Bosch Eesti Maastikurattasarja start antakse 7. mail Viljandimaal | Sportland Magazine

Jaga „Bosch Eesti Maastikurattasarja start antakse 7. mail Viljandimaal“

Bosch Eesti Maastikurattasarja start antakse 7. mail Viljandimaal

Bosch Eesti Maastikurattasari alustab juba 8. hooaega, pakkudes rattafännidele võimalust nautida üle Eesti mõnusaid singleid ning avastada uusi kohti. Alustatakse 7. mail Viljandimaal,  Mulgi Rattamaratoniga. Rääkisime võistluse peakorraldaja ja Rakke etapi läbiviija Enno Eilo ning sarja toetaja Sportlandi brändijuhi Dmitri Smirnoviga, miks võiks iga maastikurattasõber sadulasse istuda.

NB! Kogu sarjale saab korraga registreerida kuni 27. aprillini rattamaratonid.ee lehel, pärast seda saab end igale etapile eraldi kirja panna. Oodatud on ka võistkonnad, keda on tänaseks päevaks registreerunud poolesaja jagu.

2022. kalender

7. mai (laupäev) 22. Mulgi Rattamaraton
21. mai (laupäev) 24. Rõuge Rattamaraton
11. juuni (laupäev) 8. Alutaguse Rattamaraton
10. juuli (pühapäev) 20. Rakvere Rattamaraton
31. juuli (pühapäev) Škoda Laagri 22. Rakke Rattamaraton
20. august (laupäev) Kose 7 Järve Rattamaraton
3. september (laupäev) 25. Tallinna Rattamaraton

Info ning juhend on leitav rattamaratonid.ee lehelt.

Mulgi finiš

600 rattahuvilist juba kirjas

„Ei taha ära sõnuda, aga tundub et sellel aastal läheb kõik plaanipäraselt. Kõik etapid toimuvad, alustame õigel ajal. Tõsi, Rõuges kus toimub meie teine etapp, saab hetkel veel suusatada ja rajameister ootab saag käes, aga küll see lumi sulab,” ütleb peakorraldaja.

Korraldajate sõnul on algusest peale olnud eesmärgiks mõnusa melu taustal huvitavate ja vaheldusrikaste etappidega maastikurattasarja korraldamine. „Soovime sõitma kutsuda ka neid inimesi, kes sõidavad palju, aga pole seni veel numbrit lenksule kinnitanud,“ kirjeldab Enno üht eesmärki.

Rakvere_noorte liidrisärk

Muidugi võtavad võistlustest osa ka tipud ja tugevad harrastajad. 2021. aasta sarja üldvõitjad Martin Loo ja Janelle Uibokand kuuluvad ju meie kõige-kõige tippude hulka, kuid eelkõige on sari mõeldud ikka kõigile harrastajatele. „Tagantpoolt startijad ei pea muretsema, et kiirematele jalgu jäävad, sest pikkadel sõitudel leiab igaüks lõpuks enda võimetele ja oskustele sobivad kaasteelised. Algajad võivad vabalt alustada n-ö poolikutest distantsidest. Osalejatele mõeldes püüame põhidistantsidel igal aastal radu natukene uuendada või muuta ülesehitust, et kõigile midagi uut pakkuda,“ julgustavad Enno ja Dmitri rattahuvilisi end joonele panema.

Janelle Uibokand
Janelle Uibokand

Statistika näitab, et kõige rohkem osavõtjaid on keskeas meeste hulgas, kuid suurt rõhku pööratakse ka naistele, et neid rohkem osalema kutsuda. Samuti on lastesõidud päris populaarsed, ulatades igal etapil 100-150 osavõtjani. „Igal etapil saavad lapsed medali, diplomi ja maiustusi ning nii saab kogu pere võistlustest osa,“ ütleb Enno.

Dmitri lisab omalt poolt, et koostöö on sujunud algusest peale hästi. „Meie toetajatena ei pea muretsema, kas etappidel on kõik valmis ja tehtud. Me mõtleme ja käitume sarnaselt,“ kiidab ta korraldajaid.

Tulge kogu perega!

Vanemad on ikka need, kelle eeskujul lapsed alustavad sportimist. Maastikurattavõistlus Eestimaa kaunites paikades annab võimaluse kogu perel koos aega veeta. „Sportland on olnud sarja algusest peale noortesõitude liidrisärgi sponsor, et pöörata rõhku just lastele ja noortele. See sari pakub kõigile midagi, sest rajad on looduslikud kaunid, kõik sõidavad vastavalt oma oskustele ning vahepeal võib rahulikult jala korra maha panna, kartmata et kellelegi väga ette jääks,” räägib Dmitri.

