keerukat trikki, mis on kirjas Tricknology veebilehel.
Vaata videot Dakota trikkidest siin:
Tekst: Marta Vasarik
Fotod: Tootjad