Bosch Eesti Maastikurattasari algab 5. mail | Sportland Magazine

Jaga „Bosch Eesti Maastikurattasarjas kohtuvad ägedad rattarajad ja parim seltskond“

Bosch Eesti Maastikurattasarjas kohtuvad ägedad rattarajad ja parim seltskond

Bosch Eesti Maastikurattasari jõuab ilusa numbrini ja tähistab juba 10. hooaega. Tänavu pakutakse rattasõpradele seitset omanäolist etappi, kus nautida loodust, head seltskonda ja võimalust ennast proovile panna.

Bosch Eesti Maastikurattasarja etapid pakuvad võimetekohaseid sõite kõigile. Igal etapil toimuvad lastesõidud, poolmaraton ja põhisõit. Lastesõitude pikkused on mõnesajast meetrist mõne kilomeetrini ja pakuvad kõige väiksematele rattasõpradele vahva sõiduelamuse.

BEM sari

Poolmaratonidel saab läbida 16-21 km ning see on hea võimalus nendele, kes tahavad rattaga looduses kulgeda, aga liiga pikka sõitu ette võtta ei soovi. Samuti on see tore vaheldus harrastajatele, kelle jaoks pole rattasport põhiala, aga kes otsivad alternatiive, kuidas aktiivselt aega veeta.

Põhisõitude distantsid jäävad vahemikku 45-50 km. Lisaks sellele pakutakse kahel etapil suurimatele maastikurattagurmaanidele erilist maiuspala XXL-sõidu näol. XXL-rada on põhidistantsist ligikaudu 20 km jagu pikem ning ka raskusastmelt väljakutsuvam. Esimene XXL-sõit toimub seekord 5. mail sarja avaetapil Viljandis ning teine 17. augustil Kosel.

BEM sari

Radadel tehakse muudatusi

Peakorraldaja Enno Eilo sõnul on ettevalmistused juba täies hoos. „Kuigi võistluspaigad on samad ja rajad kulgevad mööda maastikku, siis pole need igal aastal täpselt samal trajektooril. Radu muudetakse igal pool nii palju, kui maastik ja logistika võimaldavad, et osalejatele midagi uut pakkuda,“ ütleb ta.

Kui vaadata ettevalmistustele etappide kaupa, siis jalad-käed on hetkel kõige rohkem tööd täis mõistagi esimese etapi, Mulgi Rattamaratoni korraldajatel. „Märksõnadeks on talvel rajale langenud puud, mis tuleb saagida ja radadelt eemaldada. Eeltööd on kõvasti tehtud ka XXL-rajaga, kuhu lisandub 13 km jagu singel track´i, mis peaks olema eriti meelepärane kõige suurematele maastikusõidu austajatele,“ räägib Enno.

Sarja teine etapp toimub 19. mail Rõuges, kolmas 1. juunil Alutagusel ja neljas 7. juulil Rakveres. „Kõige rohkem muudatusi peame tegema Alutagusel, sest seal ei pumbata vett enam karjääridest ära, kus seni on kulgenud päris suur osa rajast. Karjääri sõidetakse küll endiselt, aga väga palju on uusi lõike. Ka võistluskeskuses on tehtud muudatusi,“ toob peakorraldaja välja.

BEM sari

Viiendaks etapiks oodatakse rattasõpru Rakkesse. „See on eriline selle poolest, et möödunud aastal oli rajal SKO Motorsi nimeline vahefiniš, kus andsime 10 km enne lõppu sõitjatele viimast infot, mitmendal kohal nad asuvad, et nad saaksid soovi korral veel püstitatud eesmärke püüda. Tänavu oleme teinud vaheajapunktis olulisi täiendusi. Rakkes tuleb SKO Motors kohale ka oma väljapanekuga ning premeerib auhindadega nii parimaid osalejaid kui ka loosib üllatusi kõikide teiste vahel.“

Juba mitmendat aastat järjest selgitatakse Bosch Eesti Maastikurattasarja raames välja Eesti meistrid maastikurattasõidus ning tänavu tehakse seda 17. augustil Kosel. „Võrreldes varasema Kose rajaga lisatakse trassile mitmeid laiemaid lõike, kus sõitjatel oleks võimalik teistest mööduda,“ sõnab Enno.

