Helly Hansen on professionaalseid merekarusid riietanud juba 1877. aastast. Kollektsiooniga Heritage pööratakse pilk taas vanale heale klassikale, mida oma ala spetsialistid kõrgelt hindavad.
Ettevõtte linna- ja vihmariiete kategooria juht Tor Jenssen pidi kollektsiooni loomisel koos disaineritega Helly Hanseni olemuse tabamiseks kõvasti pead murdma. Kuidas valida 140-aastase firma ajaloost välja kõigest üks lugu? Kuidas saab seda kõike iseloomustada vaid mõne esemega? Kuidas me selliseks kasvasime? Ja veelgi tähtsam: kuhu me teel oleme?
Vastuste otsimiseks tuli pilk pöörata Helly Hanseni olulisimate tehnoloogiate poole, millest on saanud professionaalide lemmikud.
Tehnoloogiliste uuenduste pärand
Helly Hanseni loole pani aluse kapten Helly Juel Hansen, kes võttis südameasjaks karmides põhjamaistes oludes tööd rügavate meretööliste soojas hoidmise. Ta immutas linast riiet linaseemneõlis, mis oli omal ajal üks rõivatööstuse esimesi katsetusi uute tehnoloogiate vallas. Hanseni algelisele katsetusele järgnes ligi pooleteise sajandi jagu uurimis- ja arendustööd välitingimustes toimetavate professionaalide hüvanguks. Sündisid Helly Hanseni kujunemisloo juures väga olulist rolli mänginud märgilised tehnoloogiad Helox, Lifa®, ProPile® ja Helly Tech®. Just need on esindatud ka Helly Hanseni Heritage 140 kollektsioonis.
Professionaalidele mõeldud rõivastest elustiilibrändiks
Helly Hanseni funktsionaalse riietuse vastu on ka moetööstus mitmelgi korral huvi tundnud. Näiteks viiekümnendatel võis Heloxi vihmariideid näha moeteadlike linnainimeste seljas Pariisist New Yorgini. Üheksakümnendatel vallutasid tänavatrendide loojate südamed Helly Hanseni ülesuuruses joped.
Läbimurre moemaailma on välitingimustesse mõeldud tehniliste rõivaste tootmisele keskendunud ettevõtte elutsükli loomulik osa. Jenseni arvates on funktsionaalsete riietusesemete juures ootuspärane, et ühel või teisel hetkel suunab moetööstus oma teravdatud pilgu sinu poole. „Heaks koostööks on olulised nii brändi originaalsus kui ka kindel siht,” ütleb Jensen, kelle sõnul võib Helly Hanseni tooteid leida väga ootamatutest valdkondadest. „See tõestab meie brändi originaalsust. Elustiiliturg vajab ja kasutab professionaalset varustust vahel väga omapäraselt. Ajalooliselt on Helly Hanseni toodetel nii-öelda usaldusväärsuse märk, mis on inimeste silmis olnud äge. Just selline kuvand võiks ühel rõivakollektsioonil olla.”
Heritage 140 kollektsioon
Heritage 140 on elustiilikollektsioon, kus on kasutatud nelja erinevat Helly Hanseni loomingus keskset rolli mänginud tehnoloogiat. Lõppude lõpuks annavad just need brändile autentsuse ja disaineritele kire luua riideid kaubamärki kõrgelt hindavatele professionaalidele.
Eestlaste hulgas hinnatud
Helly Hanseni Eesti brändijuht Annika Tuisk-Ilves kinnitab, et kaubamärk on eestlaste seas populaarne. „Rõivaste stiil, lõiked ja värvivalik on mõeldud meie kliimasse ning ilmselt on see ka üks edu võtmeid. Sportland on Helly Hanseni tooteid müünud alates 2010. aastast ning võib julgelt öelda, et meie inimesed oskavad seda brändi kõrgelt hinnata. Kui on huvi Heritage 140 kollektsiooni vastu, siis sellega saab tutvuda Ülemiste keskuse Sportlandi poes,” ütles Tuisk-Ilves.