Praegu Tallinna tĂ€navatel liikudes vĂ”ib nĂ€ha, et pĂ”hiline rattur on boheemlane, kes salli lehvides oma pĂ€evinĂ€inud kaherattalisega agaralt sihtkohta vĂ€ntab. VĂ”i siis uhketesse dressidesse mĂ€hitud spordihuviline, kelle sĂ”iduvahendiks on vingete amortidega mitmekĂŒmnekĂ€iguline maastikuratas.N-ö uue kooli klassikaline linnaratas, mis on vĂ€ga levinud suuremates LÀÀne-Euroopa linnades, on Eestis harv nĂ€htus. Sportland, kes mĂŒĂŒb Bottecchia ja Esperia linnarattaid, tahab eestlaste harjumust muuta.
âTahame inimestele selgeks teha, et linnas ja kruusateedel sĂ”itmiseks, eriti kui ratas on transpordivahend, on linnaratas oluliselt parem valik, kui siiamaani popp olnud maastikuratas,â kinnitab Sportlandi vĂ€lispordivahendite kategooria juht Dima Smirnov.
âSiledam rehv tagab parema veeremise, suurem jooks ehk ratas tagab suurema kiiruse vĂ€iksema pingutusega. Mugavam sĂ”iduasend, nĂ€iteks pehmem sadul, ei eelda spetsiaalseid rattapĂŒkse.â
Lisaks on linnaratta eelistajatel vÔimalus valida erineva disaini, aga ka vÀrvi vahel ja tavaliselt on rattal (nt Bottecchial) juba hinna sees linnas liiklemiseks vajalikud lisaelemendid nagu pakiraam vÔi tuled.
Linnaratas sobib ka kergemaks rattamatkaks. âMaastikurattal on selge eelis mudastel ja liivastel teedel ning tĂ€nu amortidele ka juurikaterohketel metsaradadel. Linnarataste rehvi laius ja muster on aga piisavalt head, et sellega tavalisi rattamatku ette vĂ”tta vĂ”i maakohtades kruusateid lĂ€bida,â mĂ€rkis Smirnov.
Need, kes armastavad ekstreemsemaid tingimusi, nĂ€iteks metsaalused, vĂ”ivad valida ka kesktee – hĂŒbriidratta. âViimasel ajal on heaks variandiks kujunenud hĂŒbriidrattad, mis tĂ€hendab sisuliselt, et linnaratta omadustele on juurde lisatud amort, mis aitab pĂ”rutamist vĂ€ltida,â selgitas Smirnov.
Tutvu Sportlandi linnarataste valikuga kauplustes ja Sportlandi kodulehel.
[alert color=”violet”]
Huvitav teada:
- Kopenhaageni elanikest 32% eelistab tööle sÔita jalgrattaga
- Jalgratta leiutajaks peetakse saksa parun Karl von Drais’i aastast 1817
- Bottecchia firma on tootnud rattaid ligi 90 aastat
[/alert]
Tekst Oliver Lomp, foto Sportland