Hea sĂ”ber, sel kevadel ilmus Spotland Magazineâi juubelinumber. TĂ€pselt 20 ajakirja tagasi oli mĂ€rgiline hetk, kui koostasime oma esimese numbri. Miks ja milleks, saad lĂ€hemalt lugeda allolevast loost.
âSportland Magazine sĂŒndis samal pĂ”hjusel nagu Sportlandi kontseptsioongi â soovist tuua ĂŒlikvaliteetselt eestimaalasteni maailma spordi megabrĂ€ndid. BrĂ€ndid, mille tooteid kandes on vĂ”itnud olĂŒmpiamedaleid ja vĂ”idukarikaid ka Eesti sporditipud ja mida kannab sportlikku eluviisi harrastav eestimaalane oma igapĂ€evatreeningul,â ĂŒtleb esimese ajakirja avasĂ”nas Sportland International Groupi kaasomanik ja ĂŒks ajakirja idee autoritest Are Altraja.
Loominguline algus
Are Altraja kÔrval kuulusid esimese ajakirja kolleegiumisse Sportland Eesti tegevjuht Gerd Kiili ja tolleaegne Sportland International Groupi turundusdirektor Tarmo HÔbe.
âSportland Magazine oli ĂŒks esimesi elustiiliajakirju, mida andis vĂ€lja Eesti turul tegutsev jaekaubandusettevĂ”te. Kohalikult turult polnud nĂ€iteid vĂ”tta, inspiratsiooni tuli hankida teiste turgude ajakirjadest, aga ka ĂŒkski nendest polnud pĂ€ris selline, nagu meie tahtsime teha. NĂ”nda hakkasimegi jalgratast leiutama,â meenutab Tarmo. âKĂ”ik asjaga seotud inimesed tegid lĂ€bi kĂ”ik protsessid alates idee ja kontseptsiooni kokkupanekust, maketi koostamisest, sisu ja kĂŒsimuste vĂ€ljamĂ”tlemisest, kĂŒljendamisest ja kujundamisest kuni trĂŒkispetsiifiliste detailideni vĂ€lja. Protsess vĂ”ttis ĂŒsna pikalt aega, aga oli inspireeriv ja laiendas silmaringi,â lisab ta.
Kaanestaar Joel Lindpere
Esimese ajakirja kaanestaar oli tolle aja superstaar Joel Lindpere, kes just samal, 2010. aastal, oli siirdunud USA-sse Red Bullsi ridadesse. Sportland Magazine ei pidanud paljuks saata ajakirjanik ĂŒle lombi New Yorki, et teha jalkaĂ€ssaga vahetu intervjuu. Joel Lindpere mĂ€letab, et oli kohe kaanelooga pĂ€ri. âLoomulikult olin nĂ”us, tol ajal polnud sinna paremat kandidaati. Sportland on spordi, jalgpalli ja avaliku eluga seotud ja ka mina olen selles ĂŒks lĂŒli olnud,â arvab praegune JK Tallinna Kalev spordidirektor.
Esimest ajakirja meenutades tuleb ka Ă€ra mĂ€rkida, et lisaks pĂ”hiajakirjale sisaldas see kahte erivĂ€ljaannet: Sportland Outdoor ja Sportland Extreme. Ajakirja ilmudes korraldati vĂ€ga suurejooneline ĂŒritus, kuhu olid kutsustud kĂ”ik ajakirjaga seotud inimesed. KĂ”ik said kingituseks tĂ€nuplaadi.
Parimatest parimad
Tarmo HĂ”be usub, et ajakirja roll lĂ€bi aastate on olnud eriline. âSportland turustab ja mĂŒĂŒb ainult maailma parimaid brĂ€nde ning nende brĂ€ndide parimaid kollektsioone ja tooteid. Igal brĂ€ndil, kollektsioonil ja tootel on igal hooajal oma erilised sĂ”numid, mida oli soov ja vajadus Sportlandi lĂ”ppkliendile mugavas ja atraktiivses vormis edasi anda. Sportland Magazineâiga tekkis selleks vĂ€ga sobiv formaat. SĂ”numid saavad ajakirjas kompaktselt koondatud ning globaalsed sĂ”numid on seotud kohalike sportlaste, artistide, ĂŒrituste ja muu olulise infoga. KĂ”ik see moodustab vĂ€ga unikaalse ja erilise terviku,â lausub Tarmo.
Sisukas ja informatiivne
Gerd Kiili tunnistab, et ajakirja puhul on kĂ”ige suurem katsumus olnud selgitamine, et tegu ei ole ainult tootekataloogi ja reklaamiga, vaid vĂ€ljaandega, mis sisaldab vĂ€ga palju harivaid, inspireerivaid ja huvitavaid artikleid. âPaljud, kes on ajakirja lugenud, on kogenud vau-efekti ja tunnistanud, et nad ei kujutanud ette, kui sisukas see tegelikult on,â ĂŒtleb ta.
Gerd ĂŒtleb veel, et ajakirjal on olnud vĂ€ga suur tĂ€htsus Sportlandi enda inimeste jaoks. âSee on ka turundus n-ö sissepoole. Oleme oma töötajatest kirjutanud inspireerivaid lugusid ja kasutanud neid modellidena, seega annab ajakiri vĂ”imaluse ka Sportlandi inimesi esile tĂ”sta,â selgitab ta.
Alguses vÔetud suunda on ajakiri edasi kandnud kÔikides oma numbrites, olles tÀnuvÀÀrne teejuht spordimaailmas, tuues lugejateni vÀrskeid sÔnumeid, inspireerivaid persoonilugusid, tutvustades uusimaid tehnoloogiaid tootearenduses, jagades soovitusi kireval trendimaastikul orienteerumiseks ning andes nÔu pÔnevate treeningute avastamiseks.
TĂ€name, et oled olnud meie lugeja!
Tekst ja fotod: Sportland Magazine