Kaks ja pool aastat tagasi ei osanud Markus uneski näha, et tema talisupluse video viraalseks muutub. Nii aga läks ning klipp kogus esimeste tundidega üle kümne tuhande vaatamise. Tänaseks on 19-aastasel sisuloojal TikTok-is üle kuuekümne tuhande jälgija.
„Algus oli suur juhus. Üks video sai populaarseks ning mõtlesin, miks mitte teha rohkem selliseid naljakaid klippe? Pärast esimest videot hakkasin looma klippe, mis mulle endale lihtsalt naljakad tundusid, ja nii see läks,“ meenutab Markus.
Teda tuntaksegi eelkõige lõbusate eksperimentide ja tänavaküsitluste tõttu. Näiteks on Markus palunud noortel nimetada üks asi, mida nad oma vanematele pole kunagi öelnud või küsinud nende suurimate hirmude kohta. Ehk ta on võtnud kõneks teemad, millega iga noor suhestub. Lisaks on ta oma eksperimentides proovile pannud noorte füüsilisi ja vaimseid oskuseid ning võimeid – eksperimendis osalejad on pidanud tegema kükke, kätekõverdusi või panema kokku Rubiku kuubiku.
Noormehel on välja kujunenud selge siht: pakkuda meelelahutust igas vanuses inimestele. „Minu eesmärk on enda loodud sisuga meelelahutust pakkuda, aga kui mul on väärt infot jagada, siis kindlasti teen ka seda,“ ütleb ta.
Oluline on jääda iseendaks
Nüüdseks on asjad jõudnud nii kaugele, et Tallinna tänavatel liikudes ei ole Markus enam anonüümne. „Paljud mu sõbrad olid alguses üpris imestunud, kui palju mind väljas käies ära tuntakse, aga nüüd on nad sellega juba pigem harjunud.”
Temalt on palju küsitud, kuidas sisuloomisega alustada. „Lihtsalt ole sina ise,“ soovitab ta. „Igaühest võib saada tiktokker. Selleks ei pea olema mingit kindlat isiksusetüüpi, vaid pigem on tarvis avatud mõtlemist ja uudishimu. Minu suhtlemisoskus on tänu videotele tõusnud uuele tasemele. Olen muutunud introverdist palju avatumaks, aga igaühe teekond on erinev. Sa ei pea olema täielik ekstravert, et luua sisu. Peaasi, et oled sina ise!“ rõhutab ta.
Haridus on kuldaväärt
Sisuloomise kõrval mängib Markuse elus suur rolli kool. Kui sügisene lehtede sahin algab, astub ta gümnaasiumi viimasesse astmesse ehk alustab 12. klassi. Noorte sisuloojate puhul võiks ju eeldada, et õpingud mõjutavad otseselt nende loomingut, kuid Markus nii ei arva. „Haridus on mulle kuldaväärt, kuid mu TikToki meelelahutuslik sisu jääb oma radadele.“
Ärge laske end aga eksitada – noormees pole hariduse suhtes ükskõikne. Ta soovib pärast keskkooli omandada kõrghariduse filmi- ja meediavallas, sest just need kaks valdkonda pakuvad talle sügavat huvi. Gümnaasiumis on Markusel olnud võimalus sukelduda ka huvitavatesse valikainetesse. Talle muljet avaldanud psühholoogia, kuid tõeliseks lemmikuks on keeled, eriti inglise keel. „Tänu koolis õpitule tunnen end inglise keeles koduselt ja kindlalt, eriti välismaal suheldes,“ sõnab ta. „Keelte peale tundub mul sisuloomise kõrvalt samuti annet olema.“
Stiilne ja kvaliteetne adidas
Kuigi Markus eristab selgelt oma sisuloomist koolitöödest, peab ta mõlema puhul oluliseks enda isikliku stiili väljendamist. Samas ei väljendu stiil ainult töödes ja tegemistes, vaid ka välimuses. Oma outfit´ile annab noormees tihtipeale viimase lihvi adidase riiete ja jalatsitega, mis on tema lemmikuks olnud juba aastaid. „Selle brändi riided istuvad mu seljas nagu valatud. Ma isegi ei kujuta oma garderoobi ilma adidase dressideta ette. Need on justkui minu jaoks loodud – stiilsed ning samal ajal kvaliteetsed ja äärmiselt mugavad. Ma tahan, et riided näeksid head välja, aga ka seda, et ma tunneksin end neis hästi. Täpselt nii adidase kollektsioonide puhul ongi.“
Koolipoisi igapäevaseks kaaslaseks on ka koolikott. Markus eelistab musta värvi seljakotti, mis pole pelgalt praktiline, vaid sobib ideaalselt igasuguse outfit´iga. Näiteks adidas camper seljakott, mis on lisaks piisavalt mahukas ja mida on mugav seljas kanda. „Must kott on lihtsalt ajatu ja universaalne,“ leiab ta.
Tennisest TikTokki
Markus kuulub Z-generatsiooni ning selle generatsiooni lugu sisaldab endas ka Covid-19 mõjutusi. Temagi ellu tõi see kaasa olulise muutuse, sest enne pandeemiat keskendus ta tennises tippu jõudmisele. „Nooremana olin tennises päris hea. Tegin trenni ja käisin tihti võistlustel. Olin tennisemaailmas üle kümne aasta, aga siis tuli Covid. Selle olukorra keerises leidsin end sotsiaalmeediast,” meenutab ta.
Paljud fännid pole sellest varem kuulnudki, sest kuigi Markus paistab oma videotes avatud suhtlejana, hoiab ta oma eraelu privaatsena. „Ma ei näita sotsiaalmeedias enda argiseid tegemisi igapäevaselt nagu seda teevad mitmed teised sisuloojad. Jagan endast ühte osa, mitte kõike, mis mu elus toimub. Enda eraelu osas olen veidi kinnisem. Aga nii palju võin öelda, et hetkel ma tennisega võistlustasemel ei tegele. Vahel mängin enda lõbuks.“
Positiivset energiat on alati rohkem
Kuigi paljudele tuleb TikTok esmalt meelde lõbusa ajaviitena, on Markusel sellega hoopis sügavam side. Kui ta räägib, kuidas ta on loonud endale suure ja ühtehoidva TikToki kogukonna, siis tema silmad säravad. „Kõige toredam on näha, kuidas inimesed päriselt ootavad minu uusi videoid. Ja siis veel ägedad brändikoostööd – see on olnud tõeliselt põnev!“
Nüüd, kui sisuloomise teekond TikTokis on kestnud juba mõnd aega, ei vaata noormees enam tagasi, vaid suunab pilgu tulevikku. Teda juhivad unistused filmindusest ja soov seda ala ülikoolis õppida.
Teistel noortele, kelle südames on kindel unistus, soovitab Markus järgida oma kirge ning mitte karta kriitikat. „Mina olen saanud ka negatiivset tagasisidet aga negatiivsus ei defineeri mind. Ma olen hetkel ju siin, kus ma olen ja loon sisu, mis mulle päriselt meeldib. Kui ma oleksin igat asja päriselt hinge võtnud, siis ma ei saaks teha seda, milleks mul täna võimalus on. Ja kui vaadata suurt pilti, siis positiivset energiat on alati rohkem!“
Tekst: Karmen Kaljula
Fotod: Keir Rämson