Kirsika Sikk on Sportland Kristiine kaupluse juhina tegutsenud ligi kaks kuud. See aeg on pakkunud palju uusi kogemusi ja Ă”ppimisvĂ”imalusi. Kirsika tagalaks on ĂŒhtehoidev tiim ning tema eesmĂ€rgiks on pidevalt areneda ja kasvada nii isiklikult kui ka tööalaselt.
Kuidas algas sinu karjÀÀr Sportlandis?
Aastal 2013 tulin kodukohast Elvast Tallinnasse psĂŒhholoogiat Ă”ppima. Kuna tahtsin kooli kĂ”rvalt tööle minna, siis kandideerisin Sportlandi ning alustasin osalise koormusega Sportland JĂ€rve kaupluses klienditeenindajana. PĂ€rast pooleaastast kooliteed sain aru, et valitud eriala ei ole ikkagi mulle ning jĂ€tkasin Sportlandis juba tĂ€iskohaga.
Kuidas sinu karjÀÀr edasi kulges?
Ăhe aasta töötasin JĂ€rvel ja sealt liikusin Sportland Ălemistesse, kus olin samuti aasta. Siis tegin vĂ€ikese kannapöörde töötades mĂ”nda aega kindlustusvaldkonnas, aga tundsin, et kontoritöö mulle ei sobi ning mu jalad tĂ”id mind Sportlandi tagasi, klienditeenindajaks Rocca al Maresse. Kogemuse ja enesekindluse kasvades soovisin aga enamat ja kandideerisin vanemteenindajaks Sportland Kristiinesse.
Kuidas vanemteenindaja töö teenindaja ametist erineb?
Teenindaja ja vanemteenindaja töö iseloom on tegelikult ĂŒsna sarnane, aga vanemteenindajana on rohkem vastutust. Vanemteenindaja on sisuliselt juhataja parem kĂ€si, sest tema vastutab siis, kui juhatajat pole kohal. Minagi teadsin teenindajana alati, et kui jÀÀn hĂ€tta, siis vanemteenindaja aitab, aga uues rollis olin juba ise see, kelle peale teised said rohkem loota.
NĂŒĂŒd oled pea kaks kuud olnud Sportland Kristiine juhataja. Kuidas selle ametini jĂ”udsid?
Senine kaupluse juht Sigrid Seer lĂ€ks tööle Sportlandi kontori poolele ja mulle pakuti juhataja kohta. VĂ”tsin paar pĂ€eva mĂ”tlemisaega ning otsustasin pakkumise vastu vĂ”tta. Kui vanemteenindajaks minnes hĂŒppasin julgelt pea ees vette, siis juhataja positsioonile asumine tekitas rohkem kĂ”hklusi ja hirme, kas saan ikka hakkama. Olen loomult vĂ€ga kohusetundlik ja annan endast alati parima, aga tean ka, et kĂ”ik asjad ei sĂ”ltu alati endast ning juhataja töös on kindlasti stressi rohkem. Samas olen uuest vĂ”imalusest algusest peale vĂ€ga pĂ”nevil.
Kuidas esimesed kuud on möödunud?
Aeg on lÀinud vÀga kiiresti. Töö mÔttes on pÀris palju muutusi ja Ôppimist, aga see just ongi hea, sest kui jÀÀda kuhugi liiga kauaks kinni, satud mugavustsooni ning areng jÀÀb seisma.
Praegu elan veel uude rolli sisse ja teen ka paljusid samu asju, mida vanemteenindajana, nÀiteks raskematel kaubapÀevadel aitan kaupa vastu vÔtta. Samuti tegelen töögraafikuga ja kaupluse igapÀevaste olmeasjadega.
Olen Ônnelik, et mul on vÀga toetav ja tore tiim. Nemad ongi minu tagala. Kui mul poleks nii Àgedat tiimi, siis ma poleks siin ka juhataja.
Kui suur on Sportland Kristiine meeskond ning mis teie tiimi liikmeid iseloomustab?
Kristiine kaupluses töötab 15 teenindajat. Meil on vĂ€ga kokkuhoidev ja positiivse meelega tiim. Enamik teenindajaid on minust neli-viis aastat nooremad ning nĂ€en nende pealt, et uus generatsioon on pisut teistsugune ja nendelt on palju Ă”ppida. Nad on vĂ€ga julge pealehakkamisega, neil puudub hirm mingites asjades ja nad ei vĂ”ta kĂ”ike liiga tĂ”siselt, nad ei kurna end ĂŒle ja julgevad teha otsuseid lĂ€htudes sellest, mis on neile oluline.
Kuidas vĂ”tad kokku kogu enda senise kogemuse Sportlandis â mis on olnud suurimad vĂ€ljakutsed vĂ”i mida oled selle aja jooksul kĂ”ige rohkem juurde Ă”ppinud?
Hetkel on kĂ€sil ĂŒks vĂ€ljakutsuvamaid perioode. Kui teenindajana alustasin, siis oli sisseelamine lihtsam, sest olen hea suhtleja ning sain klientidega kohe hĂ€sti hakkama. Juhatajatööga kohanemine vĂ”tab kauem aega, sest erinevaid ĂŒlesandeid on rohkem.
