Intervjuu Timberlandi müügi asepresident Mariano Alonsoga | Sportland Magazine

Jaga „Intervjuu Timberlandi müügi asepresident Mariano Alonsoga“

Intervjuu Timberlandi müügi asepresident Mariano Alonsoga

1. Kuidas te Timberlandi brändi lühidalt iseloomutaksite?

Timberlandi lugu on ainulaadne. 1958. aastal rajati USA-s Uus-Inglismaa rajoonis Abbingtoni kingavabrik. Aastal 1973 mõtles ja meisterdas vabriku omanik Sidney Schwarzil saapa Uus-Inglismaa äärmuslikult külmades tingimustes töötavatele meestele. Saapa nimeks sai Timberland. Sellest sai varsti peaaegu kõigi töömeeste asendamatu ja USA kõige populaarsem tööjalats, mis oli nii edukas, et andis lõpuks nime kogu brändile. Mõni aeg hiljem, 90. aastatel, tutvustati brändi tänu ühele suure visiooniga Itaalia hulgimüüjale Euroopas ja brändi tooted muutusid varsti kohustuslikuks kõigi moegurmaanide garderoobides.

Bränd, mis keerles alguses ainult ühe saapa ümber, hakkas varsti hõlmama üha suuremat hulka tooteid: erinevaid jalanõude kollektsioone nii meestele kui ka naistele ja lisaks ka rõivaid. Ameerika traditsioone, meisterlikkust ja kõrget kvaliteeti esindav Timberland positsioneerib end elustiilibrändina ja on seadnud oma eesmärgiks pakkuda oma tarbijate igaks elujuhtumiks vabaajajalatseid ja -rõivaid, mida iseloomustavad kvaliteet, vastupidavus, stiil ja mugavus.

2. Mis on Timberlandi brändi väärtused, lubadused ja tulevikuvisioon?

Timberlandi brändiväärtused peituvad meie igapäevatöös. Me teeme asju, ja veel tähtsam, hoolime sellest, kuidas me neid teeme. Me muudame elu paremaks.

Meie visioon on olla suurim ja püsivaim looduslähedase ja vabaaja elustiili bränd maailmas. Meie bränd lubab luua lahendusi igapäevaeluks, mis kujutab endast suurt seiklust.

3. Kui me vaatame minevikku, näeme, et bränd on oluliselt muutunud (fookus on siirdunud vanematelt klientidelt noorematele), mis on selle põhjustanud?

Brändi areng on eelkõige tingitud vajadusest oma äritegevust laiendada. Oleme tipptegija meeste jalanõude tootmises, aga näeme samas tohutut potentsiaali laiendada oma toodete levikut ja leida uusi kliente kollektsioonidega, mis vastavad just nende vajadustele. Mis puudutab naisi, siis arendame tooteid, mis sobivad tänapäeva naisele.

Teiseks strateegiliseks prioriteediks on rõivad, see on eriti tähtis vahend oma elustiilisõnumi viimiseks tarbijateni ja ühtlasi parim võimalus pakkuda terviklikke pealaest jalatallani lahendusi, anda edasi meie identiteeti ja suhtumist. Oleme suutnud suurendada oma toodete valikut, anname edasi elustiili sõnumit, tähendab arendame samm-sammult brändi ja muudame kuvandit.

4. Kes oli endine ja kes on praegune Timberlandi toodete kasutaja?

On raske öelda, kes oli endine Timberlandi klient, aga loomulikult olid need inimesed, kes ostu puhul hindasid eelkõige kvaliteeti ja vastupidavust. Pärast kolme aastat kestnud ülemaailmset turu-uuringut teame aga kindlasti, et meie kliendid on inimesed, keda me kutsume vabaaja elustiili inimesed (outdoor life style, OLS).

Nad on moeteadlikud ja soovivad kvaliteetseid, vastupidavaid ja mitmekülgseid tooteid. Nende jaoks on oluline bränd, nad ei otsi odavaid väljamüüke ja neile meeldib kulutada. Nende jaoks on tähtis ettevõtte sotsiaalne vastutus ja nad on seotud vabaõhuüritustega. Me teame neist palju ja teame, kuidas neile turundada.

