Sangpommiga uuesti vormi!? | Sportland Magazine

Jaga „Sangpommiga uuesti vormi!?“

Sangpommiga uuesti vormi!?

Ilmad ei ole kuidagi vĂ€listreeninguid soosimas. „Pole halba ilma, vaid on vale riietus!” kuulen ma kriitikuid ĂŒtlemas. See on tĂ”si, kui sa oled kaalus, mis vĂ”imaldab kaubandusest endale Ă”iget riietust valida. Meie paksud peame leppima, et kĂŒll rasvakiht kĂŒlma eest kaitseb.

Kuid see ei tĂ€henda, et ma nukralt aknal kevadet ootan, Ă”igustades mitte millegi tegemist kehva ilmaga. Isegi mina pole nii narr. Ja ma olen ĂŒsna narr. Ma mĂ”istan selgelt, et sĂŒdant saab treenida ka sisetingimustes. Lihased vĂ”ivad toonuseid saada ka ruumis olles ja just sellega ma end liikumas hoian. Kuna jooksmine meie pisikeses elamises oleks raskendatud ja mitte ainult ruumi vĂ€hesuse tĂ”ttu, vaid ka seepĂ€rast, et mul on kolm last, kes end mu jalge kĂŒlge klammerdaksid, siis tuleb leida muid alternatiive.

Leidsin selle sangpommis. Miski on selles, mis mind sedavĂ”rd köidab. Aastaid tagasi avastasin ma ĂŒhe video, kus ĂŒks austraallasest musklijĂ”mm jooksmist sarjas ja sangpomme kiitis. Kuna mulle pole jooksmine kunagi meeldinud, siis kĂ”ik, mida see mees rÀÀkis (loe:karjus) tundus nii loogiline. Ainuke kord, kui mulle jooksmine meeldib, on siis, kui mu kĂ€si samal ajal palli pĂ”rgatab ja ma jooksen korvi suunas. Ma ei jookse kĂŒll kiiresti, kuid see eest on pall minu kĂ€es. Kumab vist lĂ€bi, et ma igatsen korvpalli? SĂŒgisest loodetavasti saan uuesti satsi kokku, kellega paar korda nĂ€dalas palli loopimas kĂ€ia.

Kuid sangpommidest rÀÀkides, siis sangpommi hoog (Swing) on ĂŒks parimaid harjutusi, mida mina kunagi teinud olen. See ei kasvata mitte ainult eriti kiirelt vastupidavust, vaid see on ka imerohi alaselja valude puhul. KĂ”ik, kes meile enda seljavalust rÀÀkinud on ja on katsetanud paar nĂ€dalat sangpommi hoogusid teha, on valudest paari nĂ€dalaga lahti saanud. Ma ei ĂŒtle, et see toimib kĂ”ikide selja valude puhul. Ma ĂŒtlen, et see on toiminud kĂ”ikide meie sĂ”prade ja sugulaste puhul, kes seda katsetanud on.

Kuid treening sangpommiga on lihtne. Minu eesmÀrk on saada 300 kordust ja igat harjutust mitte vÀhem, kui 20 kordust ja vahele puhkus mitte pikem, kui 60 sekundit. TÀnane trenn oligi mul:
Sangpommi hoog 5×20
Sangpommiga kĂŒkid 2×20
Sangpommi rinnale vĂ”tt 2×20 (kummalegi kĂ€ele, ehk 4×10)
Sangpommi sumokĂŒkk 2×20
Sangpommi pikk tsĂŒkkel 2×20
Sangpommi Ă”lalt ĂŒles ĂŒlke 2×20

Eilne hommik meenutas mulle, mis treeningutega alati kaasneb, kui ma hommikul voodist pĂŒsti tulin ja siis veel takkaotsa ĂŒritasin ka trepist alla minna. See ei kĂ€i nii. Kui sa teed esimest korda kĂŒkke ĂŒle kahe miljoni aasta, siis pole sul trepi peale asja, sest jalad, mis niigi trennijĂ€rgset valu teevad, on seda tegemas kaks korda intensiivsemalt, kui pĂŒĂŒda trepist alla minna. Lisaks on meil ĂŒpris jĂ€rsk trepp, mis muutis selle protseduuri kĂ”rvalt vaatajale kindlasti kordi koomilisemaks.

Teine asi, mis sellise lihastrenniga kaasas kÀib, on venitamine. Mul on selleks puhuks muretsetud ka
rullik, millega lihaseid lahti rullida, et need jĂ€rgmisel pĂ€eval nii tuld ei loobiks. Kuid see rullik on ka laste lemmik, sest sellel saab peal istuda, seega on see alatasa kadunud ja keegi ei tea, kus ta on. Kui ma selle siis lĂ”puks ĂŒles leian, on mul kolm paari kĂ€si taeva poole vĂ€lja sirutatud ja igaĂŒks neist rullikut enda kĂ€tte palumas. Tundub ,et mul tuleb neile eraldi rullikud osta. Kallid need ikka olla saavad.

Seega, mul on hea tunne sees ja kui kĂ€ima saamine on alati nii vĂ”rd raske ettevĂ”tmine, kui sa oled seda pikalt edasi lĂŒkanud, sest miks see kohe Ă€ra teha, kui homme on palju parem pĂ€ev, siis kĂ€imas olles on see uhkustunne sedavĂ”rd suur, et on igasugu pingutust vÀÀrt. Kuid enam ei saa viilida. Olen seda aastaid teinud. Lihased tuleb taas ĂŒles leida, sest kunagi olid need olemas ja ma olin sedavĂ”rd uhke nende ĂŒle. Lasin naisel pidevalt kĂ€ega katsuda ja nĂ”udsin kiitust.

Henry

Kommentaarid

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.

Sarnased postitused

Roheliste rattaretk sÔidab Lahemaale

Retk „Kuidas elad, Lahemaa rahvuspark?“  toimub 21.-22. augustil 2021  marsruudil Kolga-Sae talu-Leesi-Juminda-Tapurla-Hara-Loksa-Suurpea-PĂ€rispea-Viinistu-Vihasoo-KĂ€smu-VĂ”su-Altja-Vihula-Sagadi-VĂ”supere-Palmse-IlumĂ€e-Laukasoo-Joaveski-NĂ”mmeveski-Kolga. Kuna Lahemaa Rahvuspark peab tĂ€navu 50. juubelit, on


JĂ€rgmine postitus:

Eesti Laul - kunstiande galerii

Edasi skrollides kuvatakse jÀrgmine postitus