VĂ€ga palju on mind arendanud ja silmaringi laiendanud Sportlandi vĂ€liĂŒritused, kus olen teenindajana kaasa löönud. NĂ€iteks Rally Estonia rallipoe teenindaja töö on vĂ€ga Ă€ge. Rallil on vahel vaja juba hommikul kell 5 Ă€rgata, et mĂ”nele katsele minna ja pop-up pood ĂŒles panna. See on vĂ€ga teistmoodi töökeskkond, kus on palju erinevat melu ja mis pakub suurepĂ€rast vaheldust. See on tĂ€iesti teistmoodi ĂŒhine hingamine, mis vĂ€liĂŒritustel tekib. Olen tĂ€ielik Sportlandi vĂ€liĂŒrituste fĂ€nn ning alati rÀÀgin sellest ja innustan ka teisi kaupluse töötajaid nendest osa vĂ”tma.
Boonusena olen Sportlandis töötamise jooksul saanud vÀga palju uusi toredaid tutvusi ja leidnud kolleegide hulgast hÀid sÔpru.
Mida hindad kÔige rohkem Sportlandi kui tööandja juures?
Töötamine Sportlandis koos suurepĂ€rase tiimiga on mind inimesena palju kasvatanud. Sportlandis kĂ€ivad kĂ”ik asjad vĂ€ga kiiresti ning sa pead tempos pĂŒsima ja uuendustega kaasa minema. NĂ”nda tegutsedes saad vĂ€ga kiiresti suureks ja Ă”pid uute olukordadega toime tulema. Viimane suurem uuendus oli nĂ€iteks Sportland ID juurutamine. Kui enne seda oli kliendikaart vĂ€ga pikalt seotud ID-kaardiga, siis nĂŒĂŒd on meil pĂŒsikliendiprogramm Sportland ID. Sellega liitumiseks tuleb ennast veebis kasutajaks registreerida ning  kaupluses soodustuse saamiseks nĂ€idata teenindajale kassas oma Sportland ID-d ehk QR koodi. Et klientidele selgitada, millega tegu ning miks see on hea, pidime endale uue sĂŒsteemi vĂ€ga kiiresti selgeks tegema ja ise sellesse uskuma. Ănneks on see lihtne, sest Sportland mĂ”tleb alati innovaatiliselt ning teeb muutusi esmajoones kliendi mugavusest lĂ€htudes.
Millised tööalased eesmÀrgid oled endale seadnud?
Kindlasti tahaksin kauplust juhtida vÀhemalt sama hÀsti, kui seda tegi minu eelkÀia. Soovin ka inimesena areneda ning numbrite maailma ja Exceli tabeliga paremaks sÔbraks saada. Samuti tahan oma tiimile igati toeks olla.
Kaupluses töötades puutud kokku ka sellega, milliseid brÀnde ning tooteid inimesed eelistavad. Millised on praegu popimad valikud?
KÔige rohkem on viimasel ajal ostetud kevadjopesid, eriti populaarsed on meie kaupluses Helly Hanseni naiste kevadjoped, sest nende selle aasta kollektsioon on naiselik, julge ja vÀga ilusate vÀrvidega. Muidugi on kevadel alati vÀga nÔutud ka ketsid, sest uus paar jalatseid kulub enne suve ikka Àra.
Mis on Sportlandi valikust hetkel sinu isiklik lemmik?
LĂ€bi aegade on ĂŒks minu lemmikutest olnud Nike, aga sel aastal on ka Ellessel ja Pumal vĂ€ga palju efektseid ja lahedaid riideid. Mulle meeldib vĂ€ga uute toodetega eksperimenteerida ja kombineerida. Hiljutised lemmikud on elektrisinised Puma pĂŒksid.
Ketsidest on esikohal Nike ja Converse. Kui lĂ€hen vabal ajal vĂ€lja, siis klassikaline Nike Air Force sobib peaaegu alati. Neid saab kanda nii pidulike kui ka sportlikumate riietega. Nike Air ForceÂŽi ketsid suutsin lĂ”puks maha mĂŒĂŒa ka oma elukaaslasele, kes alguses oli vĂ€ga skeptiline, aga hiljuti ostis teise paari juurde ja imestab nĂŒĂŒd, kuidas ta varem ilma nendeta hakkama sai – need on ju maailma kĂ”ige mugavamad jalatsid.
Sportland soosib vÀga palju töötajate sportimist. Milline on sinu suhe spordi ja liikumisega?
Suhe on vĂ€ga hea. Nooremana tegelesin iluvĂ”imlemise, kergejĂ”ustiku ja tantsimisega ning tantsimine on senini jÀÀnud kĂ”ige sĂŒdamelĂ€hedasemaks. Praegu ma regulaarselt tantsimas ei kĂ€i, aga kui mĂ”nel sĂŒndmusel lastakse latiino ja hip-hop rĂŒtme, siis vĂ”ib mind kindlasti tantsupĂ”randalt leida
Mulle meeldib vahel avastada ka Eesti matkaradasid, nÀiteks Tabasalus, kus on vÀga Àge pankrannik. Suvel on lahe ka veelauaga sÔita. Isa Ôpetas mulle seda VÔrtsjÀrvel, mille ÀÀres meie perel on suvila ja kus mulle meeldib vaba aega veeta.
KĂŒlmemal ajal kĂ€in kĂ”ige meelsamini jĂ”usaalis treenimas, aga kui ilmad soojemaks lĂ€hevad, siis meeldib mulle joosta, rattaga sĂ”ita ja vĂ€liplatsidel korvpalli mĂ€ngida. Tundub, et korvpall on suviti ĂŒldse populaarne, sest ka meie kauplusest ostetakse korvpalle pĂ€ris palju.
Aktiivne eluviis on minu jaoks vÀga oluline, sest olen vÀga emotsionaalne inimene ning tean hÀsti, et just sport ja liikumine aitavad elus tasakaalu saada ja hoida.
Tekst: Merilin Piirsalu
Fotod: erakogu