5. Me teame, et Timberland kuulub nüüd VF kontserni. Kuidas on VF muutnud Timberlandi brändi (alates 2011. aastast)?

VF on brändi rohkem kui muutnud, võiks öelda, et see on andnud brändile uue hoo. VF korporatsiooni sünergia on toonud meile tuule tiibadesse ja võimaldab meil kasutada suuremaid rahalisi vahendeid, tööjõuressursse, tarneahelad, hankimise ja turunduse lahendusi. Ühinemisprotsess 2013. aastal oleks võinud meie tegevuse korralikult segi lüüa, aga suutsime sellega kerge vaevaga hakkama saada. Muutsime põhimõtteliselt ühe päevaga mitte ainult peakontori asukohta, vaid vahetasime välja ka suure osa oma IT-süsteemidest ja kõigest nendega seonduvast. Väga palju oleks võinud untsu minna ja ma arvan, et üks meie suurimatest saavutustest oli see, et suutsime hoida äri elus ja töös. Veelgi enam: me suutsime äri kasvatada väga normaalsel ja tervel viisil.

Kui vaadata täna tulemusi, pole märgata peaaegu mitte mingisugust katkestust ja see oli suur saavutus. Lisaks suutsime samal ajal väga hästi luua suurepärase meeskonna erineva taustaga inimestest, kes olid pärit erinevatest valdkondadest, erinevatest riikidest ja ettevõtetest. See panebki meie ettevõtte ja brändi jõudsalt edasi liikuma.

6. Milline Timberlandi toode on teie lemmik ja miks?

Talvel on minu lemmikuks klassikaline 6-tolline kollane saabas Yellow Boot, lihtsalt sellepärast, et see on meie kõige ikoonilisem toode, mis on andnud nime tervele brändile. Kevadel on minu lemmikuks Bradstreet Sensorflex’i jalatsid, mis on kerged nagu spordijalatsid, aga väga stiilsed ja valmistatud kvaliteetsest nahast. Mul on neis lihtsalt hea olla.

7. Mida uut võime oodata Timberlandi brändilt järgneva paari aasta jooksul?

Tahaksime rohkem arvestada oma klientidega ja vastata nende vajadustele. Tahame keskenduda kolmele peamisele strateegilisele sambale: suurendada meeste vabaajajalatsite turuosa, leida tee naiste südamesse, pakkudes neile soliidseid ja naiselikke jalanõusid, ja arendada oma rõivaäri, et muutuda tugevamaks tegijaks elustiilitoodete alal.

Suudame selle edukalt ellu viia, säilitades tugeva traditsioonilise äritegevuse, samas kogu oma tegevust digitaliseerides. Meie digitaalne äri kasvab iga päevaga ja just see on koht, kus saame parema kontakti noorte klientidega. Samal ajal hoiame kinni oma väärtustest, oma lubadusest, oma pärandist ja meisterlikkusest, täiendades oma kollektsiooni nutikate uuendustega, et olla tänases päevas ja pakkuda tähendusrikkaid tooteid.

8. Kas te olete käinud Balti riikides? Mis teid selles piirkonnas kõige rohkem paelub?

Jah, ma olen külastanud mitu korda Leedut. Käisin Vilniuses ja Kaunases ning nautisin paar aastat tagasi koos oma perega suvepuhkust kauni Balti mere ääres Palangas. Minu naine on Leedust pärit ja me kohtusime 2003. aastal, kui töötasime mõlemad Nike’i jaoks. Tema töötas Leedu Sportlandis ja mina vastutasin CEMEA (Central Eastern Europe, Middle East and Africa/ Kesk- ja Ida-Euroopa, Lähis-Ida ja Aafrika) piirkonna müügi eest.

Mind paelub kõige rohkem see, et siin ühineb Skandinaavia ratsionaalsus idaeuroopaliku uhkustundega. Tahaksin samuti tunnustada teie inimeste suurt kirge spordi vastu, eriti korvpalliarmastust, mida olen kogenud Leedus.

PS! Vaata meie talvesaabaste galeriid www.sportland.ee/talvesaapad

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.

Sarnased postitused

Järgmine postitus:

Timberland 10 aastat Eestis

Edasi skrollides kuvatakse järgmine postitus