Sarja lõpetab 31. augustil Sportland Kõrvemaa Matka- ja Suusakeskuses toimuv Tallinna Rattamaraton. „Kõrvemaal on väga head tingimused ja maastikusõiduks sobiv, hästi hooldatud rada,“ ütleb peakorraldaja.

Oodatud on ka võistkonnad

Maastikusõitudele tullakse ühest küljest kindlasti seetõttu, et saaks ägedatel radadel värskes õhus liikuda, aga teisest küljest annab see võimaluse enda võimeid proovile panna. Olgu sooviks lihtsalt sõidu läbimine, püstitatud ajaline sihtmärk või kõrge koht, siis võimalus oma eesmärk saavutada on kõigil.

Lisaks individuaalsele paremusjärjestusele peetakse igal etapil ja sarja kokkuvõttes võistkondlikku arvestust, mis pakub täiendavat põnevust ja võimalust pingutada isiklike eesmärkide kõrval ka ühise tulemuse nimel.

Distantsiülene võistkondlik paremusjärjestus selgitatakse välja kahes arvestus – tiimid ja naistetiimid. Naiste võistkonda võivad kuuluda vaid naised, tiimi liikmeks võib olla iga sarja ajavõtuga sõitudes osaleja.

Oluline uuendus on noorte võistkondlik arvestus poolmaratonidel, kus selguvad parimad noorte tiimid ja tüdrukute tiimid. Noorte tiimidesse võivad kuuluda nii poisid kui tüdrukud, kuid tüdrukute võistkonnas saavad olla ainult õrnema soo esindajad.

Ühes võistkonnas võib olla 3-6 liiget, kusjuures arvesse läheb igal etapil kolm parimat tulemust. Tiime võivad moodustada nii spordiklubid, pered kui ka sõpruskonnad.

BEM sari

Jõukohased distantsid ja Avatud Rada

Enno rõõmustab, et tendents liigub aasta-aastalt selle poole, et aina rohkem inimesi tuleb poolmaratonidele. „Eelmisel aastal tõusis kõikidel etappidel just poolmaratonidel osalejate arv. Meil on selle üle väga hea meel, sest püüdleme sinna poole, et tavainimesi rohkem liikuma tuua. Rattaga sõitjaid on ju Eestis väga palju ning on hästi tore, kui nad leiavad võimaluse ka võistlusest osa võtta. Proovime poolmaratonide radu hoida sellistena, et need oleks jõukohased igale aktiivsele inimesele, aga lisame ka tehnilisi elemente, mis eristab neid võib-olla tavapärastest metsaradadest. Inimestele see meeldib, sest siis on sõidud huvitavamad.“

Kes siiski veel võistelda ei taha, aga maastikul sõit köidab ning tahab radade maitse suhu saada, nendel on võimalus osaleda Avatud Raja sõitudel, mis toimuvad üldjuhul nädal enne maratoni. Mõnel juhul on trassid Avatud Raja sõiduks juba märgistatud, mõnel juhul moodustatakse eri kiirusega grupid, mida juhivad rada tundvad ratturid. Täpsemat infot Avatud Raja sõitude kohta saab sarja veebilehelt iga rattamaratoni üldinfo juurest. „Näiteks Rakveres ongi see ainuke võimalus täpset võistlusmarsruuti läbida. Muul ajal omal käel igale poole ei pääse, kuna rada kulgeb läbi eramaade, mille omanikega tehakse eraldi kokkulepped,“ ütleb Enno.

Jätkusuutlikumalt tegutsedes

Kõik spordiürituste korraldajad pööravad aina rohkem tähelepanu jätkusuutlikkusele ja keskkonnahoiule. Näiteks täiskasvanutele pole Bosch Eesti Maastikurattasarjas kunagi medaleid jagatud, sest osalejate tagasiside põhjal on otsustatud panustada teistesse valdkondadesse. Kuna lastele on medalid siiski väga tähtsad ning osa võistluselamusest, siis lapsed saavad medali, aga need on valmistatud puidust.

