Sportlandi vĂ€rske kliendikogemusjuht Kaspar Grossfeldt on mitmekĂŒlgsete huvidega mees, kellega on lihtne jutusoonele sattuda ja sinna pikemalt pidama jÀÀda. Teda tĂ”epoolest huvitab, kuidas tunnevad end Sportlandis nii kliendid kui ka töötajad ning kuidas tuua kĂ”igi ellu positiivseid emotsioone. Kaspar ise ĂŒtleb, et ta on Ă”nnelik inimene, kellel on töö ja hobi alati kĂ€sikĂ€es kĂ€inud.
Haapsalust pĂ€rit Kaspar sukeldus juba vĂ€ga noorena kooli kĂ”rvalt toitlustusmaailma. âMulle on pisikesest peale meeldinud erinevaid maitseid proovida ja ise sĂŒĂŒa teha. Kui meie peretuttav restorani avas, vĂ”ttis ta mu kööki abiliseks ning see ainult tugevdas mu armastust toidutegemise vastu. Ăppisin kokaks ja sain praktika kĂ€igus töötada vĂ€ga Ă€gedates toitlustuskohtades. Ent ĂŒhel hetkel hakkasid 12-14-tunnised graafikud vĂ€sitama ning tekkis soov midagi uut Ă”ppida,â meenutab ta. âHakkasin konsulteerima uusi avatavaid restorane ja kohvikuid, aitasin töötajaid koolitada ja menĂŒĂŒsid koostada. Ăkskord nĂ€gin aga kĂ”rval kohvikoolitaja tööd ja see tundus minu jaoks tĂ€iesti ideaalne â pidevalt uus keskkond, uued inimesed, arenev ala, palju suhtlemist ning mis pĂ”hiline â ma armastan kohvi!â
Kaspar otsustas kandideerida ĂŒhte kohviettevĂ”ttesse mĂŒĂŒgiinimeseks, et ehk saaks hiljem teha juttu ka koolitajaks saamiseks. Ta jĂ€i konkursil teiseks, ent teda kutsuti siiski tööle… kohvikoolitajaks! âOma soovidega tuleb olla ettevaatlik,â naerab ta. Noormees saadeti vĂ€lismaale rahvusvahelistele koolitustele, messidele ning seminaridele ja see ala lausa imes ta endasse. âPanin nina sisse ja enam vĂ€lja ei saanud! Olin koolitaja, siis uute projektide eestvedaja, siis juba tootejuht ning seejĂ€rel asutasin oma ettevĂ”tte, mis pakkus eksklusiivsematele klientidele niĆĄitooteid ja tĂ€islahendust teenindajate koolitusest kuni masinate hoolduseni.â
Koroonaperiood tĂ”i aga kaasa ebastabiilsuse ning seda eriti toitlustus- ja turismisektoris. Kaspari sĂ”nul ta uue töö jĂ€rele ringi ei vaadanud, ent kui Facebook ĂŒhel hetkel lĂ”i ette Sportlandi töökuulutuse, vĂ”ttis ta seda kui mĂ€rki ja otsustas kandideerida. NĂŒĂŒd töötab ta siin juba kaks kuud. Aga kodus teeb ta endiselt mĂ”nuga sĂŒĂŒa ning peab plaani kunagi kirjutatud kohviraamatu uue tĂ€iustatud versiooni vĂ€ljaandmist.
Mis tööd teeb kliendikogemusjuht?
Kliendikogemusjuhi amet on tegelikult Sportlandis uus â varasemalt tĂ€itis Kaspari tĂ€naseid tĂ¶Ă¶ĂŒlesandeid osaliselt Nelli Nilson koos oma muude kohustustega teenindusjuhina. Kui Nellist sai aga tegevjuht, jĂ€i teenidusjuhi amet katteta ning mĂ”ned aastad hiljem toodi see tagasi uue kliendikogemusejuhina. Kaspari ĂŒlesanneteks on nĂ€iteks struktureerida informatsiooni liikumist ja tagasisidestamist, et info teenindajatele, kontoriinimeste ja juhtide vahel veel paremini liiguks. Ta loob sisevĂ”rgus koolitussĂŒsteemi, et teenindajad saaksid end ka ise soovi korral koolitada ning juhendajad saaksid neile teste mÀÀrata, mille jĂ€rgi saaks hakata klienditeenindajate tasemeid mÀÀrama.
