Sportlandi digiturunduse juht Linda Lepassalu: Sportland on minu jaoks nagu teine pere | Sportland Magazine

Jaga „Sportlandi digiturunduse juht Linda Lepassalu: Sportland on minu jaoks nagu teine pere“

Sportlandi digiturunduse juht Linda Lepassalu: Sportland on minu jaoks nagu teine pere

Linda on Sportlandis töötanud pea kĂŒmme aastat. Ta alustas oma karjÀÀri klienditeenindajana ja on sammhaaval liikunud aina edasi. RÀÀkisime sellest, milliseid vĂ€ljakutseid pakub Baltimaade suurim spordikett digiturunduse ja e-kaubanduse valdkonnas.

Linda, kuidas sa Sportlandi sattusid ja kuidas on sinu karjÀÀr kulgenud?

LindaSattusin Sportlandi tööle pĂ€rast gĂŒmnaasiumi lĂ”petamist, kui vĂ”tsin vastu otsuse teha Ă”ppimises aastane paus. Tahtsin jĂ”uda selgusele, millises suunas edasi liikuda. Olen alati huvitunud enese arendamisest ja niisama istumine mu silmi sĂ€rama ei pane. Sportlandi atmosfÀÀr, mitu minu lemmikbrĂ€ndi, mitmekesine kaubavalik ja kvaliteetne klienditeenindus olid mulle silma jÀÀnud juba aastate eest. Kui nĂ€gin CV-keskuses kuulutust, otsustasin kandideerida Kristiine Sportlandisse klienditeenindaja ametikohale. See oli 2013. aastal.

MĂ”ni aasta hiljem liitusin Ülemiste tiimiga. Kui ma parasjagu poes ei töötanud, kĂ€isin abiks vĂ€liĂŒritustel, spordivĂ”istlustel jne. Mulle sobis paindlik töögraafik ja meeskonna mĂ”nus Ă”hustik. Sportlandis töötamine on minujaoks midagi enamat kui lihtsalt „tĂ¶Ă¶â€œ. Sportland ning need inimesed, kellega koos suuri asju korda saadame on justkui minu teine pere.

Koroonapandeemia tĂ”ttu lansseerisime 2020. aastal Sportlandi e-poe. PĂ€rast seda pidin tegema valiku: kas liigun edasi online-klienditeeninduse vĂ”i digiturunduse suunal. Otsustasin valida digiturunduse, sest see valdkond tundus mulle pĂ”nev, uudne ja katsumusterohke. NĂŒĂŒdseks olen digiturunduse spetsialisti kohalt edasi liikunud ning töötan digiturundus juhina.

Minu karjÀÀr on seni kulgenud kenasti, uksed on avanenud minu jaoks Ă”iges suunas ning tĂ€nu Sportlandile olen saanud areneda ja omaltpoolt pakkuda ettevĂ”ttele oma oskuste ja kogemustega ĂŒha suuremat vÀÀrtust.

Linda

Mis on olnud sinu suurimad vÀljakutsed?

Areneme e-kaubanduse ja digiturunduse vallas kiiresti ja see on toonud kaasa mitu katsumust. RÀÀgin lÀhemalt kolmest, mis on mulle kÔige eredamalt meelde jÀÀnud.

EneseĂŒletus online-klienditeeninduse juhina. Esimene suurem katsumus seondus online-klienditeenindusega. Eriolukorrast tulenevad piirangud peatasid jaekaubanduse tegevuse. Ainus vĂ”imalus tooteid mĂŒĂŒa oli e-poe kaudu ja meeskond kasvas pea ĂŒleöö vĂ€ga suureks. KĂ”ikide tavapoodide klienditeenindajate koolitamine ja juhendamine ning niivĂ”rd suure meeskonna juhtimine oli vĂ€ga suur eneseĂŒletus. Tol ajal pĂŒstitasin ka enda tööpĂ€evade kestusrekordid. Andsin oma tolleaegsete teadmiste ja kogemuste pĂ”hjal endast kĂ”ik, et juhtida online-klienditeeninduse tiimi vĂ”imalikult hĂ€sti.

