Ekstreemsportlaste Meka Spot of Tallinn | Sportland Magazine

Jaga „Ekstreemsportlaste Meka Spot of Tallinn“

Ekstreemsportlaste Meka Spot of Tallinn

Mida teie keskuses teha saab?

Meil on hĂ€sti palju vĂ”imalusi: nii noorte kui ka tĂ€iskasvanute treeningud ja vabasessiooniajad. Meil on olĂŒmpiatasemel akrobaatikapĂ”rand, BMX-krossirada, parkuur, freestyle-sĂ”idu vĂ”imalus, Tai poks jne. Teist sellist keskust nagu meil lĂ€hedalt ei leia.

Kas vanemad ei muretse, et nende vÔsukestega vÔib Ônnetus juhtuda?

Senini ei ole olnud ĂŒhtegi tĂ”sisemat Ă”nnetusjuhtumit. Meil on igas saalis treenerid ja instruktorid, kes jĂ€lgivad, et lastel oleks kiivrid peas, et batuudil ei hĂŒppaks korraga liiga palju lapsi, ning et kĂ”ik tĂ€idaksid ka teisi keskuse sisekorrareegleid. Laenutada saab nii pĂ”lvekaitsmeid kui ka muid kaitsmeid.

SPOT OF TALLINN
Turvavarustuse kasutamine on ekstreemspordialadel oluline

Kas tÀiskasvanud ekstreemspordivÔhikul on ka pÔhjust teie juurde tulla?

Ikka. Meie trennid ei ole mĂ”eldud ainult lastele ja me ei piiritle trenne tegelikult ĂŒldse vanuserĂŒhmade jĂ€rgi. Algajate rĂŒhma vĂ”ivad tulla nii nooremad kui ka vanemad huvilised. Uute liikmete puhul vaatab treener esmalt, mida noor vĂ”i vanem huviline oskab ja mida mitte ning suunab treenitava selle jĂ€rgi vastava tasemega rĂŒhma.

Millised tegevused sobivad neile, kes tahavad mÀesuusatamises ja lumelauasÔidus osavamaks saada?

Hallis saab hĂŒpata poroloonibasseinidesse, kasutada suusaimitatsiooniga batuuti ning harjutada tornides saltosid. KĂ”ik meie pakutav on hea koordinatsioonile ja parandab kehatunnetust, mis on mĂ”lemad vajalikud nii lumelauduritele kui ka mĂ€esuusatajatele. Meie keskuses teeb iga pĂ€ev trenni ka Kelly Sildaru.

Üldiselt on palju neid, kes tegelevad mitme alaga: sĂ”idavad nii ratta, rulluiskude kui ka mĂ€esuuskadega ja teevad lisaks akrobaatikat. Kui harjutad mitut ala, aitab ĂŒks ka teistega paremini hakkama saada.

BatuudihĂŒpe
BatuudihĂŒpe

Kas nii spetsiifilisi treenereid, nagu teil vaja, on kerge leida?

Treenerite leidmine on igas valdkonnas probleem. Aga hÀid tegijaid Eestis on ja on ka neid, kes soovivad teisi Ôpetada. Meil on heal tasemel treenerid: Mikael Parman (tÔukerattatreener), Klavs Lisovskis (BMX-krossi treener ja sama ala Euroopa meister), Reigo VÀrava (akrobaatika treener) jne.

Mida koos perega teie juures teha saab?

Meie juures saab pidada nĂ€iteks laste sĂŒnnipĂ€evi. SĂŒnnipĂ€evapakett sisaldab sĂŒnnipĂ€evatuba (2,5 tundi) koos akrobaatikainstruktoriga (50 minutit) ning tĂ”ukerattasĂ”iduga (50 minutit).

Kelly
Spot of Tallinnas treenib ka Kelly Sildaru

Trennid Spot of Tallinnas

TÔukerattakool. Trennides kasutatakse sÔiduala eri sektoreid, korra kuus toimub akrobaatikatrenn, kus harjutatakse Ôhutaju. Trennides harjutatakse tÔukeratta peal koordinatsiooni, tehakse kergemaid ja raskemaid vigureid ning trikke.

BMX-kross. Trennid toimuvad suvel vĂ€lirajal ning muul ajal sees pumptrack’il. Õpitakse korrektset sĂ”idutehnikat, pumpamist, startimist ja hĂŒppamist. Korra kuus toimub akrobaatikatrenn, kus harjutatakse Ă”hutaju. Lisaks sellele tehakse trennis ka ĂŒldfĂŒĂŒsilist ettevalmistust.

Akrobaatika. Treeningus keskendutakse jĂ”u ja vastupidavuse, painduvuse, koordinatsiooni ja Ă”hutaju arendamisele akrobaatikaharjutustega. Alustatakse ĂŒldfĂŒĂŒsilisest ettevalmistusest (takistusrajad, dĂŒnaamilised liikumisharjutused ja staatilised kerelihaste harjutused) ning liigutakse edasi kombinatsioonide, jĂ”uelementide ja saltodeni.

Parkuur. See on sportlik harrastus, mis seisneb vĂ”imalikult otseses, sujuvas ja kiires liikumises (hĂŒpped, ronimine, jms) mistahes maastikul takistusi ĂŒletades. Parkuur on vĂ”imalikult kiire ja tĂ”hus liikumine, ning freerun teeb seda ilusamaks, lisades sinna trikke nagu saltod jne. Trennis arendatakse koordinatsiooni, jĂ”udu ja vastupidavust, painduvust ja Ă”hutaju.

Tricking. Spordiala, mis kujutab endast kombinatsiooni vĂ”itluskunstielementidest, akrobaatikast, capoeira’st, breiktantsust ja teistest distsipliinidest. Trennis arendatakse koordinatsiooni, jĂ”udu ja vastupidavust, painduvust ja Ă”hutaju. Peamiselt kasutatakse trennis plyo’t, kuid eri oskuste arendamiseks kasutatakse ka batuuti, Ă”hurada, poroloonibasseini ja muud varustust.

BMX Freestyle. Trennides harjutatakse koordinatsiooni BMX-rattal ning tehakse kergemaid ja raskemaid trikke.

Tai poks. KĂ”ige universaalsem pĂŒstivĂ”itluskunst, mis hĂ”lmab lööke kĂ€te, jalgade, pĂ”lvede ja kĂŒĂŒnarnukkidega. Üks osa poksist on pĂŒstimaadlus ehk klintĆĄ.

Tekst: Urve Vilk

Fotod: Spot of Tallinn

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.

Sarnased postitused

JĂ€rgmine postitus:

Leia endale sobiv rinnahoidja

Edasi skrollides kuvatakse jÀrgmine postitus