Aprillis alustasid Kaspar ja Nelli Sportlandi kauplustes töötajate motiveerimiseks ja koolitamiseks ringkĂ€ike, et igaĂŒhest saaks mingis vallas oma ala spetsialist. SeetĂ”ttu korraldatakse ka erinevaid spordiĂŒritusi ja vĂ€ljakutseid, et aktiivsematel spordihuvilistel oleks vĂ”imalik klientidele rÀÀkida ka oma kogemustest erinevate rĂ”ivaste ning jalatsite kasutamises. âTehnoloogiad muutuvad pidevalt ning on vĂ€ga oluline osata klientidele soovitada parimat lahendust. EesmĂ€rk ei ole kindlasti mĂŒĂŒa kallimat toodet, vaid sobivaimat. Ătlen ikka, et kord nĂ€dalas jooksmas kĂ€iv tervisesportlane ei vaja tegelikult ĂŒle 200-euroseid jooksutosse!â
Uus amet on Kaspari sĂ”nul vĂ€ljakutseid tĂ€is ja Sportlandi jaoks vĂ€ga oluline positsioon, sest seob omavahel kĂ”ik töötajad ja meeskonnad. âKliendikogemus algab sellest, kui inimene mĂ€rkab Sportlandi poodi ning nĂ€eb kaupluse visuaali. Meie eesmĂ€rk on pakkuda suurepĂ€rast kliendikogemust. Ootame, mĂ€rkame ja kuulame kliente, et muuda meie kogemus suurepĂ€raseks. Ja et teenindajad oleksid motiveeritud, peavad neil olema motiveeritud juhid. Et kĂ”ik oleksid ĂŒhises inforuumis, on tĂ€htis kuulamine. Uut teavet on meeletult,â tunnistab Kaspar ja lisab, et tema otsene juht Nelli on nii kĂ”rge lennuga, et tal on vahel keeruline kannal pĂŒsida. âProovin olla nagu svamm, kes kĂ”ik ideed kinni pĂŒĂŒab ja Ă€ra teeb. Ta on ĂŒlihea juht. Ăldse on kogu meie meeskond super.â
Ise pole Kaspar veel kaupluses klienditeenindaja ametit proovinud, kĂŒll aga on ta olnud juhatajate töövari. âAga ma proovin kindlasti Ă€ra ka teenindajaks olemise ja kes teab â ehk saan ka teised kontorist endaga kaasa!?â
Lemmikud on hoki ja korvpallÂ
Esimene mĂ€lestus spordist on Kasparil 4-5-aastaselt, kui tema tollal juba tugitoolisportlasest vanaisa jĂ€lgis kirglikult olĂŒmpiamĂ€nge. âVaatasin Erkki Noolt ja mĂ”tlesin, et tahaksin ka midagi saavutada. KĂ€isin mĂ”nda aega kergejĂ”ustikus ning olin pĂ€ris hea lĂŒhimaajooksus ning kaugus- ja kĂ”rgushĂŒppes. Aga siis kutsusid tĂŒdrukud mind korvpallitrenni, lĂ€ksin proovima ja mĂ”istsin, et ma olen tegelikult ikkagi meeskonnamĂ€ngija. Alates esimesest klassist olen kogu elu korvpalli mĂ€nginud ja tĂ€nagi kĂ€in kahe hobimeeskonna koosseisus mĂ€ngimas.â
Lisaks meeldivad Kasparile jalgrattasĂ”it ja rulluisutamine ning hetkel on ta enda jaoks avastamas pikamaa distantse. âSee enda kestlikkuse ja energia jaotamine pika maa peale tuleb vist vanusega. See on hea omadus, kuigi ĂŒldse minulik. Ja aina enam leian mĂ”nu talispordist. Pean töökaaslastele ning oma vĂ€ikestele lastele ju ka eeskuju nĂ€itama! Peale selle on sport suurepĂ€rane argipingete maandamiseks. Ma ei pĂŒri tippsportlaseks, vĂ”tan vabalt ja tunnen, kuidas sport mind maandab, rahustab ja samas ergastab.â
Sportlandisse tulles hakkas Kaspar harrastama ka CrossFit treeninguid ja pĂŒĂŒab kaasa lĂŒĂŒa erinevatel töökoha poolt pakutavatel spordiĂŒritustel. Tema eesmĂ€rk on aasta lĂ”puks Sportlandi Bingos saada kokku diagonaalid, sest nurgad oleksid veidi lati alt minek. Ja kes teab, ehk jĂ€rgmisel aastal ĂŒhineb ta ka Ironmani meeskonnaga!
Tekst: Gerli Ramler