Sportlandi e-poe avamine. Teine suurim vĂ€ljakutse oli minu jaoks e-poe avamine. Pidime tegutsema kiiresti ja see minimaalne aeg, mis meil e-poe avamiseks oli, tĂ€hendas kogu tiimile suurt eneseĂŒletust.  See oli vĂ”idujooks ajaga ja kĂ”ik pingutasid vĂ€ga kĂ”vasti. TĂ€nu kĂ”ikidele enseohverdusele Ă”nnestus paari kuuga luua toimiv e-pood, mis jĂ€i silma ka Google’ile kui ĂŒks koroonaajastu edulugusid.

On vĂ€ga huvitav analĂŒĂŒsida, kuhu me oleme paari aastaga jĂ”udnud ning kust ja kuidas kĂ”ik alguse sai. Praeguseks oleme jĂ”udnud etappi, kus me ei tee enam must-have-asju, vaid mĂ”tleme nice-to-have-asjadele ning loome vĂ”imalusi, et muuta ostlemist ja kogu e-poe kasutajakogemust veel paremaks, kiiremaks ja mugavamaks.

Uute turgude vallutamine. Viimasena tooksin vÀlja Soome turule sisenemise. Minu karjÀÀri jooksul on see esimene vÀlisturg, kuhu me siseneme. Saan öelda, et minu jaoks on suur katsumus teha kÔike digiturunduslikust aspektist rÀÀkides vÔimalikult hÀsti ja teadlikult ehk saada aru, mille poolest erineb soome klient ning mis teda kÔnetab.

Miks sulle meeldib Sportlandis töötada? Mis sind kÔige rohkem motiveerib?

● VĂ€ljakutsed – mind motiveerivad ja sunnivad pingutama uued ja pĂ”nevad vĂ€ljakutsed. Hindan tohutult seda, et minu töö on huvitav ja mitmekĂŒlgne, aga samal ajal pĂ”nev, sest pidev areng ja uued mĂ”tted teevad minu töö nauditavaks. Nagu ĂŒtleb ka vanasĂ”na: veerevale kivile sammalt ei kasva! 🙂
● Töötajate vÀÀrtustamine – head hĂŒved sportimiseks, vĂ”imalus panna ennast proovile spordiĂŒritustel, tĂ€htpĂ€evadel ĂŒllatamine ning kolleegide meelespidamine.
● MeeskonnaĂŒritused –  koosviibimised rahvusvahelisel tasandil, sĂŒnnipĂ€evade tĂ€histamine, aastakokkuvĂ”tted, jĂ”ulupeod jpm.

TiimiĂŒritus

Mida pead digiturunduses oluliseks ja millele Sportland praegu keskendub?

Digiturunduses on oluline luua strateegia ja tegevusplaan, mis vĂ”imaldab pakkuda asjakohast sisu Ă”igel ajal ja Ă”igele inimesele. Kuna konkurents on tihe ja vĂ”imalusi turundamiseks on vĂ€ga palju, siis on oluline leida digiturunduse valdkonnas just see Ă”ige tee – kuidas olla nĂ€htav ja kĂ”netada soovitud sihtgruppi. Praegu keskendub Sportland Soome turule sisenemise kampaaniale, samuti valmistame ette koolikampaaniat ja peagi tuleme vĂ€lja ka paari uue digitaalse lahendusega kodulehel, mis eristab meid konkurentidest.

RÀÀgi palun oma kordaminekutest ja edulugudest Sportlandi turunduse vallas

● Esimene suur kordaminek oli 2019. aastal vĂ”idetud auhind „Aasta idee”, mille tĂ”i mulle Sportlandi veebilehel tegutsev juturobot Spobo. Tema lĂ”ime koostöös digimeediaagentuuriga Nobel Digital.