Alutaguse lapsed

Kõikidele maastikurattasõiduga alustajatele on suurimaks küsimärgiks kindlasti ratta valik ja hind. „Kui me räägime alumiiniumraamiga rattast, siis koos lisavarustusega nagu kiiver ja rattakingad, peaks arvestama umbes 1000-eurose väljaminekuga. Kergemate raamide korral tuleb summa umbes kahega korrutada. Tipprataste hinnad algavad 5000 eurost,“ ütleb Sportlandi pikaaegne brändijuht.

Ilus maastik ja tehnilised rajad

Uurin ka peakorraldajalt, kuidas kaks suurt maastikurattasarja Eestisse ära mahuvad ning mille poolest võib just nende sarja etappe iseloomustada. „Kaks sarnast sarja poleks Eestisse ära mahtunudki. Meie rajad on rohkem maastiku peal, natukene võibolla tehnilisemad, et tavaline inimene õpiks rohkem ka ratast valitsema ning et kogu aeg ei peaks kramplikult lenksust kinni hoides uhama,“ iseloomustab peakorraldaja.

Kahel etapil, Viljandis ja Alutagusel, on kavas ka XXL sõit ehk osalejad saavad valida lausa kolme distantsi vahel. Viljandis toimub see sõit esimest korda. „Mulgi etapil sõidetakse rajalõikudel, mis olid viimati kasutuses 2014. aastal, näiteks Holstre-Nõmme krossirada. See on korralik väljakutse hooaja alguseks. Kuna Viljandi polnud varem XXL sõitu korraldanud, jõudiski järjekord nendeni. Põhidistants on natukene lihtsam,” selgitab Enno.

Alutaguse

Esimest korda osavõtvatele ratturitele soovitatakse alustada poolmaratonidest. Kui tekib vilumus, saab hooaja jooksul ümber registreerida. „Finaaletapil Kõrvemaal on põhisõidu rada üks lihtsamaid ja jõukohasemaid, sobiks kindlasti neile, kes lühemate distantsidega alustanud. Teine etapp toimub pigem rasketel, kuid maalilistel Rõuge maastikel. Keskendume sellele, et rajad oleksid huvitavad ja vahelduvad ning kulgeks valdavalt maastikel, mitte kruusateedel. Põhidistantsi pikkus on 45-50 km ning poolmaraton kuni 20 km,” julgustab korraldaja kõiki osalema.

Rõuge

Kui veel radadest rääkida, siis Alutagusel toimub hooaja teine XXL sõit, seal saavad sõitjad nautida vanu kaevandusi. Rakveres minnakse kesklinnast kohe loodusesse, üle mitme aja läheb sealne rada jälle mood Vallimäelt ja Tarva kuju juurest, seda on ratturid oodanud. Teist korda toimuva Kose etapi poolmaraton muutub täielikult. Rakke etapp plaanib muudatusi just põhisõidurajal. „Kõikidel etappidel teeme tihedat koostööd Eesti Terviseradadega, seega nautimist jagub,“ räägib Enno.

Kose

Grande Finale Sportland Kõrvemaa Matka- ja Suusakeskuses

Tallinna Rattamaratoni nime kandvat Kõrvemaa etappi on samuti sellel hooajal muudetud ehk rada liigub vastupidises suunas. Kõrvemaa suurepärases keskuses leiab aset ka sarja parimate autasustamine. “Alguses oli väga raske ikka sarjale sponsoreid leida, Sportland on meie kõrval olnud algusest peale ja oleme siiralt tänulikud,” ei ole Enno Eilo kiitusega kitsi.

Kõrvemaa

Ta toob välja veel ühe olulise nüansi. Maastikul ja metsavahel pedaalides juhtub ikka, et ratas läheb pisut poriseks, aga sopast ratast ei taha keegi pärast võistlust autosse panna. Seegi mure saab lahendatud. „Peasponsor Bosch varustab meid igal etapil kuue pesuriga, et kõik saaksid oma rattad puhtaks pesta. Väike järjekord on, aga see liigub kiiresti,” pühib peakorraldaja viimasegi kahtluse.

Kõrvemaa rada

Rattahooaeg algab! Kohtumiseni 7. mail Viljandis, Mulgi Rattamaratonil!

Tekst: Kärt Radik
Fotod: Bosch Eesti Maastikurattasari

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.

Sarnased postitused

Järgmine postitus:

Marten Liiv: kindlasti on mul veel kaks olĂĽmpiat ees

Edasi skrollides kuvatakse järgmine postitus