Sportland avas oma e-poe 2020. aasta maikuus ning pisut enam kui kahe aasta jooksul on saanud see üheks eelistatuimaks e-ostukeskkonnaks Baltikumis. Tänavu tehti veel üks samm edasi ja avati e-pood põhjanaabrite juures Soomes.
Soomlased on teada-tuntud oma konservatiivse mõttemaailma poolest. Koduturu suhtes on nad üsna kaitsvad. Millised väljakutsed, aga ka võimalused ootavad Sportlandi Soome turul, sellest rääkisime Sportland International Group AS turunduse ja e-kaubanduse juhi Henri Kruuseliga.

Sportland räägib kohalikus keeles
„E-poe Soomes tegime avalikuks juba aprillis. Viimased kuud oleme tegelenud detailide lihvimise ja peenhäälestusega, et kõik oleks nii keeleliselt kui ka sisuliselt korrektne. Meie jaoks on alati oluline, et räägiksime igal turul kohaliku inimesega talle arusaadavas keeles ja kohalike mõjuisikute ning sportlaste abil,” tutvustab Henri, mis põhimõtteid Sportland uutele turgudele sisenedes järgib.
Eelmisel nädalal toimus Sportlandi Soome e-poe pidulik avamine suurema kampaaniaga, mille jooksul tutvustati üle lahe naabritele Sportlandi brändi ja tootevalikut. Kampaaniasse olid kaasatud just nende endi sportlased. „Oleme Baltikumis tegutsenud juba üle 20 aasta. Nüüd soovime rakendada oma kogemusi ka Soome turul tehes koostööd kohalike mõjuisikute, sportlaste ja alaliitudega. Kogu produktsioon ja sisu ülesehitus luuakse Sportlandi peakontoris ning selles on väga tähtis roll meie international team’i kompetentsil. Meil on väga kogenud rahvusvaheline tiim, kes strateegiat loob ja ellu viib. Samuti töötavad igas riigis kohalikud inimesed, kes aitavad väärtustada just selle riigi jaoks olulist. Sellises koostöös sünnivad parimad lahendused,” räägib Henri.
Minnes korra ajas tagasi, peab kindlasti mainima, et füüsiline pood oli Sportlandil Soomes juba enne eelmist suuremat majanduskriisi ehk 2005.–2006. aastal. „Kuna avasime 2020. aastal enda koduturul e-poe, hakkasime uuesti arutama uutele turgudele laienemist. Esimeseks väljavalituks osutuski Soome,” selgitab Henri.
Eesmärk on kasvatada sporditurgu ja inspireerida
„Igal turul on omad eripärad ning võimalused. Meie eesmärk ei ole ainult kaupa müüa, vaid märkimisväärselt sporditurgu kasvatada ja inspiratsiooni levitada. Soomes saame neis aspektides palju kaasa aidata, sest oleme Eestis ja ka Baltikumis just neid oskuseid lihvinud. Soomes on väga tugevad poed, kus pakutakse klassikalist ja tuntud kaupa. Meie konkurentsieelis on uus ja värske valik,” räägib Henri Baltikumi suurima spordipoodide keti eelistest.
Soome rahvusvärvides kampaania
„Sportlandi värvid on teadupärast punane ja valge, mida me kindlasti kasutame, kuid Soome e-poe kampaania enda identiteedi juures kasutasime soomlastele südamelähedast sini-valget rahvusmustrit. Kampaaniasse tõime ka Soome spordiajalooga seotud tähtsamad nimed nagu Paavo Nurmi jt. Väga oluline on igal turul meeles pidada kohalikke spordikuulsusi. Meie järgmine samm on viia Baltimaades juurutatud kogemused ja teadmised uuele turule,” ütleb Henri.
Huvi on suur ja tagasiside positiivne
Uudishimu pole patt, seega uurin, kuidas on sealsed alaliidud Sportlandi suhtunud ning kes tänapäevastest Soome spordikuulsustest on kampaaniasse kaasatud. „Mitmete alaliitudega juba läbirääkimised käivad ja sealpoolne huvi on olnud päris suur. Neile tundub meeldivat, et keegi tuleb värskete ideedega ja mõtleb, kuidas saaks asju teistmoodi teha. Kogu kampaaniat hakkasime ette valmistama aprillis. Esimestena läheme liikuma korvpallurite ja kergejõustiklastega. Järk-järgult alustame koostööd uute alaliitude, sportlaste ja mõjuisikutega,” tutvustab ta Soomes edenemist.
E-pood on mugav
Viimase paari aasta jooksul on kliendid hakanud igas valdkonnas üha rohkem oma oste sooritama e-poest ning see trend levib nii Eestis kui ka kogu maailmas. Kliendid hindavad kasutajamugavust, head tootevalikut, turvalisi maksevõimalusi ning mõistlikku tarneaega „Üldjuhul suudame tooted kohale toimetada ühe-kahe päeva jooksul, mis on väga kiire. Tingimustes oleme sätestanud üks kuni neli, erandjuhtudel 14 päeva – see võib juhtuda näiteks pühade ajal. Logistika poolel oleme samuti lähtunud Soome turust ning teeme koostööd nende Itellaga, kes on meie strateegiline partner,” kirjeldab Henri.
Internetis ostlemine on mugav, sest e-poodi võib külastada ükskõik millisel ajal ning endale sobivas kohas. Samuti aitab see kokku hoida aega ning kiire elutempo juures on see väga oluline võit. E-poodide kaudu saab Sportland muuta inimeste elu paremaks pakkudes neile häid emotsioone ja inspireerides neid veelgi aktiivsemalt ning sportlikumalt elama.
Tekst: Kärt Radik
Fotod: Sportland