● Koostöös Nobel Digitaliga 2020. aastal saadud tunnustus Google’ilt, kes nimetas Sportlandi e-poodi ĂŒheks koroonaajastu silmapaistvamaks edulooks.
● Kuna veeb ja turundus kĂ€ivad meie ettevĂ”ttes tugevalt kĂ€sikĂ€es, on minu jaoks ĂŒks suurimaid kordaminekuid ka kogu praeguse veebitiimi vĂ€lja koolitamine ja nende tööpositsioonile sulandamine. Kuna oleme kasvanud kiiresti, tekkis pĂ€rast 2020. aastat olukord, kus ĂŒhel inimesel ei olnud enam vĂ”imalik hallata kĂ”iki valdkondi, mis puudutavad digiturundust ja e-kaubandust. Seega tuli vĂ€rvata meie meeskonda uusi liikmeid. Eri inimeste vahel tuli Ă€ra jagada ĂŒlesanded, mida varem ise tĂ€itsin: online-klienditeenindus, uudiskirjad, toodete haldamine ja veebilehe sisuhaldus.
● Viimase majandusaasta suurim kordaminek oli minu jaoks 37 turunduskampaania edukas lĂ€biviimine ja kahe uue inimese vĂ€rbamine meie turundus-/veebimeeskonda.

Millisena nÀed Sportlandi digiturunduse tulevikku?

GolfDigiturundus ja sellega kaasnev areneb ĂŒha rohkem ja digiturunduse osakaal tavaturundusega vĂ”rreldes kasvab. Samuti tuleb vĂ”imalikult palju Ă€ra kasutada hĂŒvesid, mida tĂ€napĂ€eva digitaalajastu pakub (nt AR-tehnoloogia, tehisintellekt, personaliseerimine, metaverse jms) ja rakendada seda digiturunduses.

Millised on pÔhilised vead, mida digiturunduses tehakse?

Alati ei saa jÀÀda kindlatesse raamidesse; tuleb arvestada muutustega ja nendega kohaneda. Kindlasti on oluline jĂ€lgida, et pakutav oleks sihtgrupi jaoks atraktiivne, kommunikatsioon oleks ĂŒhtlane ning et turundamiseks kasutatakse Ă”igeid kanaleid ja meetodeid.

Kas turundusvaldkonnas töötamiseks peab olema vastav soolikas vĂ”i töötab ka mudel „veri-higi-pisarad”?

Edukuse tagamisel mĂ€ngivad rolli mĂ”lemad. Turundamine eeldab loomingulisust ja kindlasti annab vastav soolikas eelise, kuid selleks, et saavutada milleski hĂ€id tulemusi, on vaja ka verd, higi ja pisaraid. Tuleb nĂ€ha vaeva, teha tööd sĂŒdamega, vĂ”tta vastu tagasilöögid, kĂ€sitleda neid kui Ă”ppetunde ning panna kogemused enda kasuks tööle.

Milline oli su haridustee pĂ€rast gĂŒmnaasiumi?

Linda Lepassalu

Rakenduslik kĂ”rgharidus – LÀÀne-Viru RakenduskĂ”rgkool (praeguse nimega Tallinna TehnikakĂ”rgkooli Rakvere KolledĆŸ), eriala kaubandusökonoomika (kolm aastat).

Magistrikraad – Tallinna TehnikaĂŒlikool, eriala juhtimine ja turundus, spetsialiseerumine Ă€riprotsesside juhtimisele digitaalĂŒhiskonnas (kaks aastat).

Milliste spordialadega tegeled ise? Millele vÔi kellele spordis kaasa elad?

Sportimisest rÀÀkides meeldib mulle kĂ€ia jĂ”usaalis ja rĂŒhmatreeningutes: MyFitness on olnud minu lemmikspordiklubi juba aastaid. Samuti meeldib mulle osaleda spordiĂŒritustel, uisutada, rattaga sĂ”ita, suusatada, joosta ja kĂ€ia matkamas. Teen sporti regulaarselt, sest mulle meeldib liikuda ja tunda ennast oma kehas hĂ€sti.

Kaasa elan jalgpallile. Kui vÔimalik, kÀin kohapeal Eesti koondise mÀnge vaatamas. Teleri vahendusel meeldib mulle jÀlgida laskesuusatamist.

Uuel aastal soovin osaleda Tipust Topini jooksuĂŒritusel ja samuti tahaksin Ă€ra teha VĂ”handu maratoni.

Soovime Lindale edu ja jÔudu kÔikides ettevÔtmistes!

Tekst: KĂ€rt Radik
Fotod:  Iti-PÀtrik JÀrve, Jake Ferra, erakogu

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.

Sarnased postitused

JĂ€rgmine postitus:

Sportland Eesti tööÔnne juht Evely Heinpalu: triatlon on vÔitlus iseendaga

Edasi skrollides kuvatakse jÀrgmine postitus