Praegu Tallinna tänavatel liikudes võib näha, et põhiline rattur on boheemlane, kes salli lehvides oma päevinäinud kaherattalisega agaralt sihtkohta väntab. Või siis uhketesse dressidesse mähitud spordihuviline, kelle sõiduvahendiks on vingete amortidega mitmekümnekäiguline maastikuratas.N-ö uue kooli klassikaline linnaratas, mis on väga levinud suuremates Lääne-Euroopa linnades, on Eestis harv nähtus. Sportland, kes müüb Bottecchia ja Esperia linnarattaid, tahab eestlaste harjumust muuta.
„Tahame inimestele selgeks teha, et linnas ja kruusateedel sõitmiseks, eriti kui ratas on transpordivahend, on linnaratas oluliselt parem valik, kui siiamaani popp olnud maastikuratas,” kinnitab Sportlandi välispordivahendite kategooria juht Dima Smirnov.
„Siledam rehv tagab parema veeremise, suurem jooks ehk ratas tagab suurema kiiruse väiksema pingutusega. Mugavam sõiduasend, näiteks pehmem sadul, ei eelda spetsiaalseid rattapükse.”
Lisaks on linnaratta eelistajatel võimalus valida erineva disaini, aga ka värvi vahel ja tavaliselt on rattal (nt Bottecchial) juba hinna sees linnas liiklemiseks vajalikud lisaelemendid nagu pakiraam või tuled.
Linnaratas sobib ka kergemaks rattamatkaks. „Maastikurattal on selge eelis mudastel ja liivastel teedel ning tänu amortidele ka juurikaterohketel metsaradadel. Linnarataste rehvi laius ja muster on aga piisavalt head, et sellega tavalisi rattamatku ette võtta või maakohtades kruusateid läbida,” märkis Smirnov.
Need, kes armastavad ekstreemsemaid tingimusi, näiteks metsaalused, võivad valida ka kesktee – hĂĽbriidratta. „Viimasel ajal on heaks variandiks kujunenud hĂĽbriidrattad, mis tähendab sisuliselt, et linnaratta omadustele on juurde lisatud amort, mis aitab põrutamist vältida,” selgitas Smirnov.
Tutvu Sportlandi linnarataste valikuga kauplustes ja Sportlandi kodulehel.
[alert color=”violet”]
Huvitav teada:
- Kopenhaageni elanikest 32% eelistab tööle sõita jalgrattaga
- Jalgratta leiutajaks peetakse saksa parun Karl von Drais’i aastast 1817
- Bottecchia firma on tootnud rattaid ligi 90 aastat
[/alert]
Tekst Oliver Lomp, foto Sportland