Kuidas töö ja kool üksteist täiendavad? | Sportland Magazine

Jaga „Kuidas töö ja kool üksteist täiendavad?“

Kuidas töö ja kool üksteist täiendavad?

Septembris alustasid kooliaastat nii väikesed kui suured. Kui väiksematele ongi koolitunnid nende töö, siis paljud täiskasvanud istuvad koolipinki palgatöö kõrvalt. Uurisime kahelt Sportland Eesti klienditeenindajalt, miks nad on otsustanud ühendada töö ja õppimise.

Klienditeenindaja Kerly Niinep tudeerib lisaks Sportlandis töötamisele Tartu Ülikooli neuroteaduste erialal kolmanda aasta doktorandina ja tegeleb sealse laboritööga.

Õpingute ja töö ühendamine on tema jaoks iseenesestmõistetav, sest kooli kõrvalt töötamist alustas ta üsna varakult. „Esimest korda sattusin Sportland Lõunakeskusesse tööle 2008. aasta suvel 11. klassi õpilasena, et endale taskuraha teenida. Ka järgnevad paar suve oli töökoht kindlustatud, kuna sain käia Sportlandis tööl kui puhkuseasendaja. See lahendus oli vastastikku kasulik nii mulle kui ka juhatajale, kuna olin juba varasemalt tuttav nii tööülesannete kui ka kollektiiviga. Pärast gümnaasiumi lõppu läksin aastaks Iirimaale, kuid bakalaureuse teise aasta suvel olin tagasi tuttavas Sportlandis,“ räägib Kerly.

Ta ütleb, et töökoormus on olenenud õppe intensiivsusest. „Praegu olen doktorantuuri kõrvalt Sportlandis tööl poole koormusega, et saaksin osaleda ka õppetöös ning läbi viia vajalikke katseid laboris. Peamisteks tööülesanneteks poes on klientide teenindamine ning saali korrasoleku eest hoolitsemine.“

Kerly
Kerly

Eri valdkonnad avardavad silmaringi

Kui algselt asus Kerly tööle pigem mõttega taskuraha teenida, siis praeguseks käib ta laboritöö kõrvalt Sportlandis seetõttu, et talle meeldib motiveeriv kollektiiv ja energia, mille ta saab kolleegidelt ja klientidelt. „Kaks töökohta on piisavalt erinevad, et üht tehes saaks puhata teisest. Kui Sportland võimaldab rahuldada minu suhtlemisvajadust ning kirge kaubanduse, moe ja spordi vastu, siis laboritöö võimaldab avardada silmaringi teistest aspektidest,“ sõnab ta.

Neuroteaduseid otsustas Kerly õppida seetõttu, et loodusteadused on teda alati huvitanud. „Magistritöö koostamiseks õnnestus mul saada toredasse kollektiivi, kellega koos uurida varajase eluea stressi ning sõltuvuste mõju epigeneetilistele modifitseerijatele. Kuna teadusuuringud on pikaajalised ning katsete käigus tekib alati uusi küsimusi ja mõtteid, siis tundus loogiline jätkata oma tööd ka doktorantuuris. Neuroteaduste õppekava on ka väga põnev, sest võimaldab saada teadmisi närvisüsteemi erinevatest aspektidest,“ räägib ta oma õpingutest.

Kuigi Kerly tegutseb mitmel kohal ja eri valdkondades kinnitab ta, et selles midagi üle jõu käivat ei ole. „Suvel, juulis ja augustis on üsna palju vaba aega, saan rohkem tegeleda hobidega ning puhata tihedast graafikust. Seevastu sügiskuud tulevad väga kiired, sest osalen mitmel konverentsil, mille tarbeks on vaja teha katseid ning koostada ettekandeid ja postreid. Õnneks on piisava planeerimisega võimalik kokku sobitada nii kool, labor, Sportlandi töö kui ka reisimine ning lihtsalt sõpradega koosviibimised,“ teab ta omast kogemusest. Tema sõnul on suureks abiks mõistev juhataja, kollektiiv ja pere. „Lisaks on tähtis leida aega väikese puhkuse jaoks. Näiteks minna nädalalõpureisile kodust kaugemale, et saaks mõtted eemale argipäevatoimetustest ja siis hea tuju ning puhanud meelega jälle edasi tegutseda.“

Kerly ja Triin
Kerly ja Triin

Kiirel ajal päev korraga

Kerly sõnul on tema elutempo juures tähtsal kohal aja planeerimine. „Märkmik on minuga enamiku ajast kaasas, sest kõiki tähtaegu kogu aeg meeles pidada on paras katsumus. Kuu või paari kaupa kohustuste ja samas ka vabaajategevuste etteplaneerimine võimaldab leida rohkem aega meeldivate tegevuste jaoks ning aitab vältida liigset stressi. Kiirematel aegadel üritan võtta üks päev korraga ning päeva lõpuks premeerida end kas hea toidu või mõne põneva seriaaliga,“ teab ta, kuidas tasakaalus püsida.

Tuleviku osas tal konkreetseid plaane veel ei ole. „Kindlasti sooviksin leida erialase töö, kus oleks võimalik ühendada minu kaks kirge: inimestega suhtlemine ning teadustöö,“ ütleb Kerly.

Koolis puhkad tööst ja tööl puhkad koolist

Sportland Eesti klienditeenindaja Triin Undla austas 2017. aasta sügisest õpinguid TalTech Tartu kolledžis ning töötabSportlandis alates selle aasta juunist. „Suvel töötasin 0,75 koormusega ja kooli kõrvalt 0,5 koormusega,“ lausub ta. Tema sõnul jääb sellise graafiku juures üle piisavalt ka vaba aega, et tegeleda hobidega ja ennast välja puhata.

Triin
Triin

Kooli kõrvalt tööle läkski ta just seetõttu, et vaba aega oli piisavalt ning ta soovis teha sellega midagi kasulikku. Töö konti ei murra, vaid pakub vaheldust koolitööle. Triinu peamisteks tööülesanneteks on klientide teenindamine, müügisaali korrashoid ja kauba väljapanek.

Ülikoolis õpib Triin ehitiste projekteerimist ja arhitektuuri ning peale kooli näeb ta ennast töötamas projekteerijana või projektijuhina. Eriala valiku ning kursusekaaslastega on naine väga rahul. „Valisin selle eriala, sest mulle on juba väiksest saati meeldinud ise maju välja mõelda ja disainida.Koolis käimise juures meeldib mulle kõige rohkem see, et meil on kokkuhoidev kursus, kus raskuste puhul aitavad kõik kõiki,“ kiidab ta.

Kooli ja tööga paralleelselt hakkama saamiseks on Triinu meelest parim nipp see, kuivalida endale nii meeldiv eriala kui ka töökoht, kus sa naudid kõike. „Siis on mõlemat pidi meeldiv puhkus ehk koolis puhkad tööst ja tööl puhkad koolis,“ leiab ta.

Tekst: Merilin Piirsalu

Fotod: erakogu

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.

Sarnased postitused

Järgmine postitus:

Suur galerii: Tallinna Maraton 2019

Edasi skrollides kuvatakse järgmine postitus