Nike Air Huarache – julged ja erilised tossud | Sportland Magazine

Jaga „Nike Air Huarache – julged ja erilised tossud“

Nike Air Huarache – julged ja erilised tossud

Nike Air Huarache’id nägid ilmavalgust aastal 1991. Need on tossud, mida iseloomustab futuristlik disain ning uskumatu mugavus.

Esimesi Nike Air Huarache reklaamiti lausega: “Kas olete oma jalgu täna juba kallistanud?”. See kirjeldas suuresti tossude kontseptsiooni ja uuendusi ning mis kõige tähtsam – suurepärast turundustrikki. Nike Air Huarache’id olidki sõnaotseses mõttes esimesed jalgade kallistajad, sest ükski teine bränd ei olnud varem söandanud tossudes kasutada sünteetilist materjali – neopreeni (see on materjal, mida kasutatakse näiteks ka kummiülikondade valmistamisel). Kuna liibuv neopreen vajas raamiks jäika tuge, siis kasutati tossude kannal elastseid ribasid ning pealsel nahkribasid, lisaks oli mudelil massiivne kogukas ja pehme varjatud Nike Air padjaga tald, nagu kõikidel Nike Air Max mudelitel. Kõik need materjalid ja kvaliteetsed detailid aitasid Nikel luua äärmiselt mugavad, erakordse välimusega ja peaaegu kaalutud tossud, mis võitsid nii professionaalsete kui harrastusjooksjate südamed.

Ülim mugavus ja erakordne disain

Nike Air tossude loomise taga seisab disainer Tinker Hatfield, kes sai Air Max 1 disainimiseks eeskuju Pariisi moodsa kunsti muuseumist Centre Pompidou-st, kus arhitektid loobusid välisseintest, et oleks näha hoone sisemine struktuur. Kui Hatfield tutvustas Nikele oma esimesi tosse, siis esialgu kaheldi nende edus. Nimelt oli 80. aastatel selline siluett täiesti vastupidine müügil olevatele jooksujalatsitele. Nike aga tahtis leida vastuse küsimusele: kas see julge disain töötab turul, kus domineerivad tavalised EVA talla ja nahkpealsega jooksujalatsid?
Mõned aastad pärast esimest Nike Air Max 1 tutvustamist otsustas Nike tuua turule julge Nike Air Huarache mudeli. Veel enne katsetati tosse 1991. aastal toimunud New Yorgi maratonil ning pärast selle maailma ühe suurema maratoni lõpetamist, kus osales üle 50 000 jooksja, polnud enam kahtlust – kõik sportlased, kes kasutasid võimalust uusi jooksutosse katsetada, olid üllatunud nende ülimast mugavusest ning hindasid kõrgelt ka erakordset disaini. Pärast seda eksperimenti ei kulunud palju aega, kui Nike Air Huarache oli läbimüüdud.

Maratoniradadelt korvpalliväljakutele

Nike Air Huarache’i populaarsus avaldas mõju ja laienes isegi korvpalliväljakutele. Ilmsete „Hua“ detailidega loodi vähemalt kolm korvpallijalatsit. Üheks neist oli Nike Air Flight Huarache, mis oli väljakutel ja tänavatel asendamatu. Nende tossudega hakkas silma Fab Five – Michigani ülikooli korvpallimeeskond, mis oli tuntud oma ühtsuse poolest. Nende mäng oli nagu teleshow, mida ootasid miljonid, ka nende välimus oli teistest erinev – üle põlve ulatuvad püksid, tavaliste lühikeste ja valgete sokkide asemel pikad mustad sokid ning mis kõige tähtsam – neil olid tossud nagu ei kellelgi teisel – Nike Air Flight Huarache.
Korvpallil on alati olnud suur mõju tänavamoele ning Air Flight Huarache’il ei kulunud selle üle võtmiseks ja püsima jäämiseks eriti palju aega.

Üks kõige olulisematest koostöödest – Nike x Stussy

Esimesest päevast alates oli Nike Air Huarache’il tegelikult nii häid kui halbu aegu, kuid neid ei unustatud päriselt kunagi. Huarache’i summutasid vahepeal mitmed teised spordijalatsid, aga nende tagasitulek on mitmel moel märkimisväärne. Tossud tegid uue tuleku, kui 2000. aastal teatas tänavajalatsite tootja Stussy koostööst Nikega ning uutest värvilahendustest ja suhtumistest, mida polnud kasutatud kunagi varem. Mudel ise polnud erksavärviline ega jalustrabava disainiga, värviskeem oli maine, kuid Nike jaoks täiesti uudne. See oli esimene samm moe- ja spordimaailmade ühinemise suunas.

Uued mudelid

Nike pidi nüüd hakkama saama üha suureneva nõudlusega. Eriti pärast üleni musta versiooni taastulekut 2014. aastal. See oli pigimust jalats, v.a valge Huarache logo jalatsi keelel, mis saabus turule identsete värvitoonidega 10. aastapäevaks. Uueks muudetud vanad tossud ajasid sneakerhead’id lausa hulluks, sest neid müüdi järelturul jaehinnast isegi kaks või kolm korda kõrgema hinnaga.
Pärast seda tõi Nike välja mitmeid uuendatud, kergemaid ja mugavamaid versioone. Näiteks Air Huarache Utility on suuremalt osalt veekindel ja sobib karmi ilmastiku jaoks, Air Huarache Ultra on aga mõeldud naistele ning on lihtsama paelasüsteemiga. Sama mudel on olemas ka meestele, sel on peaaegu auguline välistald – ideaalne sooja ja kuiva ilmaga kandmiseks. Eelmise aasta Air Huarache City ja Air Huarache Drift on aga Huarache perekonna uusimad mudelid.

Tekst: Leedu sneakerhead’i blogi „SNEAKER SPOT“

 

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.

Sarnased postitused

Järgmine postitus:

Tallinna maratonil osalejad saavad unikaalse disainiga medali

Edasi skrollides kuvatakse järgmine postitus