Sportlandi e-pood laienes Soome turule | Sportland Magazine

Jaga „Sportlandi e-pood laienes Soome turule“

Sportlandi e-pood laienes Soome turule

Sportland avas oma e-poe 2020. aasta maikuus ning pisut enam kui kahe aasta jooksul on saanud see ĂŒheks eelistatuimaks e-ostukeskkonnaks Baltikumis. TĂ€navu tehti veel ĂŒks samm edasi ja avati e-pood pĂ”hjanaabrite juures Soomes.

Soomlased on teada-tuntud oma konservatiivse mĂ”ttemaailma poolest. Koduturu suhtes on nad ĂŒsna kaitsvad. Millised vĂ€ljakutsed, aga ka vĂ”imalused ootavad Sportlandi Soome turul, sellest rÀÀkisime Sportland International Group AS turunduse ja e-kaubanduse juhi Henri Kruuseliga.

Henri Kruusel
Henri Kruusel

Sportland rÀÀgib kohalikus keeles

„E-poe Soomes tegime avalikuks juba aprillis. Viimased kuud oleme tegelenud detailide lihvimise ja peenhÀÀlestusega, et kĂ”ik oleks nii keeleliselt kui ka sisuliselt korrektne. Meie jaoks on alati oluline, et rÀÀgiksime igal turul kohaliku inimesega talle arusaadavas keeles ja kohalike mĂ”juisikute ning sportlaste abil,” tutvustab Henri, mis pĂ”himĂ”tteid Sportland uutele turgudele sisenedes jĂ€rgib.

Eelmisel nĂ€dalal toimus Sportlandi Soome e-poe pidulik avamine suurema kampaaniaga, mille jooksul tutvustati ĂŒle lahe naabritele Sportlandi brĂ€ndi ja tootevalikut. Kampaaniasse olid kaasatud just nende endi sportlased. „Oleme Baltikumis tegutsenud juba ĂŒle 20 aasta. NĂŒĂŒd soovime rakendada oma kogemusi ka Soome turul tehes koostööd kohalike mĂ”juisikute, sportlaste ja alaliitudega. Kogu produktsioon ja sisu ĂŒlesehitus luuakse Sportlandi peakontoris ning selles on vĂ€ga tĂ€htis roll meie international team’i kompetentsil. Meil on vĂ€ga kogenud rahvusvaheline tiim, kes strateegiat loob ja ellu viib. Samuti töötavad igas riigis kohalikud inimesed, kes aitavad vÀÀrtustada just selle riigi jaoks olulist. Sellises koostöös sĂŒnnivad parimad lahendused,” rÀÀgib Henri.

Minnes korra ajas tagasi, peab kindlasti mainima, et fĂŒĂŒsiline pood oli Sportlandil Soomes juba enne eelmist suuremat majanduskriisi ehk 2005.–2006. aastal. „Kuna avasime 2020. aastal enda koduturul e-poe, hakkasime uuesti arutama uutele turgudele laienemist. Esimeseks vĂ€ljavalituks osutuski Soome,” selgitab Henri.

EesmÀrk on kasvatada sporditurgu ja inspireerida

„Igal turul on omad eripĂ€rad ning vĂ”imalused. Meie eesmĂ€rk ei ole ainult kaupa mĂŒĂŒa, vaid mĂ€rkimisvÀÀrselt sporditurgu kasvatada ja inspiratsiooni levitada. Soomes saame neis aspektides palju kaasa aidata, sest oleme Eestis ja ka Baltikumis just neid oskuseid lihvinud. Soomes on vĂ€ga tugevad poed, kus pakutakse klassikalist ja tuntud kaupa. Meie konkurentsieelis on uus ja vĂ€rske valik,” rÀÀgib Henri Baltikumi suurima spordipoodide keti eelistest.

Soome e-pood

Soome rahvusvÀrvides kampaania

„Sportlandi vĂ€rvid on teadupĂ€rast punane ja valge, mida me kindlasti kasutame, kuid Soome e-poe kampaania enda identiteedi juures kasutasime soomlastele sĂŒdamelĂ€hedast sini-valget rahvusmustrit. Kampaaniasse tĂ”ime ka Soome spordiajalooga seotud tĂ€htsamad nimed nagu Paavo Nurmi jt. VĂ€ga oluline on igal turul meeles pidada kohalikke spordikuulsusi. Meie jĂ€rgmine samm on viia Baltimaades juurutatud kogemused ja teadmised uuele turule,” ĂŒtleb Henri.

Huvi on suur ja tagasiside positiivne

Uudishimu pole patt, seega uurin, kuidas on sealsed alaliidud Sportlandi suhtunud ning kes tĂ€napĂ€evastest Soome spordikuulsustest on kampaaniasse kaasatud. „Mitmete alaliitudega juba lĂ€birÀÀkimised kĂ€ivad ja sealpoolne huvi on olnud pĂ€ris suur. Neile tundub meeldivat, et keegi tuleb vĂ€rskete ideedega ja mĂ”tleb, kuidas saaks asju teistmoodi teha. Kogu kampaaniat hakkasime ette valmistama aprillis. Esimestena lĂ€heme liikuma korvpallurite ja kergejĂ”ustiklastega. JĂ€rk-jĂ€rgult alustame koostööd uute alaliitude, sportlaste ja mĂ”juisikutega,” tutvustab ta Soomes edenemist.

E-pood on mugav

Viimase paari aasta jooksul on kliendid hakanud igas valdkonnas ĂŒha rohkem oma oste sooritama e-poest ning see trend levib nii Eestis kui ka kogu maailmas. Kliendid hindavad kasutajamugavust, head tootevalikut, turvalisi maksevĂ”imalusi ning mĂ”istlikku tarneaega „Üldjuhul suudame tooted kohale toimetada ĂŒhe-kahe pĂ€eva jooksul, mis on vĂ€ga kiire. Tingimustes oleme sĂ€testanud ĂŒks kuni neli, erandjuhtudel 14 pĂ€eva – see vĂ”ib juhtuda nĂ€iteks pĂŒhade ajal. Logistika poolel oleme samuti lĂ€htunud Soome turust ning teeme koostööd nende Itellaga, kes on meie strateegiline partner,” kirjeldab Henri.

Internetis ostlemine on mugav, sest e-poodi vĂ”ib kĂŒlastada ĂŒkskĂ”ik millisel ajal ning endale sobivas kohas. Samuti aitab see kokku hoida aega ning kiire elutempo juures on see vĂ€ga oluline vĂ”it. E-poodide kaudu saab Sportland muuta inimeste elu paremaks pakkudes neile hĂ€id emotsioone ja inspireerides neid veelgi aktiivsemalt ning sportlikumalt elama.

Tekst: KĂ€rt Radik

Fotod: Sportland

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.

Sarnased postitused

JĂ€rgmine postitus:

Tallinna Maraton stardib 10. septembril Toompea jalamilt

Edasi skrollides kuvatakse jÀrgmine postitus