Kas oled kunagi chattinud robotiga? Nüüd avaneb selleks võimalus, sest Sportlandil on oma juturobot SPOBO, kes on alati kohal ja oskab aidata, kui vajad infot toodete ja parimate pakkumiste kohta. Juturoboti aitas Sportlandil välja töötada FCR Media.
Juturoboti loomise idee taga seisab Sportland Eesti online-klienditeeninduse juht Linda Lepassalu. Mõte hakkas idanema siis, kui naine juhtus lugema artiklit, milles kirjutati, kuidas juturobotid ehk chatbot’id on üle võtmas online-klienditeenindust. „Artikkel rääkis sellest, mida kõike on võimalik chatbot’iga korda saata. Sealt tekkis tõsisem huvi luua Sportlandile oma bot, mis annaks ühtlasi vastused klientide küsimustele ning lahutaks nende meelt,“ räägib Linda. „Samuti annab bot võimaluse rohkem teada saada inimeste eelistuste kohta ning tänu sellele on võimalik klientidele saata pakkumisi ja informatsiooni, mis just nendele kõige rohkem huvi pakuvad,“ lisab ta.

SPOBO jagab infot ja teeb nalja
Juturobot SPOBO on tegutsenud alates 14. oktoobrist ning kliendid kasutavad temaga suhtlemise võimalust agaralt. SPOBO on väga mugav abimees, kui sa tahad teada, millised kampaaniad Sportlandis parasjagu käimas on, kui vajad korduskviitungit või sind huvitavad küsimused kaupluste, kinkekaartide, hoolduste, mõne brändi, järelmaksu või kauba ümber vahetamise kohta.
Juturobotilt saad teada, millises kaupluses on olemas sulle huvipakkuv toode ja mitu neid seal veel alles on. Toote suudab robot üles leida juhul, kui ütled täpse tootekoodi või tootenime, neid omakorda on võimalik lihtsasti leida Sportlandi veebilehelt. Saadaval olevate toodete suurusnumbrite kohta SPOBO veel infot jagada ei oska, kuid sellise küsimusega saad abi klienditoest online-klienditeenindajalt, kellega robot saab sind vestlema suunata. Klienditugi, mis töötab iga päev kell 9.00-21.00, saab tegelikult igal hetkel SPOBO vestluse üle võtta. Ka klienditeeninduse töövälisel ajal jõuab küsimus sinna kohale ning sellele vastatakse esimesel võimalusel.
Eelöeldu aga pole sugugi veel kõik, milleks bot võimeline on, sest kui su tuju on kehv, siis suudab SPOBO seda paremaks teha, kuna oskab rääkida mitut head nalja. Tore on tõdeda, et roboti naljasoon on klientide seas kõrgelt hinnatud, sest vestlusakna valik „Teeks nalja korra“ on „Soodukate“ järel populaarsuselt teisel kohal.
Suhtlus käib Messengeris
Kuidas SPOBO täpsemalt toimib ja milliste naljadega ta sinu meelt lahutada oskab, saad teada siis, kui vestluse ise ära proovid. Selleks peab sul olema Facebooki Messengeri konto ning edasi on asi väga lihtne. Jutuajamise algatamiseks on kolm võimalust: esiteks võid minna Sportland Eesti Facebooki lehele ning alustada vestlust, teiseks on võimalik skaneerida spetsiaalne QR kood, mis juhatab Messengeri ning kolmanda variandina saad alustada vestlust Sportlandi kodulehel. „Hetkel on SPOBO seotud Facebooki Messengeriga, aga arendame seda igapäevaselt edasi ning loodame, et tulevikus saab vestlemiseks kasutada ka muid võimalusi,“ ütleb Linda.
Kiire, mugav, innovatiivne
Üldjoontes on kogu maailm suundumas sinnapoole, et chattimise kaudu info vahetamine muutub klienditeeninduses üha olulisemaks. „Paljudes uuringutes on välja toodud, et kiire vastamisaeg ja live-chat’i võimalus on inimeste jaoks ülioluline,“ kinnitab Linda. Uuringutest on ka ilmnenud, et tänapäeval eelistavad kliendid suhelda ettevõtetega just online’is ning reaalajas, mitte helistada infotelefonile või kirjutada e-kirja.
Igatahes on aasta tagasi tööd alustanud Sportland online-klienditeenindustiimile saanud SPOBO-st kõigest ühe kuuga hindamatu abiline. Kliendid saavad oma küsimustele kiiremini vastused ning klienditeenindajad saavad tänu sellele rohkem aega pühendada muudele tööülesannetele. Just see, et SPOBO vastab küsimustele kohe ja teeb seda ööpäevaringselt, ongi tema suurimaks eeliseks.
Juturobot on ka klientide seas kärmelt populaarseks saanud ning seda, et tegemist on kasuliku ja innovatiivse leiutisega kinnitab fakt, et konkursil Digitegu 2019 saavutas SPOBO sotsiaalmeedia kategoorias võidu.
Seega, kui otsid infot Sportlandi kaupluste, toodete või pakkumiste kohta, siis räägi SPOBO-ga. Ta vastab sulle 24/7!
Tekst: Merilin Piirsalu