Radade tähistamiseks kasutatakse võimalusel eelmise aasta lindijääke ning toitlustamiseks on mõistagi korduvkasutatavad nõud. Pandimaksu nende eest osalejatele ei ole, kuid kõikidel palutakse nõud pärast söömist õigesse kogumiskonteinerisse panna.

BEM sari

Toetajad ja üllatused

Toitlustus on üheks boonuseks, mida ratturid kõrgelt hindavad. Pärast rattasõitu on ju väga mõnus suppi ja pagaritooteid maitsta, mida korraldajad igal etapil pakuvad. Mõeldud on nendelegi, kes eelistavad supile midagi muud, sest enamikel etappidel on kohal toitlustaja, kelle valikust saab soovi korral kehakinnitust osta.

Muidugi ei saa ükski spordisari läbi ilma toetajateta. Ennol on hea meel, et suuremad toetajad on sarjaga koos käinud juba aastaid ning partnerlusega rahul. Tänavugi pakutakse ratturitele mitmeid üllatusi. „Näiteks SKO Motors loosib igal etapil põhisõidul osalejate vahel välja Škoda kasutusõiguse ja kõikide ratturite vahel väärt kingitusi. Ka Sportland on olnud meiega kõik kümme aastat. Tänavu on toetus suunatud just noortele, kellele Sportland on pannud välja auhinnad ning poolmaratoni parima noormehe liidrisärk kannab samuti just Sportlandi nime. Laste tervislikumate valikute eest hoolitseb Don Simon, kes paneb osalejatele välja maitsvad mahlad.“

BEM sari

Etappidel on kohal BikeFanatics, kes pakub pisiremondi teenust või võimalust soetada uus kindapaar või kiiver, kui need on kogemata koju ununenud või vajavadki välja vahetamist. Sporditoitudega aitab varustada Enervit, kelle valikus leiab nii geele, joogipulbreid kui ka taastusvahendeid. Eesti Pagar panustab laste auhinnakottidesse, katab toidulaua saiakeste ja pirukatega ning premeerib parimaid sõitjaid.

Emotsioonid ja hea seltskond

Bosch Eesti Maastikurattasarjas on osalejaid, kes on käinud maastikuradu nautimas juba palju aastaid, aga igal hooajal lisandub ka uusi tulijaid. Enno sõnul kutsuvad rattureid nii põnevad rajad kui ka tore seltskond. Põhiline, mida osalejad oma tagasisides välja toovad on see, et võistlustel saab sõita teistega koos. Samuti saab kohtuda sarnaste huvidega inimestega, kellega muljeid vahetada. „Meie sõitudel käib näiteks ettevõtete tiime, kelle inimesed töötavad igapäevaselt üle Eesti ning suhtlevad tavaliselt e-posti või telefoni teel, aga meie sõitudel saavad omavahel päriselt kokku. On tuldud lausa sünnipäevi või mõnda olulist sündmust maratoni läbimisega tähistama. Käiakse ka sõpruskonna ja perega. Hea näide on kõigile tuntud Henry Sildaru, kes tuleb koos isa ja vanavanematega, et üheskoos sportlikult aega veeta,“ toob Enno esile.

BEM sari

2024. aasta Bosch Eesti Maastikurattasarja kalender

P 05.05 – 24. Mulgi Rattamaraton

P 19.05 – 26. Rõuge Rattamaraton

L 01.06 – 10. Alutaguse Rattamaraton

P 07.07 – 22. Rakvere Rattamaraton

P 04.08 – SKO MOTORSI 24. Rakke Rattamaraton

L 17.08 – Kose 7 Järve rattamaraton 2024 – EESTI MV

L 31.08 – 27. Tallinna Rattamaraton

Osalema võib tulla nii üksikutele etappidele kui ka kogu sarjale. Kuni 24. aprillini saab end veebilehel kirja panna soodushinnaga.

Tekst: Merilin Piirsalu

Fotod: Bosch Eesti Maastikurattasari

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.

Sarnased postitused

Järgmine postitus:

Eesti Ööjooksu sündmused meelitavad spordisõpru põnevate radade ja ägedate üllatustega

Edasi skrollides kuvatakse järgmine postitus